Gå til innhold

Går dette an? (trimme en 1.3 Ascona B motor )

Ranger emnet


Nalletiger

Anbefalte innlegg

Er det egentlig i det hele tatt noen måte å trimme en 1.3 Ascona B motor på?går det noe trimgasser på denne?vet en som er 36/36 fra Granada, men denne kan brukes på 2 liter, kan den brukes på 1.3?Kan man få noe såpass ut av den at den blir gående sånn greit nok til å være vanlig bruksbil, og kan sladdes litt med på asfalt og sånn..?Den skulle holde til at det gikk å stå og burne røk med den iallefall, og dette går med min 2.0 s som går på 3 sylindre og har et 1.3 eksosanlegg, hvilket altså er altfor lite...

Ascona B c20let *godkjent*

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by DCA

hvorfor faen kommer det en smiley der jeg skriver spilolje...er det bare hos meg eller?

 

blir fordi inne i ordet blir det l,o,l alså = lol lol lol spillolje

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen ombygningspapirer fra Opel liggende der det står følgende:

 

Ascona B ble under produksjonstiden levert med 11 forskjellige motorbetegnelser bla bla..

 

1.2s 60 HK DIN

1.3 60 HK DIN

1.3S:) 75 HK DIN

1.6 60 HK DIN

1.6 S 75HK DIN

1.9 75 HK DIN

1.9S 90 HK DIN

2.0 90 HK DIN

2.0 S 100 HK DIN

2.0E 110 HK DIN

2.0D 58 HK DIN

Ascona B c20let *godkjent*

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nalletiger

Er det egentlig i det hele tatt noen måte å trimme en 1.3 Ascona B motor på?går det noe trimgasser på denne?vet en som er 36/36 fra Granada, men denne kan brukes på 2 liter, kan den brukes på 1.3?Kan man få noe såpass ut av den at den blir gående sånn greit nok til å være vanlig bruksbil, og kan sladdes litt med på asfalt og sånn..?Den skulle holde til at det gikk å stå og burne røk med den iallefall, og dette går med min 2.0 s som går på 3 sylindre og har et 1.3 eksosanlegg, hvilket altså er altfor lite...

 

 

Klart du kan trimme denna, men om det er verd det er en helt annen sak.......

 

Så vit jeg vet er dette en OHC "small block". Trim som passer til Corsa A skulle da funke ok.

 

Selv ville jeg ikke brukt en kalori eller fem øre på å trimme denne, mye heller byttet hele motoren. 2,0S har 100hk og skulle være både greit å få tak i og billig i innkjøp.

 

(ikke helt sant, kunne funnet på å lage en 1,3 turbo;))

MS

 

Audi S4

Renault Trafic

Monza 2,5E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nalletiger

Har noen ombygningspapirer fra Opel liggende der det står følgende:

 

Ascona B ble under produksjonstiden levert med 11 forskjellige motorbetegnelser bla bla..

 

1.2s 60 HK DIN

1.3 60 HK DIN

1.3S:) 75 HK DIN

1.6 60 HK DIN

1.6 S 75HK DIN

1.9 75 HK DIN

1.9S 90 HK DIN

2.0 90 HK DIN

2.0 S 100 HK DIN

2.0E 110 HK DIN

2.0D 58 HK DIN

 

+ 2.0E med gassere på 120 gamp

og 2.4E 16v på 144 i tillegg til forgasserversjonene.

 

Såvidt jeg fant ut i går kom 1.3S motoren kun i Ascona JS, mens Ascona J har n-motor. Av en eller annen grunn tror jeg ikke det ble tatt inn JS-asconaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår