Turbo SlayeR Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Hvis du skal ha en 150 billige hk i bilen din så er den enkleste løsningen som det har vært nevnt før her. Et r-sport turbokit på en b21a eller en b23a motor. Dette vil gi deg mye moro for penga (rundt 5 lapper). vesentlig billigere enn en gasser motor med 150 hk vil koste deg. jeg har faktisk alt du trenger liggende for no sånt. Skal du ha en 200 hk synes jeg en b230fk/ft motor er det beste alternativet. Vil koste deg en 10-20 tusen. Da regner jeg med at du gjør jobben sjøl;) Gasser motor vil også her bli vesentlig dyrere... Det er hvertfall min personlige mening:D Siter `09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :) `91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres) `08 Ford Kuga 4x4 (solgt) `07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt) `91 Volvo 240 stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crxman Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Originally posted by Breisladdern Skal være flink til å avbalansere og lette svinghjul hvis du skal øke fra 112 til 170hk.. Blir jo akkurat som dissa golf folka det "fy flate fikk meg K&N filter i går, så nå har jeg sikkert 10hk ekstra" ikke glem de 50hk ekstra for effektpotte HAHAHA Såsant Vag boys:D Siter Vag???HAHA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet November 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Originally posted by Turbo SlayeR Hvis du skal ha en 150 billige hk i bilen din så er den enkleste løsningen som det har vært nevnt før her. Et r-sport turbokit på en b21a eller en b23a motor. Dette vil gi deg mye moro for penga (rundt 5 lapper). vesentlig billigere enn en gasser motor med 150 hk vil koste deg. jeg har faktisk alt du trenger liggende for no sånt. Skal du ha en 200 hk synes jeg en b230fk/ft motor er det beste alternativet. Vil koste deg en 10-20 tusen. Da regner jeg med at du gjør jobben sjøl;) Gasser motor vil også her bli vesentlig dyrere... Det er hvertfall min personlige mening:D Kompresjon forholdet i motoren min er 10:1. Det er alt for høyt til å sette på r-sport turbo sett. så da må jeg senke den i så fall. Å da er spørsmålet åssen jeg skal gjøre det. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Alternativ1: Dobble toppakninger: 8.9:1 komp. 2.4 mm vendhøyde. Dårligste løsning Alternativ2: Lavkompstempler. Så lav komp du måtte ønske (mer elle mindre) Mye jobb, dyrt. Alternativ3: Slipe ut forbrenningsrommet fra 54 cc til ca 60 cc 9:1 i komp Dette ville jeg gjort. Klarer du å montere turbokitet, så klarer du dette også. Du vil kunne kjøre med høyere ladetrykk enn om du bruker 2 toppakninger. Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Det enkleste alternativet i mine øyne er som turbo slayer sa.. ut med motoren, i med en B23 eller lignende å på med turbo. Koster svært lite, og er ikke mer enn noen kvelder med arbeid... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet November 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Hva om jeg tar toppen fra en turbo motor da? 530 topp sitter på motoren min nå. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Originally posted by Per-Henrik Hva om jeg tar toppen fra en turbo motor da? 530 topp sitter på motoren min nå. Hvis du høvler din 530 topp så holder det i masse vis...... Texascom: Du lurer på hav som slår en godt bygd gasser motor......en godt bygd turbo motor!!!! Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet November 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Originally posted by Volvo-Lars Hvis du høvler din 530 topp så holder det i masse vis...... Texascom: Du lurer på hav som slår en godt bygd gasser motor......en godt bygd turbo motor!!!! Hvis jeg høvler toppen så får jeg høyere kompresjon forhold da Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Lavere... Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Originally posted by Volvo-Lars Lavere... Eh, nei... Nå tror jeg du tenker litt feil her, høvler du stemplene får du lavere.. Tar du toppen, så blir forbrenningskammeret mindre, da må luft\bensin blandingen samles på et mindre område, altså komprimeres mer for å få plass, konklusjon høyere kompresjon ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Sorry...my bad....driver å lager middag,ser på tv å svarer på poster her....blir litt mye for meg....hehe....når jeg tenker meg om så har du rett.... Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet November 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Hadde jeg fått 150-170hk skal jeg vel være glad for det i første om gang. Men det er ikke nokk til å kjøre på rudskogen burde hatt mere. Men det for komme en annen gang. kansje bygge en 242 bane bil en gang. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 I september på gatebil var det en 78" 242 med b19 grenrør å weber som kjørte på banen.....gikk ikke så fælt,men det slapp i svingene.......han hadde det sikkert drit kult!!! Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Originally posted by Volvo-Lars I september på gatebil var det en 78" 242 med b19 grenrør å weber som kjørte på banen.....gikk ikke så fælt,men det slapp i svingene.......han hadde det sikkert drit kult!!! Kunne hatt det gøy med 100 hester å sveist aksling jeg :) særlig hvis det var vått! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet November 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 hehehehe Får jeg 150-170hk så rusler jeg ut på banen en tur. spørsmålet er bare om jeg skal få de hestene gjenom gasser eller turbo. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.