Gå til innhold

Trenger grill til '71 Chevelle

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har hatt den under en måned, endel som må gjøres kan du si!

Kort om feil og bilen foreløpig (ikke fullstendig liste enda):

http://home.no.net/chevysb/chevelle/chevelle.html

Bilen skal bli en "billig" turbil, så da passet det veldig bra med injection og overdrive :) Stort potensiale for forbedringer i bilen nå hvertfall! Tar det som det kommer...

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du har sett den før? Tror jeg har sett 3/4 stv'er i ca samme aldersgruppe med samme farge og striper - bl.a en '72 Dodge Polara som gikk (går) her i Bærum noen år tilbake...

http://www.westsidecruisers.com/Pictures/2000/WSC00,%20JanInge72Polara.jpg

http://www.westsidecruisers.com/Pictures/2000/JanInge72Porara.jpg

Kjøpte den hvertfall av en kar utenfor Ski, men for all del, muligens er det samme bil. Hersker Hans, litt av grunnen til å kjøpe denne, bortsett fra tur-/cruisebil neste sommer, var fordi den vekker litt oppsikt av den "gode" sorten! Er ikke noe annet som er mer på tvers av hva naboen synes (janteloven) enn denne bilen! Når man liker amcar og bor i Bærum, er det veldig viktig å være politisk ukorrekt når det gjelder det temaet :D

Naboene jubler vel ennå over at jeg har solgt pickup'en, faen til idiotgjeng jeg må bo imellom... Ifjor sommer kom en kar bort til meg nede på veien ved bilen; "Hvorfor har du sånn bil?" "Jeg synes det er artig å være litt annerledes enn alle andre her" sa jeg. Litt ut i samtalen; "Så du har trimmet den, hvorfor det? Vil den ikke bruke fryktelig mye bensin da?" -Tror jeg mumlet noe til svar og gikk. Er umulig å forklare noe sånt for folk som ikke skjønner uansett...

Den skal ut i låven den og, så du får nok se den på nært hold, dessverre. Er langt fra pen, men skal ikke bli det heller - Bra teknisk og ha mye morro med den er første prioritet!

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bead-lock

Tror Jan Birkenes har en liggende.....

9004 6933

(han med 9 sek bilen på gardemoen)

Jeg er 95% sikker på at han har '72 modell, hvor blanklista går "rundt" lyktene, altså ikke passer min... Glodde på noen bilder akkurat, alt er jo svartlakkert, men "krommen rundt lyktene" er annerledes enn på vogna her. Ellers mange takk! :)

(Hvis du da ikke mener han har en til '71 liggende, som ikke passer hans bil?)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Du finner på ebay.com. Jeg fant en til min 70' for som kostet meg 200kr inkludert frakt! Brukt da selvsagt. Jeg ser det er en som selger nye, til $89 men det blir kanskje litt dyrt?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=4505045357&category=10076&sspagename=WDVW

Uansett dukker det opp nye gjenstander hele tiden, så bare hold et øye med auksjonene der så dukker det nok opp noe!

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en Kanonvogn dette etter nok timer.

Turbil; slipper å tanke første 150 mila med de bensintankene.

Går det bra å rette forskjermen og døra på førersiden? Var en stygg knekk den hadde fått der.

Viste du at den aldri har vert EU-godkjent? Registrert og vist i-88

Naboen til han som eide den hadde hogget noen Cheveller og hadde kansje Grill og de listene som manglet. Nevnte han det?

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er doble tanker på den, så rekkevidden når den går på liter'n er nok tålelig bra.

Tror nok det er mulig å rette opp de bulkene ja, men kan null om karosseri selv, og gidder ikke betale for det, så det blir nok som det er foreløpig. Eneste som egentlig blir prioritert av kaross er hjulbua på vs bak, den mangler jo nesten (Se bildene)

Vet at den aldri har vært eu-godkjent, og at den har en mangellapp, tror kanskje eieren var redd for å vise den med den nye motoren - har fått papirer fra Amcar som godkjenner den sammen med trommelbremsene og 6'er fjærer, så han hadde egentlig kun trengt å vise den ;) Ellers skal den gjøres 100% teknisk, da pålitelighet og holdbarhet skal være bra før utseende. Gidder ikke skru bil langs veien til Hunderfossen liksom...

Han mumla noe om lister, skal hente dem senere.

Etter nok timer ja, hehe, er jo litt å gjøre...

http://home.no.net/chevysb/chevelle/chevelle.html

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider