Gå til innhold

GLAD eier av en 76mod Kadett C

Ranger emnet

Precious

Anbefalte innlegg

• Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tror det er noe alvorlig rusting på dette eksosanlegget, da jeg mistet det for et par helger siden. Jeg hørte det ikke så vet ikke hvor det er heller, hehe..

Nå har jeg finni en billigere løsning, først så skal kjøpe inn diverse stålrør og vinkler. Disse skal jeg tilpasse og for sveiset sammen alt bak bakakslingen. Skjøten rett over bakakslingen blir klemt fast med eksosklemmer.

Jeg vet ikke hvordan røra og fremre lyddemper er, men satser først på å bruke dem for å se/høre hvordan det blir.

Rør og vinkler - ca. 500kr

Diverse klemmer/oppheng - ca 200kr

Grunnen til at det blir veldig mye billigere, er 1. fordi man gjør det selv og 2. fordi man skipper to lyddempere og har 1 istedet for 3. Dersom den fremre lyddemperen er dårlig eller røra ut fra den er rusta og lekker så blir den en større lyddemper der for å kompansere for at jeg tar vekk den bak.

Så må jeg fiksa bæljen rundt girstanga, for er hull der så det bråker så mye fra drivverket og motoren at jeg hører jo ikke eksosen inne i bilen selv uten bakre potta, hehe..

Endestusser er jeg usikker på for finner ikke den størrelsen av doble firkanta endestusser jeg ønsker. Så blir kanskje en chroma 2" endestuss ut på hver side. Det er litt kult på gamle biler og gjerne de med litt chrome fra før.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TypeC: Det begynner å komme, men virker som det skal en del til før den går løs på karosseriet. Den er mest rusten bak på pasasjersida, der som spruten fra dekket kommer opp, men kun lakken som er skada.

KadettC: Jeg ville ikke presse den noe mere på veien hjem da jeg kjøpte den, og idag virker det som noe er tett for den er meget dauere. Men for snart de tinga som kan ha blitt tett som eksos, bensinfilter, oljefilter, dårlig plugger, pluggkabler osv.

kadettcp: Takker :D Jeg liker å bli lagt merke til ;)

classic: Ja, det virker sånn, men det er simons deler jeg bygger dette eksosanlegget av. Men skulle gjerne betalt 2-3000kr for ferdig effektanlegg, men fikk vel aldri med twin dobbel enderør.

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da drømmer du tror jeg he he he.

160 km/t er nokk fult mulig med 1200 motor.. :) Med en god strekke og kansje litt nedoverbakke.. :) 13x8 felger og 175-50 dekk da blir jo rullediameteren noe forminsket som fører til at speedometeret viser en del feil.. Åssn fikser man at den viser rett da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

160 km/t er nokk fult mulig med 1200 motor.. :) Med en god strekke og kansje litt nedoverbakke.. :) 13x8 felger og 175-50 dekk da blir jo rullediameteren noe forminsket som fører til at speedometeret viser en del feil.. Åssn fikser man at den viser rett da?

hell no. orginalt fra 135-145kmt. i orginale pappirer(NY kadett) spidometeret viser helt sikkert 160 å det er ikke real fart.

97748454

Kadett c pick up. Saehan max -79

Kadett B RALLYE 2,4 197hk -72

Ascona B 2,5 24v turbo (600+hk)

Cheva Pick up 6,2 turbo ic -88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da har man fått jobba litt, selvom jeg beklager at dette går utrolig treigt framover. Det synes ihvertfall jeg, hehe.. klør i fingra etter å bruke penger jeg ikke har, hehe..

- Skrudd av front og bakfanger

Må finne en måte å få fin finish på disse igjen, noen ide? de ser ut som de er fulle av støv så fort de tørker etter vask. Men når de er våte så er de speilblanke forutenom litt rust der skruene har hvert. Hvordan behandler man dette? hvis jeg pusser ned rundt skruene blir det ikke matt der da?

- Skrudd av hengerfeste

Men de 5 boltene nedi bagasjerommet sitter no sinnsykt, men det er på vei.

- Rydda en del søppel i bilen :)

- Bytta til sommerfelger som jeg håper jeg ikke har for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider