Gå til innhold

Halla!!!

Ranger emnet


SnIper

Anbefalte innlegg

Ingen her som kjører 4'er a??? Skal kjøpe det nå jeg, etter å ha solgt 3'er Golfn min sist uke... Da kan det være godt med no tips og triks om bilen... Så er det noen som vet om Golf 4 TDI Highline til salgs så er det bare å si fra.... VW POWER!!! :) :)

 

mvh Johnny

02' Golf 1.9TDI 150PS 4-Motion Highline

X- 90' Jetta 1.6TDK

X- 95' Golf 3 VR6 X- 96' Golf 3 TDK

X- 89' Golf 2 TDK X- 80' Volvo 240

X- 99' Golf 4 TDI Highline X- 92' Golf 3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en -99 Golf GTI 1,8T før jeg kjøpte Caben jeg har nå. Digg bil med masser av potensiale for en entusiast. :)

 

En TDI får du ganske grei fart i med en chip. Mye moro med lavt drivstoff forbruk.

 

Lykke til med letingen ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leter og leter, men finner ikke noe til riktig pris, dessuten er det ikke så mange som er tdi highline virker det som.. 1.6 highline finns det jo i fleng!!! Får vel ta en tur til tyskland over nyttår!!

 

mvh

 

Johnny

02' Golf 1.9TDI 150PS 4-Motion Highline

X- 90' Jetta 1.6TDK

X- 95' Golf 3 VR6 X- 96' Golf 3 TDK

X- 89' Golf 2 TDK X- 80' Volvo 240

X- 99' Golf 4 TDI Highline X- 92' Golf 3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Ok

 

Fikk inntrykk av at det var bare 90, 115 og i di nyeste modellene 130hk.

 

Men, det er såpass mange typer dieselmotorer? Grunnlaget er fortsatt den 1,9 TDI'n? Forskjellene er?

 

Er ikke sikker hva som er forskjell, 90 og 110 er de eldste og fantes også i Golf 3, så kom pumpedyser og 115 hk. Om de nye 100, 130 og 150 hk motorene er helt nye motorer eller bare forbedring av de gamle, det vet jeg ikke.

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle hatt 150 hk tdi'n... det tror jeg er helt rått!!! 0,1s tregere enn gti'n fra 0-100! sjukt!! nei skal ha diesel jeg, har kjørt det hele tida så kan ikke annet enn å fortsette! :) går jo så jævli billig, kun positive sider ved diesel syns jeg... forresten en som har en jubileums utgave ved der jeg bor, kunne tenkt meg motor, felger og interiør, men "stylinga" utvendig er jo for jævli...

 

mvh Johnny

02' Golf 1.9TDI 150PS 4-Motion Highline

X- 90' Jetta 1.6TDK

X- 95' Golf 3 VR6 X- 96' Golf 3 TDK

X- 89' Golf 2 TDK X- 80' Volvo 240

X- 99' Golf 4 TDI Highline X- 92' Golf 3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SnIper

skulle hatt 150 hk tdi'n... det tror jeg er helt rått!!! 0,1s tregere enn gti'n fra 0-100! sjukt!! nei skal ha diesel jeg, har kjørt det hele tida så kan ikke annet enn å fortsette! :) går jo så jævli billig, kun positive sider ved diesel syns jeg... forresten en som har en jubileums utgave ved der jeg bor, kunne tenkt meg motor, felger og interiør, men "stylinga" utvendig er jo for jævli...

 

mvh Johnny

 

En her på stedet har en 110hk TDI med chip, og den syntes vi gikk skikkelig bra.. Helt til han kjøpte 150hk TDI 4motion...!!! Med den nye chip`en har ahan visst 205hk, og over 400NM!!! På en 1.9 diesel! haha! DET er rått da! :P På 0.5l/mil! Fikk nesten lyst på en jeg!

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ola

 

En her på stedet har en 110hk TDI med chip, og den syntes vi gikk skikkelig bra..

Kappkjørte med en Passat m/110 hk TDI med chip som oxo skulle gå "skikkelig bra"... Er vel ikke så mye forskjell i vekt på en 96 Passat og en Golf 4? Uansett, Passaten begynte å ryke masse svart da den kjørte forbi bilen foran seg så jeg la inn 2. gir fordi jeg trodde den gikk bra. Etter 1 sek var det bare å slappe av med 3. gir, da stod Passaten å stengte, bare masse svart røyk og vond lukt. well

 

Når du sier at den går bra, er det bra til å være Diesel du mener da eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by erling

Kappkjørte med en Passat m/110 hk TDI med chip som oxo skulle gå "skikkelig bra"... Er vel ikke så mye forskjell i vekt på en 96 Passat og en Golf 4? Uansett, Passaten begynte å ryke masse svart da den kjørte forbi bilen foran seg så jeg la inn 2. gir fordi jeg trodde den gikk bra. Etter 1 sek var det bare å slappe av med 3. gir, da stod Passaten å stengte, bare masse svart røyk og vond lukt. well

 

Når du sier at den går bra, er det bra til å være Diesel du mener da eller? :)

 

Jeg sier at de går bra til å være diesel ja.. Men du får komme hit å prøve a kjøre ifra 110hk`n (140hk 300+NM) til han som bor her du da.. Han tok en saab 900T 8v med electromotive.. ;)

150hk`n (205hk 400+nm) han`s (ja han har begge bilene), har jeg ikke sett i aksjon enda, men jeg kommer til å gire ned for å være forberedt jeg ja!

Jeg kjenner godt han som monterte chip i begge (eier av tidligere nevnte saab), og han driver mye med programmering av innsprøytningene til "verstingene" her irundt.. alt ifra 200hk til 500+hk.. Og når han sier det går godt, sa tar jeg han på ordet for det..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ola

 

Jeg sier at de går bra til å være diesel ja.. Men du får komme hit å prøve a kjøre ifra 110hk`n (140hk 300+NM) til han som bor her du da.. Han tok en saab 900T 8v med electromotive.. ;)

150hk`n (205hk 400+nm) han`s (ja han har begge bilene), har jeg ikke sett i aksjon enda, men jeg kommer til å gire ned for å være forberedt jeg ja!

Jeg kjenner godt han som monterte chip i begge (eier av tidligere nevnte saab), og han driver mye med programmering av innsprøytningene til "verstingene" her irundt.. alt ifra 200hk til 500+hk.. Og når han sier det går godt, sa tar jeg han på ordet for det..

 

205 Dieselhester.. Det går unna da.. 400nm, sykt rått dreiemoment i dieselturboer..

 

Vi har 1,9tdi passat (115hk/265nm, tenker på chiptrim) og det går greit det også..

 

Her hadde jeg den i 5 giret trur jeg.. et gir igjen, men måtte stoppe opp for jeg tok igjen masse biler..

 

Idiotisk da. En uke etter jeg fikk lappen, full bil.. HUFF!

 

Når jeg nådde 190 så sluttet det å akselerere så jævli.. Hele veien oppover akselrerte det.. Må teste på nytt. I sverige eller noe :)

post-481-13804850668957_thumb.jpg

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

men hvilken turbo står det i 150hk`n ? Holder den til å chippes? Ser mange chip leverandører har 180hk chip.. Holder turboen til det?

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår