Hayabuza Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 jeg sliter med bensin i oljen og da er det enten ventiltetningene eller stempelringene. så jeg fylte syl 2 og 3 med vann igår. da jeg skulle sjekke i mårres så var begge tømt. vannet vil vel ikke renne igjenom vis ringene var ok? vis ringene er blåst så ønsker jeg å kjøpe ny motor 21a, 23a eller 230a. innsug/gasser, eksosmanifoil, dynamo, starter, dynamo, benspumpe er ikke nødvendig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 smart med vann a? ville vel vært bedre med bensin/diesel det ruster ikke.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 tenkte akkurat det samme, stakkers rådelagrer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet Oktober 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 samma det.. motoren er død uansett... trenger ny kjapt!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 kan jo være spruken topp lr topp pakning da,!!!!! Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 skal du nå finne ut om ringene er gåen så ta en komp test da vell;) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Originally posted by tosk kan jo være spruken topp lr topp pakning da,!!!!! hvorfor skal det komme bensin i olja da ? Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Originally posted by Ottesen hvorfor skal det komme bensin i olja da ? oi trodde d stod vann i olja, sorry! men uansett ta en komp test da, så ser enn fort om ringene er slappe! Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240stig Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Hvis vannet renner gjennom er ringene gåene. Hadde akkurat samme problemet med min, så jeg reiv ut stempla, og ringene så ikke ut. Ene var knekt og greier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 tss.. ta en kom test. helle vann i motoren er ikke så genialt..:/ er jo bare å stikke innom et verksted er jo gjort på 10 min skal ikke være tette stempelringene da :/ Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 100% tett er alldrig ringene uansett fordi det skal være litt klaring i ringene ved kald motor og sånne ting, så å helle vann i de var jo så dumt at jeg spikker premie til deg nå :P Men en komptest eller sylinderlekasjemåling er ikke dumt, det siste er best om du har muligheten til det, da finner du ut hvor feilen er. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Forresten, huska du å smake til vannet med krydder, la oss si salt? Saltvann er veldig bra skjønner du, det tetter lekasjen ihvertfall :P nei jeg skal gi meg med tullinga nå. Sorry Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Originally posted by tosk oi trodde d stod vann i olja, sorry! men uansett ta en komp test da, så ser enn fort om ringene er slappe! ;) null problem...... ta en komp test ja.... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Oktober 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 Originally posted by Estrewes 100% tett er alldrig ringene uansett fordi det skal være litt klaring i ringene ved kald motor og sånne ting, så å helle vann i de var jo så dumt at jeg spikker premie til deg nå :P Men en komptest eller sylinderlekasjemåling er ikke dumt, det siste er best om du har muligheten til det, da finner du ut hvor feilen er. hvordan tar man lekasjetest da? Jeg har komptester hjemme, sånn måler jeg skrur inn i plugghullet og så kjører den litt på starteren.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 Originally posted by Breisladdern hvordan tar man lekasjetest da? Jeg har komptester hjemme, sånn måler jeg skrur inn i plugghullet og så kjører den litt på starteren.. husk å ta ut alle pluggene da.....ikke la 3 stk stå inne og sett kompmåleren i det siste hullet. Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg