Gå til innhold

Eneste fornuftige golfen jeg har sett!

Ranger emnet


smule

Anbefalte innlegg

Her er ein fornuftg kar med golf som har tatt til vett å sett oppi ein skikkeli motor! Opel 16v (c20xe). Å i tyskland e det visst populært å sette calibra/vectra turbo motor (c20let) i bmw e30. So ej lure på koffor ikkje folk kan kjøpe seg opel med ein gong..

post-669-13804850661851_thumb.jpg

Gromscona POWER!

No: Opel Ascona B 2,2i

Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hmm nja, er det en ting Opel er kjent for, så er det motorras. Som følge av at dette må de bl.a. skifte reg.reim hver 60' km kontra VAG sine 120' km.

 

Det har nok mer med tilgjengelighet og begrenset budsjett (billig motor brukt) at de setter inn denne motoren ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Hmm nja, er det en ting Opel er kjent for, så er det motorras. Som følge av at dette må de bl.a. skifte reg.reim hver 60' km kontra VAG sine 120' km.

 

Humpf, en kompis av meg raste motoren på sin '95 Astra 1.8i, registerreima røk på Alnabru (E6)... En annen kamerat har en '93 Vectra 2.0i. For 2 år siden måtte han punge ut 12.000,- (svart) for å få bilen EU-godkjent, og det er et eller annet tull med den bilen hele tiden. Det siste halvåret har han slitt fælt med kjølevæske-lekkasje fra ymse steder (tetter igjen et sted, begynner å lekke et annet osv.).

 

BTW: 325'n min har registerKJEDE...det er tingen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BimmerFanatic

BTW: 325'n min har registerKJEDE...det er tingen! :D

 

Nuvel ;) PÅ BMW funker det greit, for de vet hva de driver med, men Chrysler kan ikke dette med registerkjede. På Voyager (som forøvrig det meste ryker på) skal det skiftes på 85' tror jeg, men som mekanikerne der sier... " det er i seneste laget". Noe en og annen fortvilet kunde har erfart.... lol

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by smule

Her er ein fornuftg kar med golf som har tatt til vett å sett oppi ein skikkeli motor! Opel 16v (c20xe). Å i tyskland e det visst populært å sette calibra/vectra turbo motor (c20let) i bmw e30. So ej lure på koffor ikkje folk kan kjøpe seg opel med ein gong..

 

Jeg vet hvorfor folk ikke kjøper seg opel med EIN GONG.

 

Det er noe forbanna dritt.flushit

mvh

F.L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Calib'R

 

de kjøper ikke Opel med ein gong, for de tror det er dritt.

Til de finner ut at bilen de kjøpte er faktisk mer dritt.

Da kjøper de seg Opel med EIN GONG. :D

 

 

Bare for å legge inn litt om motoren til golf

 

Et av de lokale merkeverkstedene her i byen, hadde en litt eldre Ford Escort og Golf stående. En dag fant de ut at de ville teste motorene, om hvor langt dem ville klare å gå uten olje.

 

1ste ut var Escorten: Bilen var i gang og ble tømt for olje. Etter ca. 45 sek gikk maskina!

 

2ndre ut var Golfen: Bilen var igang og ble tømt for olje. Etter 2 min gikk den fortsatt å puttra.. og etter fem min gikk den enda...!! Helt te en av de ansatte helte grus/sand oppi. Først da stoppa'n!

 

Vel veit ikke jeg men.... Sier kanskje litt om hvor mye juling motorene te golf egentlig klarer.

 

Robin

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by robin4

 

 

Bare for å legge inn litt om motoren til golf

 

Et av de lokale merkeverkstedene her i byen, hadde en litt eldre Ford Escort og Golf stående. En dag fant de ut at de ville teste motorene, om hvor langt dem ville klare å gå uten olje.

 

1ste ut var Escorten: Bilen var i gang og ble tømt for olje. Etter ca. 45 sek gikk maskina!

 

2ndre ut var Golfen: Bilen var igang og ble tømt for olje. Etter 2 min gikk den fortsatt å puttra.. og etter fem min gikk den enda...!! Helt te en av de ansatte helte grus/sand oppi. Først da stoppa'n!

 

Vel veit ikke jeg men.... Sier kanskje litt om hvor mye juling motorene te golf egentlig klarer.

 

Robin

 

å hvor har du dette fra?

BRENN !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår