Gå til innhold

Breisladdern: Volvo242 - Prosjekt RetroTurbo

Ranger emnet

Breisladdern

Anbefalte innlegg

• Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

orginalt ? :o

ville gått for en annen grill jeg!

Jepp orginal 264 grill, stilig syns jeg da... Fant den endelig igjen, var litt forbannet en stund da jeg trodde jeg hadde mistet den... Og ja, det står "Turbo" på det merket nederst.

Har fikset oljelekasjen i dag, og vært en tur innom Tools butikken her, fått ordnet meg noen koblinger og overganger slik at oljetrykksmåleren nå står like over turboen.... Gidder ikke uploade bilde nå, da jeg sitter på analog linje...

Men -"Stay tuned" I morra blir det prøvetur...

kiddie

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Noen bilder av toppen:

Og bilde av hvordan jeg satt turbintrykksmåleren:

ttrykkm1.JPG

ttrykkm.JPG

Ser du skulle hatt den orginale turtelleren som skal stå midt i dashbordet jeg har en sånn liggende ny i eske hvis intressangt

Dritkult prosjekt holder på med 86" prosjekt 4 dørs med v8 :chevy er spent på og se hvor bra det kommer til å gå noen som har erfaring ??

91" volvo 940 Bruksvogn 533000 km 75" volvo 242 sladde vogn 75" volvo 242 langtidsposjekt 72" volvo b57 buss

86" volvo 745

Proud member of Volvo Skrensærlag :)

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skulle hatt den orginale turtelleren som skal stå midt i dashbordet jeg har en sånn liggende ny i eske hvis intressangt

Dritkult prosjekt holder på med 86" prosjekt 4 dørs med v8 :chevy er spent på og se hvor bra det kommer til å gå noen som har erfaring ??

passer turtelleren på v8 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Har da fått skrudd litt i helga..

Skulle etterstramme boltene mellom clutchus og blokk, da fant jeg ut at det manglet et hull til en av skruene helt øverst mot torpedo veggen.. Er det noe i veien for å kjøre med en bolt for lite?? Clutchuset kommer jo ingen vei uansett.

Fikk kjøpt meg et støttelagersett til mellomakselen og montert den.

Har også prøvestartet den litt, startet faktisk etter bare 2-3sekunder på starteren (har stått uten å vært startet i snart et år) Lader bare 0,2-0,3 bar men det kommer vel av at bilen står stille. Har man den på veien så blir det mer motstand og man får da "hardere" eksos..

Har nå også lokalisert oljelekasjen min, ser ut til å komme fra bunnpannepakningen akkurat der hvor returen fra turboen er.. Skal se om jeg får byttet den pakningen neste helg. Downpipe`n er montert, men den passet ikke så bra på turboen, så det må gjøres om litt der etterhvert.

Mye tekst, lite bilder.. Det er kjedelig. Så her er et bilde av felgene jeg har kjøpt. Må bare få frakta dem fra Sverige:

mimjuventus.jpg

Har også et lite filmklipp av motor mens den går..

Som dere ser så er det noe galt med dump`n som gjør at den lukker alt for sakte..

http://filserver.pyrabel.net/film/espen242/motor.3gp (åpnes i quictime)

alternativt: http://filserver.pyrabel.net/film/espen242/motor.avi (her henger lyden 2-3sekunder etter)

Ting som må gjøres:

-Montere bremsesko til brekket.

-Montere bremserør på bakaksel.

-Fikse Clutchvaier, (mangler de delene som fester den til clutcharmen)

-Gjøre ferdig eksos.

-Bytte bunnpannepakning.

Hva heter felgene og hvor store er de?

XOpel B Ascona 1979 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette...

Men hvorfor ikke cromeramme rundt lampene foran, det er mye penere!

Chromeramma er der den da?!

Felgene heter Mim Juventus Extreme.

Hentet dem nå i helga, turen gikk fint og jeg blei ikke stoppet i tollen hellothere.

Jeg har akkurat hatt en del trøbbel med bruksbilen, motoras og diverse, så det har gått med en del penger og tid på den. Men nå er motor byttet og den er bygd om til manuell gir, så nå er det på tide å bli "ferdig" med volvo`n.

Mangler bare å bytte bunnpanne pakning og få på de nye dekka..

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ramma rundt lyktene mine er da chrome den.

Men du tenker på der nede mot støfangeren?? Der det egentlig skal sitte reflekser?

Har planer om å sette markeringslys der... Oransje :) Skikkelig amcar stuk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider