Gå til innhold

USA lykter på 240...

Ranger emnet

Øyvind

Anbefalte innlegg

Har bygd om fronten på min 240 til -86, men ønsker å beholde USA lyktene. Problemet er at den fronten er ikke beregnet for USA lykter.

Grillen fra -86 går litt over de innerste lyktene, og den tidligere grillen er smalere enn snuta på panseret.

Noen som har no løsning på problemet eller bilder av noen som har løst det?

Mercedes 190

Chevy Van G20

Volvo 242 - http://www.home.no/v242

Blazer K5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Old-Volvos-Never-Die

Skal du kjøre med usa front må du ha snutepanseret også spørr du meg ;)

Er snute på den da, men er snuta fra 86, den er bredere enn den "lange" snuta.

Blir litt galt med falsen i panseret og under frontruta hvis jeg setter på et eldre panser.

Mercedes 190

Chevy Van G20

Blazer K5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usa lyktene er har annen bredde enn 86 lykter, derfor må du ha en egen grill til disse lyktene, den grillen finnes bare til flathood og snutepanser.

Skal du ha 86 panser må du få tak i uorginale usa lykter som passer rett inn i 86mod frontplata.

De orginale usa lyktene passer bare i frontplate fra 75-80

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

usa lyktene er har annen bredde enn 86 lykter, derfor må du ha en egen grill til disse lyktene, den grillen finnes bare til flathood og snutepanser.

Skal du ha 86 panser må du få tak i uorginale usa lykter som passer rett inn i 86mod frontplata.

De orginale usa lyktene passer bare i frontplate fra 75-80

Bilen er en 75 mod og lyktene er montert, men resten av fronten er byttet til -86. Så problemet åssen folk har løst problemet med grillen. Hvis noen har USA lykter på en -86 front da. Regner med at jeg må lage grillen selv, men er ikke helt sikker på åssen det bør gjøres for at det skal se bra ut.

Mercedes 190

Chevy Van G20

Blazer K5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke helt hva du mener, hvis du har usa lykter da har du 75mod frontplater, lykteplate og nedrefrontplate, Hvordan skjermer har du? for det kan bli litt triks å få på 86mod blinklys på 75mod lykter..

Skal du ha halvsnute panser fra 86 mod?

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er -86 mod halvsnute på den ja.

Blinklysa er det mange måter å feste på.

IMG_0941-2.JPG

Har rammene som skal rundt lyktene liggende, har også halvsnute grill og flat grill liggende. Er halvsnutegrill som står på nå, men den går litt over de innerste lyktene. Så må lage en grill som er litt skrå i sidene eller noe (slik at den blir smalere i bunn enn i toppen).

Trur ikke jeg har sett noen med halvsnutepanser på USA lykter, men bør ikke gi opp prosjektet av den grunn vel?

Er ikke så veldig glad i 32" frontlykter :D

Mercedes 190

Chevy Van G20

Blazer K5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jo myye som ikke stemte, fysj og fysj ;) :D

Originally posted by Øyvind

IMG_0941-2.JPG

Har rammene som skal rundt lyktene liggende, har også halvsnute grill og flat grill liggende. Er halvsnutegrill som står på nå, men den går litt over de innerste lyktene. Så må lage en grill som er litt skrå i sidene eller noe (slik at den blir smalere i bunn enn i toppen).

Trur ikke jeg har sett noen med halvsnutepanser på USA lykter, men bør ikke gi opp prosjektet av den grunn vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_0941-2.JPG

Nei er ingen grunn til å gi opp!

Den som gir seg er en dritt!

MEN!

de doble usa lyktene er breiere enn standard lyktene, derfor blir det vanskelig å få på en 86grill... Hva med å kappe litt i ramma som skal være rundt lykta? Eller lage nye sånne rammer?

Hvordan festet du blinklysa? og hvordan tilpasset du høyden? 86skjermer og usa lykter er en dårlig kombinasjon, se bildet mittt:

usfront_2.jpg

her ser du høydeforskjell på 86skjerm og eldre frontplate..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_0941-2.JPG

Nei er ingen grunn til å gi opp!

Den som gir seg er en dritt!

MEN!

de doble usa lyktene er breiere enn standard lyktene, derfor blir det vanskelig å få på en 86grill... Hva med å kappe litt i ramma som skal være rundt lykta? Eller lage nye sånne rammer?

Hvordan festet du blinklysa? og hvordan tilpasset du høyden? 86skjermer og usa lykter er en dårlig kombinasjon, se bildet mittt:

usfront_2.jpg

her ser du høydeforskjell på 86skjerm og eldre frontplate..

MEn fy flate som det lyser:

http://volvo.er-mandig.com/img/espen240/galleri/usfront/lysforran_4.jpg

(stort bilde så jeg lagde link)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Old-Volvos-Never-Die :

Bilen ser ikke slik ut i dag, eneste som er synlig igjen fra -75 mod er at det er to dører.

Bilder kommer når den er satt sammen igjen etter lakkinga....

Breisladdern :

Du må bytte den nedre delen av frontplana, men ikke den bakre (den som lyktene er festet i).

Blinklysa er festet med strips på det bildet ;) , men skal montere en plate mellom hovedlykta og blinklyset som det blir spor i til blinklysa.

Kan sikkert legge ut bilder når de er ferdige.

Mercedes 190

Chevy Van G20

Blazer K5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Old-Volvos-Never-Die :

Bilen ser ikke slik ut i dag, eneste som er synlig igjen fra -75 mod er at det er to dører.

Bilder kommer når den er satt sammen igjen etter lakkinga....

Breisladdern :

Du må bytte den nedre delen av frontplana, men ikke den bakre (den som lyktene er festet i).

Blinklysa er festet med strips på det bildet ;) , men skal montere en plate mellom hovedlykta og blinklyset som det blir spor i til blinklysa.

Kan sikkert legge ut bilder når de er ferdige.

bytta bakpart også??

sleng ut flere bilder av den da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

bytta bakpart også??

sleng ut flere bilder av den da.

Ja det er bytta bakpart på den, egentlig så er vel det meste byttet på den bilen nå.

Slenger ut flere bilder på den når den er satt sammen.

Sliter litt med å få tak i dører.

Mercedes 190

Chevy Van G20

Blazer K5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk når du kobler usa lyktene:

Stjel strøm fra nærlys ledningen fra h4 til et relè..

det relèet bruker du til å styre H1..

jeg brukte et relè per side!

for optimalt resultat, lager du 2 x 2 relèer, evnt 2 x dobble relèer.

så tar du å kjøper 2 x h4 kontakter m. ledning, litt ledning og noen kontakter for å koble til h1.

så kjører du eget relè til h4 også, slik at du slipper å kjøre mye strøm via strømbryteren på dash..

jeg så en side som sa hvor mye effekt du tjente på relèer, mener du fikk 30% mer lys ved 1V mer på pæren..

det var oppgitt av hella..

så fant jeg en side der de hadde målt differansen, og jeg mener den var rundt 1v..

Lenke til kommentar
Del på andre sider