Gå til innhold

Breisladdern: Volvo242 - Prosjekt RetroTurbo

Ranger emnet

Breisladdern

Anbefalte innlegg

• Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja må vel ha noe klarlakk for at det skal holde seg.. Kjøpte 5stk 320 ark og 5 stk 600..

har ikke tatt noen bilder av felga på 525`n. Men det er 16" OZ felger..3-4cm breikant.. Men felga kler ikke bilen noe særlig slik de er nå.. Må vel lakke senter svart og ha blank kant.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig? Jeg sitter heller stille og holder pussepapir på ett sted på felgen i et kvarter enn å streve og gnukke verre manuelt i en time. Blir sliten av sånt vøtt.

Du kan jo prøve å slipe vekk lakk og klarlakk på felgen for hånd, med kun stålull. Lykke til.

OT: DU må få bilen kjørbar til juli da, så du kan ta turn hit, Youngtimers Meet 2006.

'99 BMW 520iat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp da har jeg prøvd meg på den ene bmw felgen..

Faan for en dritt jobb.. Sandpapiret tok dårlig når hjulet gikk rundt, endte med å polere/pusse for hånd.

Hadde også problemer med plasseringen av ventilen da den hele tiden vslo borti fingra.. VONDT!

Uansett her er resultatet:

FØR:

før.jpg

før2.jpg

ETTER:

etter1.jpg

etter2.jpg

Blei ikke så blankt som jeg hadde håpet på da... men men.. kanskje lakkere senteret svart for å fram forskjellen tydeligere?

edit: nå er jeg i grunn veldig off topic her..

Blir vel en oppdatering i kveld.. nissan s13 stikker innom så vi skal ta en titt på oljelekkasjen..

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja vi konstanterte vel at det var bunnpannepakningen som var gåen.

Jeg begynte å sveise en merkelig konstruksjon som etter planen skal fungere som et "adapter" mot jerndragerene i taket, slik at jeg kan henge en talje der.

Da skal jeg kunne løfte motoren såppas at bunnpannen går klar av traversen.

Fant litt mer rust på bmw`n som jeg sveiset også..

Arbeidslysta har jo tatt helt av for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Gjest Volvo_gutten

Jaja...fett prosjekt :D hvordan går det med baklyktene? gleder meg til å se resultatet.

Angående parklys i fronten; jeg ville ha kobla ut parklyset ovenfor blinken. Du har jo parklys i reflektorne...eller bytta til orange pære?

leppe_montert5.jpg

Men det er din bil og det er du bestemer.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke parklys over blinklysa, det er kjørelys, er slik på alle 240 og 740 såvidt jeg vet.

Forøvrig står det stille nå..

Noen som vil hjelpe meg med å bli kvitt sierraen? må få inn litt penger. Den går BILLIG hvis du bestemmer deg fort.

Har brukt litt på bmw`n i det siste, fullt skinn interiør med alle mulig elektriske duppeditter, el. justerbare nakkestøter, el just fram-tilbake-opp-ned-ut-inn whatever..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga 6500.. syns det var grei pris.. er faktisk oppvarmede bakseter også.. Og el nakkestøtter i baksetet. Det eneste som mangler er minne modulen.

dette er ikke sportsstoler da.. Er fra en 535 e34, men syns det ligner litt på de som satt i e32 7 serie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 6 months later...