fribbern Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Montering av k&n turbofilter(heter det det?) Er dette en stor jobb, eller er det velig lett. Hva er best av å kjøpe filter som passer eller turbofilter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 er ingen stor operasjon dette! men turbofilter?? har ikke hørt om noe kalt turbofilter... :rolleyes: du mener kanskje kon-filter? og filter som passer, da mener du kanskje innsatsfilter? er som sagt ingen stor jobb å skifte dette.. :) om du tar deg god tid tar det kanskje en halv time.. Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fribbern Skrevet Oktober 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 trodde det var turbofilter det het, men uansett. det er et sånt filter som er sylynderformet. hva må jeg ha av deler og hvor mye koster dette? har dere litt veiledning til hvordan jeg gjør dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-Racing Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Jeg betalte ca 750 kr for et green cotton filter.. kon type. Det du gjør er å ta bort luft-filter boksen.. er stort sett bare å ta av klipsene så "røsker" du bare opp den nederste delen av boksen :) så setter du på et filter med diameter på 85mm rett på flensen skrur til slange klemma.. Færdig! :) Slik ser det ut om du ikke fjerner den nederste delen av boksen: Og en ting.. Turbofilter.. hvor har du det fra? Siter - 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt) - 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin) - 87 Nissan King Cab (bruksbil) - 06 Opel Vectra (solgt) - 90 Nissan 200sx S13 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monteverdi Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 Har det noen hensikt å montere slike filter? Går bilen bedre eller er det mest for at det skal se mer fancy ut under panseret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 Det er vel egentlig bare det at det ser mer fancy ut og gir litt grommere lyd(ved pådrag?). Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baufish Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 Hvor kjøpte du green filteret hen? Var jo endel billigere enn K&N sitt filter. Det kosta 1350,- Det kan jo ikke være sååå stor forskjell på disse "lampe-skjerm"-filterene. Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondie Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 Merka stor forskjell etter at eg fjerna King Dragon filteret og satte på KN 57i settet Siter MK3 2001 Ford Mondeo 2.0 - ex politibil Mk3 2002 Ford Mondeo 1,8 - bytta inn MK1 1994 Ford Mondeo 1,8 - solgt 2004 Chrysler Voyager 2,4 SE - firmabilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-Racing Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 kjøpte filtret på bilextra.. meket litt forskjell turtallsmessig når jeg bytta filter og fjerna resonatorboksen.. ble klappere på turtall :) Siter - 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt) - 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin) - 87 Nissan King Cab (bruksbil) - 06 Opel Vectra (solgt) - 90 Nissan 200sx S13 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 husk å nappe ut sikring #11 en liten stund. (lilla 3A sikring). gjør dette før du begynner å montere så sparer du tid ;) da sletter du minnet til hjernen, og den lærer seg å kjøre med mer luft... eller hva annet du forandrer på motormessig.. Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-Racing Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 ehm.. det har ikke jeg gjort.. burde jeg gjøre det nå? Siter - 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt) - 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin) - 87 Nissan King Cab (bruksbil) - 06 Opel Vectra (solgt) - 90 Nissan 200sx S13 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Originally posted by jackpot husk å nappe ut sikring #11 en liten stund. (lilla 3A sikring). gjør dette før du begynner å montere så sparer du tid ;) da sletter du minnet til hjernen, og den lærer seg å kjøre med mer luft... eller hva annet du forandrer på motormessig.. Vet ikke om det er gjort på min, det må jeg sjekke.. Er det merkbar forskjell? Jo mer jo bedre :D Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 bare å nappe i vei det :D Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmelby Skrevet November 6, 2004 Rapporter Share Skrevet November 6, 2004 dette me den sikringen..har satt på effektanlegg og tømt kat. er d nødvendig da? har ikke tenkt på det der.. Siter Vrooooooooom vrooooooom! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet November 6, 2004 Rapporter Share Skrevet November 6, 2004 Originally posted by hmelby dette me den sikringen..har satt på effektanlegg og tømt kat. er d nødvendig da? har ikke tenkt på det der.. ja.. nå er det mye mindre motstand i eksosanlegget.. anbefaler å dra ut sikringen en stund når dere har modifisert noe som har med motoren å gjøre... :) Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg