Gå til innhold

hvor kjøper jeg lysdioder?

Ranger emnet

BMWe30 323i

Anbefalte innlegg

Det selger det også på clas olson..

RS sandell/Nedis

Elfa

Arngren

OSV....

If I can't take it with me to heaven,

I'm going drive it strait to HELL....

Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil)

Kadett C -77 prosjekt

X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil)

X-'75 volvo 240

->VOLVO<-

(verdens raskeste landbruks maskin!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Originally posted by BMWe30 323i

Tusen takk for hjelpa!!:) :)

nå er det Angeleyes neste, jeg prøvde med vanlig halogenpære i dag men den ble alt for varm og var for stor

Hallo, Bmw-fyr!

Har du mekket dette fra bunnen av? Hvordan går det? Har du bilder?

Jeg har også startet med et slikt prosjekt, men det har stoppet litt opp.

Kjøpte 10mm plexistaver fra elfa, samt dioder. varmet opp stavene og bøde dem. hakka har jeg laget på den ene, med dremmel.

Jeg frykter at de ikke lyser/vises bra nokk, selv om vær ring har 2 LED m 3000(lysstyrkeenheter..?)

Desuten har jeg ikke funnet ut om jeg kan åpne lyktene heller. Mulig det blir litt forvrengt bak rillene i glasset.

har dessuten 323i '84 selv! :)

syklende :-)

[x] BMW 323i - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ratata

eller Arngren...

Er det noen arngren'er igjen ? Kanskje den på holmen i oslo? Det var vel den sistlevende sist jeg sjekket...

Leverte avisen til godeste fridtjoff back in the day jeg.. :D

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sprocket

Hallo, Bmw-fyr!

Har du mekket dette fra bunnen av? Hvordan går det? Har du bilder?

Jeg har også startet med et slikt prosjekt, men det har stoppet litt opp.

Kjøpte 10mm plexistaver fra elfa, samt dioder. varmet opp stavene og bøde dem. hakka har jeg laget på den ene, med dremmel.

Jeg frykter at de ikke lyser/vises bra nokk, selv om vær ring har 2 LED m 3000(lysstyrkeenheter..?)

Desuten har jeg ikke funnet ut om jeg kan åpne lyktene heller. Mulig det blir litt forvrengt bak rillene i glasset.

har dessuten 323i '84 selv! :)

Hei hei!

jeg er ikke helt ferdig med prosjektet jeg heller...

jeg gjorde en tabbe og bestilte for svake lysdioder :eek:(husker ikke lysstyrken men de heter EL383-2UWC LED 5mm viss det er til hjelp)

Men jeg fant ut at jeg skulle prøve med vanlige parkeringslys-pærer, selv om de blei ganske varme og var litt store..

Jeg har en pære på hver ring og den lyser opp hele ringen, lysdiodene hadde også et blåhvitt skjær og det stod ikke helt i stil med grøftelysene. derfor tror jeg at jeg satser på å kjøre med pære i stedet for dioder.

Jeg ville helst unngå å åpne lyktene, derfor limte jeg dem rett og slett på utsiden rundt lyktene...

Jeg brukte foresten denne oppskriften: http://www.geocities.com/jvxdriver/eagle_eyes.htm

jeg skal prøve å få tatt bilde snart, jeg har ikke digitalkamera, men jeg skal prøve å få lånt et

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kris

Så jo lekkert ut!!

Hvordan åpnet du selve lysene??

Eller er disse limt utenpå glasset??

de er bare lagt bort til.. har jo bare en nå..

jeg gidder ikke åpne lyktene.. lyktene er jo ganske innfelt i grillen, så det blir sikkert greit utenpå.

jeg vurderer å doble antallet riller, for når jeg bare kobler en diode på, kommer det mye lys helt gjennom. det er jo ikke helt optimalt.

de står 4 stk i serie, som gir 3v pr stk. de skal ha 3,6. skulle hatt en liten krets med noe greier.

bilen har ikke 12v konstant heller..

[x] BMW 323i - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bauer

Chris... Hvorfor kjøper du ikke bare på Powerzone ???

Likegreit det vel?

hvor ser du dette hos powerzone? hva består produktet av?

Originally posted by CivicVTEC

Sprocket:

Hvor store er diodene du har..? Har bestilt 5mm...Slangene...Hvor store er de...?

diodene er 5mm, å "slangene" er massive runde plexiglass-stenger. de må varmes og formes. de er 10mm.

Plexiglass stengene kostet 60 kr pr stk eller noe hos elfa, men jeg lurer på om det finnes billigere. jeg mangler to ringer.

[x] BMW 323i - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider