Gå til innhold

Pipelyd, og speedo lys som blinker?

Ranger emnet

Woundz

Anbefalte innlegg

Hei, var nettopp ute å kjørte..

Så merker vi en sånn pipelyd, som øker og minsker alt etter turtall. Når jeg trykker inn clutchen hører du den synker..

Lyden høres ut som de WRC bilene, sånn pipelyd sak.. Hvis dere skjønner hva jeg mener..

Noen som vet hva det kan være? Bilen har gått 65 000km.

Og så like etterpå så bremsa jeg ned inn til ett kryss, og da ser jeg speedolysa blinker.. Starter å kjøre og de slutter å blinke. Så kommer jeg hjem i garasjen og lar bilen stå litt på tomgang. Speedo lysa blinka i kanskje 30-60 sek, og så "stabiliserer" seg, og blir bra igjen..

Noen som vet hva det kan være også?

Takker for alle svar :)

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]2001-mod. VW Bora 1,8T Getta

[x]1999-mod. VW Golf IV

[x]1999-mod. Honda Civic HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Suvdal

Hvor har du festa jordinga til stereoanlegget da?? Den svarte som går inn på forsterkeren du sikkert har ;) :D

Aner ikke hvor tidligere eier har festa jordinga.. Den svarte som var bak cd-spilleren er det jordinga?

Dro ut spilleren og så at det var to kabler som var kutta(I den "klumpen" som skal inn bak i spilleren, med masse små ledninger). Tok å teipet rundt de, så de ikke skulle ligge å gnisse inntil hverandre.. Det samme gjorde jeg med alle kablene i bagasjerommet..

Og satt tilbake spilleren med kablene i, og kjørte en tur.. Merka kanskje bittelitt svak lyd, men ikke som det var igår..

Speedo lysa blinka heller ikke..

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]1999-mod. VW Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Suvdal

1. Har du prøvd å slå av cd spilleren!?? Og hørt om lyden fortsatt er der?

2. Har du forsterker baki bagasjen!???

1. Ja, lyden blir ikkeno høyere eller lavere om spilleren står på eller er av.

2. Nei, jeg har ikke forsterker baki bagasjen.. Bare kablene ligger igjen, ingen forsterker, basskasse etc. ;)

Men som sagt, så merka jeg ikkeno spesielt den lyden idag.. ;)

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]1999-mod. VW Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider