Gå til innhold

Start trøbbel

Bilskalle

Anbefalte innlegg

Har et ufattelig irriterende problem her:

Noen ganger vil ikke bilen starte. Man vrir om og starteren går littegrann, men høres ufattelig slapp ut, og motoren fyrer ei. Det virker med andre ord som om batteriet er utladet. MEN, alt annet som cd spiller, lys osv. funker. Den må da trilles igang.

Dette skjer ikke hver gang. Den starter alltid om morgenen når det er kaldt, så kjører jeg til skolen og parkerer. Da har den vel ikke blitt ordtli varm ennå. Når jeg så skal dra derfra oppstår som regel problemet. (når den starter om morgenen, så høres den litt slapp ut da og, men blir "reddet" av chocken eller noe.)

Jeg har fyllt på batterivann og ladet batteriet, det holdt vel i nesten en uke. Så det virker som om batteriet lades ut av noe, eller ikke blir orntli oppladet. Skal prøve å pusse litt på polene i morra, se om det kansje er dårlig kontakt p.g.a. møkk.

-krissa

Bil er livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Virker som det har blitt værre nå. Jeg testet litt ved å trille igang så kjøre fem minutter. Så slo jeg av bilen, satt på tenningen (lys osv.) så satt jeg på cd spilleren og hørte på musikk i ca 1 minutt. Da slo den seg av pga. mangel på strøm! Da måtte bilen igjen trilles igang.

Sålenge det er strøm så funker starteren, så det er vel ikke noe galt med den? Det er vel enten batteriet eller dynamoen.

Noen som veit?

-krissa

Bil er livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Krissa

Stikker å kjøper et nytt batteri. Hadde det vært dynamoen, så kunne jeg vel ikke kjørt rundt med lys, musikk osv.. Dessuten så har jeg kjørt rundt uten batteri vann dødslenge, så det er vel ikke så rart om batteriet har gått i dørken.

-krissa

Da er det batteriet.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider