Gå til innhold

Hvordan fikse -99 hovedlykter på eldre A4

Ranger emnet

erling

Anbefalte innlegg

Ingen grunn til ikke å utføre denne modden hvis du har den gamle typen hovedlykter.. De nye koster ikke mer enn 3500,- hos VAG, med kontakter, som oxo må byttes.

De gamle lyktene:

Audien%20001.jpg

Her er det en kant som må kuttes vekk:

Audien%20002.jpg

Kant sagd vekk:

Audien%20007.jpg

Til omkoblinga av kontaktene må man få tak i et skjema seff..

Audien%20003.jpg

Såleis! :) 1000-ganger bedre ja, ingen tvil.

Audien%20012.jpg

Audien%20013.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 4 months later...

Var en kar jeg traff på som hadde gjort dette, han mente på at han hadde brukt Dremel til å kappe den kanten..

Funker det? Såfall, bruker man en av de "cutting disc" sakene eller hva?

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ideal

Var en kar jeg traff på som hadde gjort dette, han mente på at han hadde brukt Dremel til å kappe den kanten..

Funker det? Såfall, bruker man en av de "cutting disc" sakene eller hva?

Du bruker Dremel ja med en liten kappskive på, det gjorde han på bildet (brodern).

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Det er ikke noe stort problem å bytte til face-lift lykter på eldre Audi A4.... Jeg har selv gjort det på en '97 A4 1.8TQ og jeg ga ikke mer en 1299,- pr. lykt. VAG - Sarpsborg.

Men litt jobb er det jo med det elektriske, men det er bare å finne frem tanga og litt tolmodighet....

Jord_

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 7 months later...
Originally posted by Jord_

Det er ikke noe stort problem å bytte til face-lift lykter på eldre Audi A4.... Jeg har selv gjort det på en '97 A4 1.8TQ og jeg ga ikke mer en 1299,- pr. lykt. VAG - Sarpsborg.

Men litt jobb er det jo med det elektriske, men det er bare å finne frem tanga og litt tolmodighet....

Jord_

Noen som har delenummeret på disse lyktene? 1299 pr stk er jo grisebillig..

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har montert disse. Men jeg har fremdeles ett problem.

Da jeg koblet dem fulgte jeg guiden på Nordicaudi.com

Problemet mitt er at nærlysene mine slukkes når jeg bytter til fjernlys. Når jeg bruker dimmeknappen fungerer begge samtidig.

Teknikeren på VAG sa at grunnen til at det ikke fungerte var at det er forskjell på lysbryteren fra 95-98 og 99-01.

Men jeg har aldri sett at noen andre som har byttet til facelift lykter har byttet bryter. Noen som har en enkel løsning for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider