Gå til innhold

Toyota Corolla GT AE 82.

Ranger emnet

Infinal

Anbefalte innlegg

Har et spørsmål... !

Skulle kjøpe ny pakning til bånnpanna på min Toyota Corolla GT AE 82 Twin Cam 16. ( 4AG-E motor)

Fikk bestillt den og alt, men når jeg skulle hente den fikk jeg et metalldeksel som de sa jeg skulle bruke, og legge pakningssilikon rundt der..

Noen som har gjordt dette før?

Trodde det var enn slags kork. el. gummipakning der jeg ???

Egil A.

Audi 90 T. powered by 034 EFI. ( Evighetsprosjekt)

Audi 100 QUATTRO

Audi Coupé Quattro

Mitshubishi Lancer Evolution II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt for meg! Men jeg har aldri skrudd på 4A-GE, for de gpr ikke i stykker....

Men vær sparsom med pakningsmiddelet! Blir noe tytende ut på innsiden, kan det løsne og komme i oljepumpa senere! Det kan by på "litt" trøbbel!

Nissan bruker også flytende pakning på sine bunnpanner, og det går helt fint! Ford har kork, og tro meg, det lekker!

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar...

Da skal jeg prøve på dette senere.

Men vet du hvor jeg får kjøpt slikt pakningsmiddel som skal på der ??

Virker som det er solide motorer, og de går som bare det... :D

Egil A.

Audi 100 QUATTRO

Audi Coupé Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Skodaen min med 1.9L VAG-diesel er det samme plate hvis jeg tolker deg rett. Det er en kombinert pakning og skvalpeplate som hindrer oljen i å piskes opp i veiva. Min er utstyrt med en pakning på hver side. Jeg har løsnet på min så jeg fikk en bitteliten drypplekkasje. Men på Olrud(Møller) kosta den ikke mindre enn 1100,- så jeg skal (en dag.. snart) ta den av, skrape av gammel pakning og skjære til to nye av en tynn pakningsmatte jeg kjøpte på Biltema.

Jeg tror det er det samme hva du bruker, bare det er oljebestandig. Hvis 4A-GE ikke har noe gummi etc pakning i tillegg til plata ville jeg kjøpt en vanlig pakningssement. Ikke silikon eller annet slags lim. Sement funker på både på girkasser, termostater og mopeder.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, det er en slags skvalpeplate ja. Var den så dyr ?? Tror jeg betalte i underkant av 200 kr for min på Toyota..

Men vil pakningssementen holde dette helt tett??

Drev å tenkte på å skjære ut pakning og legge imellom..

Skal innom Toyota i dag og høre hva som er lønnsomt.

Egil A.

Audi 100 QUATTRO

Audi Coupé Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå dyr ja :( Og får ikke den ellers. Tror pakningen min er av noe gummi/skumgummiaktig. Så prøver med de sorte greiene fra Biltema. Kjøpte litt pakningslim for å feste til plata, og så tar jeg kanskje et kjempetynt lag med blå(har ikke igjen oransje;-) sement utpå det igjen.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Originally posted by Infinal

Har et spørsmål... !

Skulle kjøpe ny pakning til bånnpanna på min Toyota Corolla GT AE 82 Twin Cam 16. ( 4AG-E motor)

Fikk bestillt den og alt, men når jeg skulle hente den fikk jeg et metalldeksel som de sa jeg skulle bruke, og legge pakningssilikon rundt der..

Noen som har gjordt dette før?

Trodde det var enn slags kork. el. gummipakning der jeg ???

Egil A.

Det skulle ha vært gummi pakninger der. Men sement duger deg og.

Toyota Corolla GT (85)

Lenke til kommentar
Del på andre sider