Vectra Ræcing Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Skal kjøpe C20LET nå. Og selger anbefalte meg å bytte stempelringene for de var litt slitte. Det jeg lurte på er om slitte ringer kan ripe opp sylinder vegger og sånt? Eller er det ikke noe farlig..? Bør man bytte stempler samtidig? Mye koster stempelringene? Og til slutt, hva vil en liten overhaling av en motor si? Siter Porsche 944 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 En liten overhaling kan bety alt fra litt skifte av enkelte slitedeler til å dra opp hele motoren og pusse, slipe og bytte det meste... Tror jeg ville spurt selger hva han mente.. Siden stempelringer er slitte kan det godt hende du må plukke den ganske godt fra hverandre... Slitte stempelringer bør du ikke kjøre med, kan kjøres en liten stund med uten det smeller, men de bør byttes hurtigst mulig for å ungå slitasje på sylinderen, de kan lage riper og sånn.. Hvor mye må du gi for den i den standen den er nå forresten? Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra Ræcing Skrevet Oktober 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Tror ikke den er kjørt lenge sånn.. Motoren brukte litt olje sa han. Men det kan være noen tetninger også. Ellers var motor og turbo i bra stand. Jeg gir 22000kr for den. Kan også legge til at jeg får med helt nye omborrede calibra t bremseskiver, calipere og nye klosser. chip får jeg med, men er ikke noe store greier. Og F20 kasse, isteden for F28. Det er litt dritt det da. Men har en F28 på handa fra sverige. Selger virker veldig ærlig da, sier alt som er feil. Bedre det, enn å kjøpe en motor du tror er strøken.. *boom* Siter Porsche 944 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Sant det.. Men den virker ikke så verst i pris når du får med alt det der, hvis den bare trenger en overhaling da... Du burde bytte de så fort du kan egentlig, slik at du slipper å få en ubehagelig overraskelse senere, men om selger virker ærlig, så lenge du ikke kjenner ham så kan du ikke stole 100% på han heller.. Men kan godt hende du må bytte noe andre småting under overhaling også, for ved full overhaling byttes ofte det meste som rører seg i hele motoren.. Men i så fall du gjør det så kan du jo være ganske sikker på å slippe trøbbel en god stund etterpå da... Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nohope Skrevet Oktober 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 hvis du skal skifte stempelringer vil jeg anbefale å sjekke/skifte lager i rådene også+ å skifte til sterker rådebolter hvis du skal trimme/chipe senere. du får både bolter og lager hos http://www.tigerspeedparts.no. du bør også vurdere å bruke metall topp pakkning fra astra turbo/zafira opc Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra Ræcing Skrevet Oktober 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 Ja, skal bytte alt med en gang.. er ikke noe stress da, for bilen skal ikke stå klar før våren alikevel. Hadde nesten egentlig tenkt å ta en liten overhaling uansett hvem motor jeg hadde kjøpt, bare for å være sikker. så det går bra. Jepp, hadde tenkt til å kjøpe lager og rådebolter fra Tigerspeedparts. Har hørt at org. rådebolter er en tikkende bombe. For det blir jo EDS phase 3+ med det samme, og da er det greit å forsterke litt. Siter Porsche 944 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astra_Turbo Skrevet Oktober 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 Hvis du skal skifte stempel ringer må du også hone blokke! Men dette viste du sikkert fra før;) Siter Nå: BMW 520 -97 Nå: -94 Astra F STV 2.0i 16v Turbo Nå: -95 Corsa B 1,4i EX: -90 Vectra A 2000 2.0i 16v 2wd Ex: -89 Vectra A 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Oktober 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2004 blir endel som må byttes da ja. stempelringer, honing av sylindere, nye lager i hele motor (veiv og rammelager) så må du jo ha pakningsett til hele motoren da, for den må jo i partikler, og mens du er i gang så setter du i eds rådebolter, så må du ha nye toppbolter +++++ koster krones det der. bedre å legge til litt å få en som er bedre. en så sliten motor bør du ikke gi så mye for. men stempler bør du ikke bytte. (eller du kan godt bytte dem så kan jeg få de gammle :D ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra Ræcing Skrevet Oktober 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2004 Nei, visste ikke at jeg måtte hone blokka også!! Mye koster dette da? Alt det andre hadde jeg tenkt til å bytte uansett, for å være sikker.. For motoren skal brukes..! Men honing, det hørtest litt alvorlig ut. Ps: er litt for sent, får moteren til uka frakta.. Siter Porsche 944 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 honing dvs, skru fra hverandre ALT så du har kun ren blokk, lever den til sarpsborg motorverksted, betal masse penger å få den tilbake igjen. mye ska du ha for gammle motoren din? kan gi deg 4k. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 Koster ikke så mye å hone da.... Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 trur sarpsborg motorverksted tar en 7-800kr for det, så det er ikke så ille. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra Ræcing Skrevet Oktober 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 Men må man virkelig hone da? Går det til hel.... hvis jeg ikke honer liksom? Motoren er sikkert ikke så mye mer sliten enn andre LET motorer. De fleste LET motorer er ungdomskjørt, og kjørt hardt.. Jeg tror ikke på at en motor er strøken før jeg ser papirer på når den er overhalt.. Eneste som kom ekstra av det jeg hadde tenkt til å gjøre var honinga.. Og det koster vel ikke skjorta, for jeg håpe.. Joppa: Vi kan diskutere pris nærmere, hvis jeg skal selge den da.. Siter Porsche 944 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 honer du ikke så sliter du ut de nye ringene med engang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra Ræcing Skrevet Oktober 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 Ok. Da blir det honing, hehe.. Litt kjipt at jeg må skru alt ifra hvarandre da. Men men, en god erfaring blir det. Håper jeg får alt sammen igjen da. Siter Porsche 944 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.