Gå til innhold

Breisladdern: Volvo242 - Prosjekt RetroTurbo

Ranger emnet

Breisladdern

Anbefalte innlegg

Du kan sette de slik jeg har dem. Sette de isteden for de 2 lufte kanalene midt på dashen. Lage en plate og sette dem i der.

type slik:

th_P9230717.jpg

Ja den der va`kke dum., men da mister jeg klokka.. Den er egentlig ganske praktisk.. Nå har jeg allerede festet turbotrykksmåleren til venstre for instrumentpanelet, i hjørnet mot A-stolpen.. Da trenger jeg bare plass til 3 stk målere, og da kan jeg kanskje få plass til klokka på samme plate..

Åssen festa du plata? Hva gjorde du med luft dysene? Blåser dem bare rett ut bak plata?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Akkurat kommet inn etter en liten økt i verkstedet. Har koblet opp ny oljetrykkssensor. Blie litt vanskelig å få den på plass da den var _STOR_ men fikk da satt den på tilkoblingen av slangene til oljekjøler.

Clutch er nå i orden, har ikke prøvekjørt enda, så det er mulig at det trengs litt justering.

Bremser å brekk er i orden på den ene siden, tar neste side i morgen eller neste gang jeg har tid..

Så når bærer det ut i sierraen for å sette kursen mot skedsmohallen.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg leser dette *og andre's prosjekt* blir jeg litt giret i å starte noe jeg også.. men ettersom jeg ikk e har en 'tørr' plass å stå så avventer jeg det:( :fire: alacocaina

er bra noen står på;) det med skjermen din bak er jo en enkel sak:P

det skaper jo nesten også litt mere sleeper look da :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg leser dette *og andre's prosjekt* blir jeg litt giret i å starte noe jeg også.. men ettersom jeg ikk e har en 'tørr' plass å stå så avventer jeg det:( :fire: alacocaina

er bra noen står på;) det med skjermen din bak er jo en enkel sak:P

det skaper jo nesten også litt mere sleeper look da :hammer

Kjøp noen partytelt da vel ! alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. ja.. så var det bare plassen som manglet;) :hammer

Har ikke du stor gård a? syns det så sånn ut på vomaz bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort litt i går også.

Dvs jeg kom over en strøken 531 topp.. Den er kun gått 10 000 etter overhaling, med bytte av lagre, ventiler og ventiltetninger.

Fikk den for 1000kr wtf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit bra prosjekt!!!

Stå på!

Jo takk..

Sånn det ser ut nå så tror jeg at jeg gir opp og legger dritten på is for ei stund igjen... Fikk alt klart til prøve kjøring i går...

Startet den opp satt den i revers for å rygge den ut fra plassen sin,

- *Et lite dunk*

- *Oljelampa lyser*

- *Panikk*

-Stopper motoren og lar bilen trille litt.. Kan høre det renner under bilen.

Dette er resultatet:

oljenrenner.JPG

Veit ikke helt hva dette kan være.. Men regner med det kan ha noe med at jeg satt i uorginal oljetrykksmåler her om dagen.. Den var skikkelis stor og klompete, så den butta litt i blokka, men trodde jeg fikk skrudd alt skikkelig til.

Uansett her er noen bilder..

Den fiiiiine fronten wub.gif

front.JPG

Slik lakken er under alt støvet (se forskjell mot bagasjelokket)

lakkenegentlig.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg bekrefte at det lekker fra "banjo/bajonett" koblingen til oljekjøleren, den bolten er "hul" slik at jeg kan skru inn oljetrykksføleren der.. Spruten står ut derifra.. Men så ikke noe nærmere på det i går..

Satser på å få den ferdig i løpet av helga..

Venter fortsatt på mine Mim Juventus som er kjøpt inn far Sverige

:spider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft, elsker gamle Volvoer... men synes ikke det var noe fint at volvo merket ikke var på midten av grillen ....

e sånn det e på gamle snutegrillen.. type 264 fra 70-tallet

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider