Gå til innhold

bra jobbet! (trailer - kræsj)

Ranger emnet

The cowboy

føler du deg trygg eller utrygg når du er på veien og det vingler lastebiler forbi de  

38 stemmer

1. 1. føler du deg trygg eller utrygg når du er på veien og det vingler lastebiler forbi de

• Trygg
      2
    • Tenker ikke over det!
      12
    • Utrygg
      24

Anbefalte innlegg

meget oppmerksom han fyren her da!! en svær trailer står ved veien.. oversiktlig og fint til.. en annen kommer bak og kjører rett i rassen på han!!

greit nok..vet de gjør en god jobb trailier sjåførane.. men av og til må man bare stoppe og ta seg en time eller to på ryggen azza!

VG i dag

EDIT: jeg selv tenker ikke noe over det før etter at vi har passert hverandre.. først da kan det slå meg "faen..var jaggu nære på det der!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står el DAF med polske skilter ikke så langt fra der jeg jobber. Har stått der siden frosten kom (3 dager). Kjører forbi han hver dag på vei til\fra jobb. Halvkurante sommerdekk på trekkbilen, og godt sylig cord i samtlige hjul på vogna... Håper ikke jeg er ute og kjører når han skal ut å prøve seg! Ellers møter jeg vogntog hver dag på vei til jobb, har ikke noe vondt å si om de...

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med tanke på hvor mange som til nå har svart utrygg her inne..så vil jeg tro det er mange farlige trafikkanter her ute...

en som er redd og nervøs hver gang det er en trailer foran,bake eller imot...er i mine øyne langt fra en god sjåfør!

bare tenk hvordan den personen oppfører seg når det er mye trafikk rundt som kjører 10-30 km/h fortere enn han/hun da!!

(hvilket jeg tror vil skje ofte..siden denne personen neppe kjører mye over max hastighet!!)

hva er det som får folket her til å være redd og nervøs når de er ute i trafikken da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kommer antagelig til å være en bedre trafikant enn deg! ;) tenk over hva du sier...

men til trådstarter så er det ikke alle faktorene som ligger fremme her.. kanskje han ikke hadde noe annen mulighet enn å kjøre i ræva på den lastebilen.

Ser at det er en 2 feltsvei (i en kjøre retning) kanksje det var en bil på innersiden av lastebilen. Da er valget enten å presse den stakkars lille bilen ut av veien eller til og med kjøre over han med hengeren og kanskje kjøre ut også selv, eller kjøre i den andre lastebilen som står stille og har henger. Ikke veit jeg og antagelig ikke du. Men klart kjørte sjaføren i ræva på lastebilen på grunn av at han ikke følte med på veien etc så er det jo sikkelig bad...

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

Du skrev "trailer som vingler i trafikken".

Bare ordet "vingler" gjør at selv en forgjenger gjør meg utrygg.

mente jo ikke vingler i den forstand da!! om du har sett en trailer en normal sommers dag så ser du at hengeren glir litt fram og tilbake i veibanen.. er de små ting som utgjør slike bevegelser vettu!

og om man blir redd av å ligge bak en slik en.. da lider du av et lite problem..

om det kommer en som er midt i værste "jack knifen" så skjønner jeg jo at folket hadde tilta vinkel og kommet seg til helvette vekk derfra da!! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at en lastebil vingler er jo ikkeno nytt...

du kan jo prøve du å styre en bil på 18m som styres av alt som heter vindmotstand.... spes fra siden.

i tilegg til at bilen er 2.5m bred på en vei som kansje er 2.8, bred. er ikke bare bare å holde seg innafor linjene..

jeg selv vingler som faen på veien spes når vind fra siden treffer lemmene og krana på bilen.. er et helvete du ikke vil vite om . tenk deg da en semi/kassebil.. som har 100% vindsperre fra siden.

Men det der med at folk føler seg utrygge på lastebiler skjønner jeg heller ikke noe... Jeg harstor respekt for lastebiler. kansje bl.a fordi jeg selv kjører det men jeg skjønner ikke hva folk kløner med! Om du er redd for å kjøre forbi en lastebil så legger du deg for guds skyld IKKE i dødvinkelen hans og ligger der å sinker fordi du er redd.... er ikke selve lastebilen/sjåføren som er et farepunkt å kjøre forbi.. det er hengeren. den vingler og det kan være vanskelig å se deg!

Er mye triste syn som skjer på veien... men sånn skjer i blandt. tenk det personer bilene da som utgjør en 5 dobbel % av trafikk uhell ifohold til lastebiler....

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg ikke redd for å ligge bak lastebiler, men har opplevd en litt guffen hendelse.

SKulle inn til Oslo en tur, kjørte fra nesodden og opp på E6 ved tusenfryd. La meg i høyre feltet bak en trailer, begge skulle da kjøre E6. Men rett før veien svinger ned så bare plutselig åpner bakdørene seg på trailern, av regn refleks så kaster jeg meg ut mot veiskuldern, men HELDIGVIS så er den trailern tom. Gir han et par tut så han ser at dørene er oppe og stopper. Kunne ha blitt en kjip situasjon det hvis han hadde hatt noe tungt bak der.

Fader Kubikk

Du som er i blokka

Gi oss idag vårt daglige dreimoment

Forlat oss våre fartsovertredelser,

som vi forlater forelegget.

Led oss ikke inn i kontroller,

men fri oss fra sykklister

For veien er din

hestekreftene, og friheten

i all evighet

Amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by The cowboy

mente jo ikke vingler i den forstand da!! om du har sett en trailer en normal sommers dag så ser du at hengeren glir litt fram og tilbake i veibanen.. er de små ting som utgjør slike bevegelser vettu!

og om man blir redd av å ligge bak en slik en.. da lider du av et lite problem..

om det kommer en som er midt i værste "jack knifen" så skjønner jeg jo at folket hadde tilta vinkel og kommet seg til helvette vekk derfra da!! hehe

Da er jeg med. Nei, får ikke akkurat dødsangst av å ligge bak slike.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider