Gå til innhold

Overhaling av G-lader/kjøp av ny

Ranger emnet

kholand

Anbefalte innlegg

hei allesammen. jeg er på veg til å kjøpe meg en passat G60 syncro..men desverre så er g-laderen såpass gåen at den ikke lar seg reparere (ihvertfall det jeg har blitt fortalt) lurer derfor på priser på nyoverhalte g-ladere, eller en slitt en-som lar seg overhale.

er takknemlig for alle svar. og dette haster ganske veldig egentlig! hadde vært veldig fint med svar før fredag ettermiddag.

Kjør hardt , kjør stil

- `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD

x `90 Passat stv. GT G60 syncro

x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor

x `88 Opel Ascona C. 1,6s

x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare lurer litt nå... denne bilen. en passat g60 syncro. km 166.000km, null rust, 15" + 17", MEN gåen g-lader. er dette verdt 50.000? høres slik ut for meg, men hvis noen mener noe annet så ikke vær sein med å si ifra!

Dette med den g-laderen er jo ganske kostbart. har fått en ca. pris for en nyoverhalt en for rundt 10.000,-. men så er jo g-laderen noe av den værste driten som noen gang har sitti på en folkevogn!(MIN MENING!!) lurte da på om jeg likegodt kunne bygge om bilen til turbo?!

priser,synspunkt og erfaringer vedrørende turbo-konvertering av G60 motor ønskes!

-ikke gjør dette til en kranglepost om hvor dårlig/bra g-laderen egentlig er bare p.g.a. det jeg sa om den. dette er min mening.

Kjør hardt , kjør stil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen er kjøpt og betalt... og nyoverhalt og porta g-lader (siste generasjon lader??) er bestillt ifra en her på forumet som har SKIKKELIG greie på, og erfaring med g-ladere.

Hvor mye effekt kan jeg regne med etter portingen av den nye g-laderen?? portingen skulle visst øke ladetrykket fra originalt 0,65kg til 0,75-0,8kg

Og han jeg kjøpte bilen av hadde planer om å sette på et lite filter på/ved isv'n..hva vil dette gjøre? -bare spør jeg..ikke vant med sånne spreke kompressormatede bensinbiler.

Kjør hardt , kjør stil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kholand

bilen er kjøpt og betalt... og nyoverhalt og porta g-lader (siste generasjon lader??) er bestillt ifra en her på forumet som har SKIKKELIG greie på, og erfaring med g-ladere.

Hvor mye effekt kan jeg regne med etter portingen av den nye g-laderen?? portingen skulle visst øke ladetrykket fra originalt 0,65kg til 0,75-0,8kg

Og han jeg kjøpte bilen av hadde planer om å sette på et lite filter på/ved isv'n..hva vil dette gjøre? -bare spør jeg..ikke vant med sånne spreke kompressormatede bensinbiler.

Hvor mye effekt det gir kommer veldig ann på hvor bra motoren er, vanskelig å si uten en kompresjonstest.

Ville heller ha satt på en ISV ventil, lik denne istedet for filter

DSCF0441.jpg

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider