Gå til innhold

940 turbo i 142

Ranger emnet


Madzi

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Madzi

Hei! Jeg lurer på om noen har noe peiling vedrørende 940 turbo motor(b230ft) i en 142? om det lar seg gjøre eller om det er veldig problematisk??????? Setter inn tråden her grunnet liten aktivitet på 140 forumet!!!:cool:

 

det er jo ikke lik girkasse tunnel, den må da sveise? eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vomaz

 

det er jo ikke lik girkasse tunnel, den må da sveise? eller?

den er nokk litt mindre, men m-40 å m-45 kassen går vell, men m-90 osv. går ikke inn, men er ikek all verden å sveise nytt da, her er et fra en 242 da som er sveiset ny tunnel på da, er til m90 kasse!

Turbo_6-003.jpg

Turbo_6-001.jpg

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg satte inn en b230fk i min 140,brukte jeg 240 motorfester med ca 15mm distanser mellom blokka..vidre måtte jeg bruke b20 oljepumpe og bunnpanne,hvilke gummi jeg brukte på festene husker jeg ikke men jeg brukte de hullene som er plassert noe lenger bak på traversen...brukte skråmotor clutchus og m46..i denne var det orgilal "tunell"..¨måtte flytte fram bremsekraftfor. en hel del og det ble et helvette å få dit intercooler rør på innsugs siden..Men det satt jo servo også i den bilen,og den tar også plass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offtopic:

 

Originally posted by tosk

Turbo_6-001.jpg

 

det er noe problem å bytte tverbjelken i fronten? pga på 245'en min har batteriet tæret løst festet på VENSTRE SIDE (har plass til batteri på hver side, batteriet og rust har jort slik at bjelken sitter bare fast på høyre siden)

 

når noe slik er sveist (av fagmann), må det godkjennes av noen etterpå? verksted/biltilsyn osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vomaz

Offtopic:

 

 

 

det er noe problem å bytte tverbjelken i fronten? pga på 245'en min har batteriet tæret løst festet på VENSTRE SIDE (har plass til batteri på hver side, batteriet og rust har jort slik at bjelken sitter bare fast på høyre siden)

 

når noe slik er sveist (av fagmann), må det godkjennes av noen etterpå? verksted/biltilsyn osv?

 

peis på! ein som e flenk og sveis + litt lakk! unødvendi å gokjenn :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vomaz

Offtopic:

 

 

 

det er noe problem å bytte tverbjelken i fronten? pga på 245'en min har batteriet tæret løst festet på VENSTRE SIDE (har plass til batteri på hver side, batteriet og rust har jort slik at bjelken sitter bare fast på høyre siden)

 

når noe slik er sveist (av fagmann), må det godkjennes av noen etterpå? verksted/biltilsyn osv?

 

kan fint sveise selv da, ingen bil meknaier som ser d:P om du jør fint arbei =) pusse ned sveisene, fuge masse å tin sparkel å lakke;)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Madzi

Hva tror du prisen vil komme på hvis man har bilen??? Det vil si kjøpe girkasse og motor med innsprøytning????

 

15000-20000,-

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Madzi

Noen som vet hva som trengs??? Altså hvilke deler som trengs i tillegg til motor og gir???

 

modifiserte motorfester! annen girbokstunnel (fra evntuelt 240) annen bakaksling (kort utveksling på org.) "er ikke sikkert det blir plass til turbo + grenrør så du må kanskje bankeevntuelt skjære litt elr får deg et grenrør som peker mer oppover men da må du kansje skjære i pansret! du må flytte bremskraftforsterker" alt dette i " og dårli plass unngår du me å sveise rørramme fremme! som sagt dette er ikke jort på 1-2-3!!! er mye jobb, banning, kjøping osv... me andre ord du legger deg ikke ut på dette utn litt kompetanse!

 

MVH Sten H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår