Gå til innhold

Stempelring testing

Ranger emnet


Hayabuza

Anbefalte innlegg

jeg sliter med bensin i oljen og da er det enten ventiltetningene eller stempelringene.

 

så jeg fylte syl 2 og 3 med vann igår. da jeg skulle sjekke i mårres så var begge tømt.

 

vannet vil vel ikke renne igjenom vis ringene var ok?

 

vis ringene er blåst så ønsker jeg å kjøpe ny motor 21a, 23a eller 230a.

innsug/gasser, eksosmanifoil, dynamo, starter, dynamo, benspumpe er ikke nødvendig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tosk

kan jo være spruken topp lr topp pakning da,!!!!!

 

hvorfor skal det komme bensin i olja da ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% tett er alldrig ringene uansett fordi det skal være litt klaring i ringene ved kald motor og sånne ting, så å helle vann i de var jo så dumt at jeg spikker premie til deg nå :P

 

Men en komptest eller sylinderlekasjemåling er ikke dumt, det siste er best om du har muligheten til det, da finner du ut hvor feilen er.

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tosk

oi trodde d stod vann i olja, sorry! men uansett ta en komp test da, så ser enn fort om ringene er slappe!

 

;) null problem...... ta en komp test ja....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Estrewes

100% tett er alldrig ringene uansett fordi det skal være litt klaring i ringene ved kald motor og sånne ting, så å helle vann i de var jo så dumt at jeg spikker premie til deg nå :P

 

Men en komptest eller sylinderlekasjemåling er ikke dumt, det siste er best om du har muligheten til det, da finner du ut hvor feilen er.

 

hvordan tar man lekasjetest da?

 

Jeg har komptester hjemme, sånn måler jeg skrur inn i plugghullet og så kjører den litt på starteren..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

 

hvordan tar man lekasjetest da?

 

Jeg har komptester hjemme, sånn måler jeg skrur inn i plugghullet og så kjører den litt på starteren..

 

husk å ta ut alle pluggene da.....ikke la 3 stk stå inne og sett kompmåleren i det siste hullet.

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår