Gå til innhold

Rar lyd fra motoren


Mew

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en slags gresshoppe lyd nesten, fra det hjulet man lyser på når man skjekker hvor mange grader tenninga står på. Noen som har opplevd dette? Eller vet hva det er?

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Primera

Jeg har fått en slags gresshoppe lyd nesten, fra det hjulet man lyser på når man skjekker hvor mange grader tenninga står på. Noen som har opplevd dette? Eller vet hva det er?

 

Kommer lyden ifra vifteremma eller svinghjulet ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.....litt vanskelig å si for meg pga at jeg ikke hører lyden da,men du er sikker på at du bare må stramme vifteremma da ? Du kan jo prøve å stramme svinghjulet også.....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg så kjent med primeraer da, men du løsner dynamoen og flytter på den slik at remma blir strammere og skrur den fast igjen....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at sr20de motoren har 2 reimer...! ;)

 

Og angående stramme svinghjulet.. det må jo verr ein helsikes jobb?? Såg ikkje for meg at det var det første som løsnet..

Og vil ikkje clutchen vere med og holde det på plass under kjøring? Det ville muligens begynne og slå i ting og vist det var kast i det??

 

Hvordan er det med startmotoren..? Klare den og dreie ein heil rotasjon på svinghjulet uten noge fæle lyder??

 

 

Harkje noge serlig peiling på sånn som dette.. så eg bare slenger ut litt sånn brainstorming!?!! :D

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Moldvarp

Husk at sr20de motoren har 2 reimer...! ;)

 

Og angående stramme svinghjulet.. det må jo verr ein helsikes jobb?? Såg ikkje for meg at det var det første som løsnet..

Og vil ikkje clutchen vere med og holde det på plass under kjøring? Det ville muligens begynne og slå i ting og vist det var kast i det??

 

Hvordan er det med startmotoren..? Klare den og dreie ein heil rotasjon på svinghjulet uten noge fæle lyder??

 

 

Harkje noge serlig peiling på sånn som dette.. så eg bare slenger ut litt sånn brainstorming!?!! :D

 

Er det ikke sr20di motorer i p10 primeraer da ? og sr20de i p11 ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SR20De

 

P10 har SR20Di, SR20De og SR20DE

P11 har vel det samme men ikke SR20Di....? :rolleyes:

 

Tror ikke dette er så mye feil. ;)

 

hehe..ikke vet jeg.... hva er forskjellen på p10 motorene da ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SR20Di har vel ikke helt vanlig innsprøytning som SR20De, har bare ei stor dyse i stedet for 4 små. Monopoint-innsprøytning???

Noen andre kan sikkert forklare bedre hva dette heter også videre.

Er hvertfall ikke vanlig innsprøytning på den.

Det er 115hk i SR20Di, SR20De (SRi) har 125hk og SR20DE (GT)har 150hk.

SR20De har vel noen hester mer i P11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SR20De

SR20Di har vel ikke helt vanlig innsprøytning som SR20De, har bare ei stor dyse i stedet for 4 små. Monopoint-innsprøytning???

Noen andre kan sikkert forklare bedre hva dette heter også videre.

Er hvertfall ikke vanlig innsprøytning på den.

Det er 115hk i SR20Di, SR20De (SRi) har 125hk og SR20DE (GT)har 150hk.

SR20De har vel noen hester mer i P11.

 

Okay, takker ! :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rival

Har gresshoppelyd jeg også. :|

Er bare på tomgang, med en gang jeg gasser litt så forsvinner det.... Sabla irriterende.

 

Typisk vifteremma det....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår