Gå til innhold

C20let

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe C20LET nå.

Og selger anbefalte meg å bytte stempelringene for de var litt slitte. Det jeg lurte på er om slitte ringer kan ripe opp sylinder vegger og sånt? Eller er det ikke noe farlig..? Bør man bytte stempler samtidig? Mye koster stempelringene?

Og til slutt, hva vil en liten overhaling av en motor si?

Porsche 944 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En liten overhaling kan bety alt fra litt skifte av enkelte slitedeler til å dra opp hele motoren og pusse, slipe og bytte det meste... Tror jeg ville spurt selger hva han mente.. Siden stempelringer er slitte kan det godt hende du må plukke den ganske godt fra hverandre... Slitte stempelringer bør du ikke kjøre med, kan kjøres en liten stund med uten det smeller, men de bør byttes hurtigst mulig for å ungå slitasje på sylinderen, de kan lage riper og sånn.. Hvor mye må du gi for den i den standen den er nå forresten?

Ascona B c20let *godkjent*

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke den er kjørt lenge sånn.. Motoren brukte litt olje sa han. Men det kan være noen tetninger også. Ellers var motor og turbo i bra stand.

Jeg gir 22000kr for den. Kan også legge til at jeg får med helt nye omborrede calibra t bremseskiver, calipere og nye klosser. chip får jeg med, men er ikke noe store greier. Og F20 kasse, isteden for F28. Det er litt dritt det da. Men har en F28 på handa fra sverige.

Selger virker veldig ærlig da, sier alt som er feil. Bedre det, enn å kjøpe en motor du tror er strøken.. *boom*

Porsche 944 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det.. Men den virker ikke så verst i pris når du får med alt det der, hvis den bare trenger en overhaling da... Du burde bytte de så fort du kan egentlig, slik at du slipper å få en ubehagelig overraskelse senere, men om selger virker ærlig, så lenge du ikke kjenner ham så kan du ikke stole 100% på han heller.. Men kan godt hende du må bytte noe andre småting under overhaling også, for ved full overhaling byttes ofte det meste som rører seg i hele motoren.. Men i så fall du gjør det så kan du jo være ganske sikker på å slippe trøbbel en god stund etterpå da...

Ascona B c20let *godkjent*

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal bytte alt med en gang.. er ikke noe stress da, for bilen skal ikke stå klar før våren alikevel.

Hadde nesten egentlig tenkt å ta en liten overhaling uansett hvem motor jeg hadde kjøpt, bare for å være sikker. så det går bra.

 

Jepp, hadde tenkt til å kjøpe lager og rådebolter fra Tigerspeedparts. Har hørt at org. rådebolter er en tikkende bombe. For det blir jo EDS phase 3+ med det samme, og da er det greit å forsterke litt.

Porsche 944 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir endel som må byttes da ja. stempelringer, honing av sylindere, nye lager i hele motor (veiv og rammelager) så må du jo ha pakningsett til hele motoren da, for den må jo i partikler, og mens du er i gang så setter du i eds rådebolter, så må du ha nye toppbolter +++++ koster krones det der. bedre å legge til litt å få en som er bedre.

 

en så sliten motor bør du ikke gi så mye for.

 

men stempler bør du ikke bytte. (eller du kan godt bytte dem så kan jeg få de gammle :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må man virkelig hone da? Går det til hel.... hvis jeg ikke honer liksom?

 

Motoren er sikkert ikke så mye mer sliten enn andre LET motorer. De fleste LET motorer er ungdomskjørt, og kjørt hardt.. Jeg tror ikke på at en motor er strøken før jeg ser papirer på når den er overhalt..

Eneste som kom ekstra av det jeg hadde tenkt til å gjøre var honinga.. Og det koster vel ikke skjorta, for jeg håpe..

 

Joppa: Vi kan diskutere pris nærmere, hvis jeg skal selge den da..

Porsche 944 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår