Gå til innhold

Eneste fornuftige golfen jeg har sett!

Ranger emnet


smule

Anbefalte innlegg

Motor-rasing er jo det store høydepunktet på hvert treff hos NBS på Liertoppen.

 

For de uinnvidde er de spesialister på brukte deler til VW & Audi.

 

Hvert år tappes oljen av en VW og en "bastard-bil" og de ruses på turtallsperra til det stopper. Lengst tid er vinner :) I fjor var det en japse-van av noe slag og i år var det en taunus tror jeg (om jeg husker rett). Speaker Glenn-Rodney Skog fikk et lite stikk i hjerte da fården røyk :D heh

 

 

Seff vinner VW'n........ :D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Loppa

Motor-rasing er jo det store høydepunktet på hvert treff hos NBS på Liertoppen.

 

For de uinnvidde er de spesialister på brukte deler til VW & Audi.

 

de er spesialister på dyre deler som egentlig ikke er til den modellen du sier du har er min erfaring. ;)

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by robin4

 

Vel veit ikke jeg men.... Sier kanskje litt om hvor mye juling motorene te golf egentlig klarer.

 

Det kan jo si noe om hvor vanskelig det er å få ut all olja fra motoren og.. :D

Eller hvor bra de er til å kjøre uten olje.

Det er ikke kvaliteter jeg ser etter i en motor da, jeg pleier å kjøre dem med olje selv.. ;)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Som følge av at dette må de bl.a. skifte reg.reim hver 60' km kontra VAG sine 120' km.

 

*host*BULLSHIT*host*

 

Jeg har jobbet som mekaniker på møller i mange år, og er det en ting som går igjen på vag produkter er det reg reim som ryker leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge før interval. Det følger også veldig ofte med def vannpumper. Dessuten kan ingen vag butikk gi deg nøyaktig svar på når reg reim skal byttes, det er intervaler på noen av vag bilene, mens andre bare har kontroll og justering.

 

Ring vag og spør hvor mange polo, transportere osv de har måttet bytte motor på pga havari på reg reim / vannpumpe.....

 

Just my 2yen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.... Opel har det nå slik i sitt serviceapparat at Reg.reim skiftes på 60'....... VAG opererer med 120'.

 

Dette er teoretiske, offisielle tall de går ut i markedet med. I praksis blir det en kombinasjon av alder og km. Hvorvidt de i enkelte tilfeller ryker tidligere kan så være, men VAG kommer ikke dårligere ut enn Opel på det feltet ;)

 

Du har ikke noe sammenligningsgrunnlag du vettu, bare inntrykk fra Møller, og som mekaniker vil du selvfølgelig se alle bilene det har gått galt med - ikke de det har gått bra med :)

 

Når du vet hvor mange VAG'er det ryker på - tenk deg alle Opelene da !! :D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...nå er det jo slik at dette ikke er første gangen noen tar ut en bra PL 1.8 16V og setter inn en genial Opel 2.0 16V - den er jo god for ca 180-190hk før det begynner å bli dyrt, så SÅ ille er et da ikke! Den går sikkert godt :D

 

Med nytt plastdeksel på toppen og en passe sløv mekaniker går den rett gjennom Eu også sikkert.

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den går beire. Å er ein motor ein kan ta masse hesta utav. Min gammle 16v som stod i vectraen. Hadde gått 230 000+ org 150hk Nye eigar satte den i benk. Fekk 148,25 å det e ikkje værst for ein 12 år gammal motor. flisa monge golfa og bmw med den bilen eigentleg.. Må huske på at han martin scanke tek ut 550 hk med samme motor. eller samme og samme.. i utgangspuntet vel å merkje. til eksempel for å sammenlikne 2 ganske like bilar. Kadett 16v vs golf2 16v. So går no kadetten mykje beire..

Gromscona POWER!

No: Opel Ascona B 2,2i

Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største forskjellen på Opel/Vauxhaul motoren er at den har en MYE bedre topp. Mye bedre vinkler på ventiler osv. Meget lett og trimme. Org motor med throttle bodies havner lett på 180 hk. En VW 16v kanskje på 160. Største ulempen med toppen er at den har innsuget mot torpedo veggen, og ikke foran slik som på Golf. Vet om en som har en slik motor i en ener-Golf. Throttle bodies, MBE datasprut osv. 208 snille hester....

 

Uten altfor mye mikk kan du dra ut 220 hk av en slik motor.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mk2-16v

Jeg har sett bilde av golf mk2 med vtec motor i men det betyr ikke at det er fornuftig for det. ;)

 

PS. mulig at det bilde jeg så var Photo Shop'et

 

Skulle likt å sett noen klart å putta toyota supra eller skyline motor, hehe

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår