Gå til innhold

Breisladdern: Volvo242 - Prosjekt RetroTurbo

Ranger emnet

Breisladdern

Anbefalte innlegg

Liten oppdatering:

Skal skrive litt om da jeg bytta stoler.

Fikk tak i noen pene stoler fra en volvo 480(:rolleyes:) Siden den også er 2 dørs så var den "knekk" i ryggen på de slik at folk kommer fram til baksetet.

Fester i gulvet måtte lages og noen måtte sveises fast.

et bilde fra jobben:

IMG_0896.jpg

festet:

IMG_0883.jpg

Slik så stolene ut:

stol2.jpg

I bilen:

stoler.jpg

Nå begynner det å ligne bil innvendig:

IMG_0906.jpg

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ingen som svarer her jo? Er det virkelig så kjedelig?

Trodde folk likte bilder, og er det noe jeg har nok av så er det nettop det..

Vel slenger inn noen til.

Og når jeg lagde festene til stolene fant jeg ut at jeg hadde en del dritt under teppet (:les rust!)

Oj så glad jeg blei da jeg så dette :D

rust1.jpg

Trodde først det bare var den lille flekken som måtte sveises, men når jeg begynte å slipe ned rundtomkring med negerkusa så så jeg at det var my mer...

rust2.jpg

Men måtte bare bite det sure eplet og begynne med å fjærne alt som var av kjeks og et stykke utenfor det også..

Da blei det seendes slik ut..

Fortsatt ikke noe pent syn:

rust3.jpg

Måtte bare begynne å kappe plater og sveise inn:

blei jo ikke så værst?

rust4.jpg

rust5.jpg

Så var jeg jo nesten ferdig da fant jeg mer rust helt framme til venstre under sikringsboksennn:mad:

fram med vinkelsliperen igjen:

rust10.jpg

men fikk da en orden på det også:

rust11.jpg

Ferdig resultat:

rust13.jpg

Ikke så værst til å være første gangen?

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av helga skal jeg legge inn litt om motorbyttet, og om hvordan vi prøvde å ta livet av b20`n...

Dvs den blei bare sprekere og sprekere jo mer jeg herja den..

(se der ja, post 2200)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

passasjer siden og gulvet til baksetene var rustsveiset av en tidligere eier..

Er litt overflate rust rundt bakvinduet, men det tar jeg litt innimellom når jeg får tid.

Tror kanskje jeg skal bytte kanaler i løpet av vinteren også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta blir bra Espen!!! Flott med folk som tar vare på 242'er......de stolene.....du sier du måtte lage fester......går det ikke ann å ta av ubderstellet på 242 stolene å sette det over på 480 stolene!!??!!

en ting til....åssen felg er det jeg ser der på det ene bildet? 17"?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

Var ikke særlig jobb å få ut de gamle, eneste jeg sleit med var å få av nåla på speedometeret. Men en gammel cdplate og en gaffel blei løsninga.

Bare å herme i vei :D

Brukte photoshop og fjernet alle riper og flekker, slik at det blei en jevn hvit flate, skreiv inn tall og alt på nytt med egen font. La inn R-Sport logoen. og printet ut, Var litt jobb og få alt til å bli sentrert rundt midten og få talla til å stå riktig osv...

legger ved noen bilder til jeg så ser man bedre hvordan det blei:

Traff på ei lita utfordring når jeg hadde tatt ut skivene, den pinnen som stopper nåla er en del av selve speedo skiva.. og med den på blir det litt vanskelig å scanne den inn..

Noen tips.?

(sorry for offtopic)

1996 BMW 520i

x 1992 VW Passat stv

x 1984 Opel Senator 3.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

Detta blir bra Espen!!! Flott med folk som tar vare på 242'er......de stolene.....du sier du måtte lage fester......går det ikke ann å ta av ubderstellet på 242 stolene å sette det over på 480 stolene!!??!!

en ting til....åssen felg er det jeg ser der på det ene bildet? 17"?

ja?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider