Gå til innhold

noen spørsmål om motor og bremser!!

Ranger emnet

v240

Anbefalte innlegg

har en GLE 85 mod. har jeg girling eller ata bremser på den. hva er forskjellen?

motor: den slangen som ligger over ventildekselett, tror det er til noe sånn miljø fuck dritt.. ka kan jeg gjøre med den, har kn filter og har kjøtet den inn på der, men det lager støgg lyd.

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by v240

har en GLE 85 mod. har jeg girling eller ata bremser på den. hva er forskjellen?

motor: den slangen som ligger over ventildekselett, tror det er til noe sånn miljø fuck dritt.. ka kan jeg gjøre med den, har kn filter og har kjøtet den inn på der, men det lager støgg lyd.

Trur det er pulsair du mener, Ta av vakuumslangen, plugg den og plugg røret/slangen ordentlig.....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du snakker om returen for oljedamp? Jeg hørte på volvo, og de sa det var helt ok å fjerne den. Jeg har bare fjernet gummislangen og tettet igjen. Skal du gjøre det ordentlig må du vel av med manifold og dra løs metallskiten også. Da kan du vel skru inn et par bolter eller no bak der.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør motor'n din varm.. så fyller du på no vann inn i den slangen der (mye vann.. men pass på å ha litt turtall viss ikke slokner motorn din..) så stikker du å ser bak bilen.. der damper bra.. så ser du under bilen om du ser damp har du eksoslekkasje. så kjører du en tur for å tørke ut eksosanlegget så det ikke ruster ihjel.. :D

men den suger jo inn. ka trenger luft da?

aaaaa.JPG

har jeg girlig eller ata bremser bak på 240'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men vilke bremser har jeg (GLE 85 mod b230a)

(BR. KLODSER* 98x60x16mm - girling - 116.00 DKK)

(BR. KLODSER 80x65x15mm - ate - 119.00 DKK.)

vet ikke om det hjalp deg, men du kan måle hva du har:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men den suger jo inn. ka trenger luft da?

aaaaa.JPG

har jeg girlig eller ata bremser bak på 240'n

Det er ikke veivhusventilasjon mambo.

Det røret på bildet der (bilde som jeg har tatt av b230a`n min jo :D) er pulsair, det forgrener seg og går inn på hver eksosport, kommer egentlig eksos ut av det røret, som skal kobles inn på luftfilteret..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Per-Henrik

Det heter vel EGR system å gjør at bile skal bli mere miljø venlig

Stemmer det..

Dette systemet skulle kjøre litt av eksosen tilbake for til forbrenning.

Står følgende i Hynes boka.

Systemet tillåte en liten mengd avgass att gå tilbaka til insugningsrøret for att på så satt minska forbreningstemperaturen og dermed helteren av nitrösa gaser (NOx)

Hele systemet ser slik ut når det er demontert

DSC00777.jpg

det slangen er veivhus ventilasjon da.. /ånding

Det er det ikke.. se p bildet under ERG er den metall dingsen

veivhsventilasjon er den svarte boksen bak ERG ventilen.

DSC00723.jpg

Når det gjelder bremsen dine finner du frem merk lappen i bagasjerommet og går inn på f.eks. http://www.bcb.no og velger Chassiplate koder. så finner du ut hva du har.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider