Gå til innhold

EU-Godkjenningsvindel???

Ranger emnet

Viking067

Anbefalte innlegg

Tror jeg vil ha noe litt mer discreet denne gangen. =) har sett mye på en flat hekkspoiler med bremselys i som stikker litt utover bak.

Kjøpte vingen for 6000. Etter som dem manglet ALT som heter verktøy på biltilsynet (utrolig) og jeg ikke fikk lov til å kjøre videre før jeg fikk av vingen. (fikk ikke kjøre av bukken engang) så måtte jeg nappe ut to-tre av skruene. Så de må gjenges opp på nytt. Ellers er vingen helt fin. =)

3500 kan ikke være dårlig pris tenker jeg.

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæh? du stikker faen ikke på biltilsynet i bergen med en aluvinge på størrelse med din mor bakpå en crx....

Trodde alle hadde lært dette men here goes everything: Ikke faen om man går til biltilsynet for å få eu-godkjenning om man kan unngå det, aller minst biltilsynet i bergen :rolleyes: Det finnes ørten mindre verksteder som har et fornuftig syn på ting som kan godkjenne... Eller's har man jo NAF.. stort mer objektivt er det vel ikke mulig å få det selv om de kan være en tendens gubbete..

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henningl

Hæh? du stikker faen ikke på biltilsynet i bergen med en aluvinge på størrelse med din mor bakpå en crx....

Trodde alle hadde lært dette men here goes everything: Ikke faen om man går til biltilsynet for å få eu-godkjenning om man kan unngå det, aller minst biltilsynet i bergen :rolleyes: Det finnes ørten mindre verksteder som har et fornuftig syn på ting som kan godkjenne... Eller's har man jo NAF.. stort mer objektivt er det vel ikke mulig å få det selv om de kan være en tendens gubbete..

Skjøner ikke hva folk har i mot Biltilsynet, de henger seg jo storsett ikke opp i små detaljer. Da sa jeg små detaljer og ikke den vingen der da. På verksteder skal jo de jo tjene penger på reperasjoner. Har intrykket av at Biltilsynet er fornøyd så lenge bilen i temmelig bra stand.

Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Trond.S

Skjøner ikke hva folk har i mot Biltilsynet, de henger seg jo storsett ikke opp i små detaljer. Da sa jeg små detaljer og ikke den vingen der da. På verksteder skal jo de jo tjene penger på reperasjoner. Har intrykket av at Biltilsynet er fornøyd så lenge bilen i temmelig bra stand.

Trond

Biltilsynet i bergen er litt spessiell.

dvs de fleste kontrollørene er ordentlige folk som prøver å gjøre jobben sin så godt som mulig. men det er en knall der ute som "overkjører" resten av kontrolløren og har sine helt egne private meninger om hvordan en bil bør se ut. (de meningene er ikke alltid i trå med det som står nedfellt lover og regler ).

så det er i det heletatt ganske vanskelig å få godkjennt modda bil ved biltilsynet i bergen. (regner med at et par bergensere her på forumet kan skrive under på det).

(han fikk forresten smekk på fingen fra myndighetene for ikke så lenge siden :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltilsynet i Bergen er et kapittel for seg selv... jeg har hørt såpass med skrekkhistorier at jeg ikke vil ha mer å gjøre med dem enn det jeg kan slippe unna med for å si det sånn. Husker i alle fall vi var ute og veide et par biler i Fyllingsdalen og da kom det ut en fyr fra hallen der klokken 2000 en ukedag og truet med å ta skiltene fordi de hadde "racingdekk" og "det umulig kunne være lov å ha så lav bil" :rolleyes:

Men samtidig har jeg faktisk bare møtt hygglige og relativt greie folk der oppe når jeg har hatt erender der, det er vel som jumbo sier en eller annen som stikker seg litt ut. Fikk f.eks pålegg om å vise gamle Golf 16V'en jeg hadde en gang på grunn av en smule bråkete eksos, men når jeg kom ut dit og fikk snakket litt med folkene så var det greit.

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyren er bryktet og har ertet på seg stort sett det som kan krype og gå av bilfolk i bergens-område. (alt fra garasje-mekkere til autoriserte merkeverksteder / forhandlere ).

Han skal vistnok ha blitt politi-anmeldt av amcar-klubben.

Nylig (par mnd siden) fikk han kjeft av samferdsels-departementet(tror det var det departementet i allefall.) for urettmessig å ha klassifisert 3 biler som oppbygget.

tror ikke han bryr seg så hardt om hva som er lov-og ikke lov.

han gjør som han selv vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider