Per-Henrik Skrevet Oktober 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 Originally posted by Ottesen husk å ta ut alle pluggene da.....ikke la 3 stk stå inne og sett kompmåleren i det siste hullet. Hvorfor ikke? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 Originally posted by Per-Henrik Hvorfor ikke? Fordi du skal la bilen gå på starteren,alså ikke starte den. Kan jo feks ta av fordelerlokket eller noe annet da....bare se til at bilen ikke starter. Skal egentlig også ha full gass når du tar komptest pga at alle spjel osv skal åpne slik at det blir riktig komp. Men hele poenget er jo at du skal se om det er forskjell på kompen i sylindrerne.... vet ikke hva det skal være på disse motorene jeg ? 8,5:1 - 9.0:1 ?..... så lenge det ikke er mer en ca 0,5 forskjell i sylindrene så er det greit :) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Oktober 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 Originally posted by Breisladdern hvordan tar man lekasjetest da? Jeg har komptester hjemme, sånn måler jeg skrur inn i plugghullet og så kjører den litt på starteren.. Det du trenger er en kompressor og en sylinderlekasjemåler. Sett motor i ØD med ventilene stengt i den sylinderen du tar testen på. Da finner du ut om det er ventiler, stempelringer eller toppakning som er gåent, eller om det er noe som er gåent i det hele tatt. Kompressorn pumper inn luft og du kjenner om det blåser av eksosen (utblås ventil) innsug (innsugsventil) eller av oljepåfylling (ringer) Bobler det i kjølvannet er toppakning kapputski. Alle motorer har en viss lekasje % så dette må du finne ut før du tar testen hva maks % lekasje som er tillatt. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet Oktober 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 motoren har stått uten innsug i mnd og det har vært regnvær støtt og stadig så jeg ga liksom faan. jeg har desverre ingen kompressor så jeg får ikke tatt lekasje/komptest. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Oktober 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2004 tror du bare skal skifte den motoren du....:rolleyes: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Oktober 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2004 Originally posted by Hayabuza motoren har stått uten innsug i mnd og det har vært regnvær støtt og stadig så jeg ga liksom faan. jeg har desverre ingen kompressor så jeg får ikke tatt lekasje/komptest. treneger ingen kompreseor da, bare skru den nedi plugg hullet, ta en skralle på veiva å drei motoren, så ser du om de synker på trykkmålern;) men for all del bytt motor =) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet Oktober 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2004 oki.. brukte trykkluft når jeg testa sist jeg. smekka inn trykkluft i plugghullet og leste av på målern Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2004 Originally posted by Ottesen Fordi du skal la bilen gå på starteren,alså ikke starte den. Kan jo feks ta av fordelerlokket eller noe annet da....bare se til at bilen ikke starter. Skal egentlig også ha full gass når du tar komptest pga at alle spjel osv skal åpne slik at det blir riktig komp. Du skal ta ut alle pluggene...ellers går motoren mye tyngre rundt pga kompen,og den siste sylinderen blir da målt med et batteri du har piska livet ut av...lik rotasjonshastighet på alle syl. må til,ellers blir målinga feil. Spjellet må også være åpent,ellers får den jo ikke tilgang på luft fort nok..:) 8,5:1 - 9.0:1 ?..... så lenge det ikke er mer en ca 0,5 forskjell i sylindrene så er det greit :) Det der en kompresjons FORHOLDET...ikke kompresjons TRYKKET. Ligger du over 10kg ,og javnt trykk (max 2 kg skille mellom beste og verste) er den god...under 9,men javn? Den virker nok...men er klar for "a major overhaul" :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2004 Originally posted by Turboed1 Det der en kompresjons FORHOLDET...ikke kompresjons TRYKKET. Ligger du over 10kg ,og javnt trykk (max 2 kg skille mellom beste og verste) er den god...under 9,men javn? Den virker nok...men er klar for "a major overhaul" :D hmmm....alså 2 kg eller bar forskjell fra en sylinder til en annen ser jeg på som ganske mye... pleier å si at 0,5 er grensa jeg da.... iallefall når jeg komp tester min så er forholdet og trykket likt... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 Originally posted by Ottesen hmmm....alså 2 kg eller bar forskjell fra en sylinder til en annen ser jeg på som ganske mye... Jepp,det ER mye...derfor 2 kg er regnet som det MAKSIMALE gapet som kan aksepteres før overhaling er påkrevd. Men har man 1.3 kg forskjell og skal ta den opp,seff fikser man det.. :) Putter den jo ikke sammen i mindre enn bra stand...blir som å bytte ringer uten å hone sylindra først,liten vits i det... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.