Gå til innhold

GLAD eier av en 76mod Kadett C

Ranger emnet


Precious

Anbefalte innlegg

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har jeg fått skrudd av støtfangere og hengerfeste, måtte ta kutteskiva på de 5 mutterane under bagasjerommet, hehe :D

 

Skal få vaska støtfangerne når sola kommer tilbake, så få pussa de ned med autosol eller noe lignende. Men tror jeg trenger noen nye fester, eller få bøyd disse litt tilbake for framskjermen sto nærmere karossen på ene sida.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sitter en segering under den svarte delen som girkula sitter på om du skjønner. Vipp ut den segeringen, så har du hele greia av.

 

Samme som vindusveivhåndtakene sitter med? (for å være 100% sikker).

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som vindusveivhåndtakene sitter med? (for å være 100% sikker).

 

hvis du tenker på hva en segering er ja, men det er en utvendig segering, den i girspaken er innvendig, dvs du må klemme den sammen for å få den ut, de på vindusveishåndt. må du utvide.

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ska du ha :)

 

Har en slik spesial tang som skal gjøre jobben imårra. Men den girkula sitter bom fast på den stanga da?

 

segeringtang ja.. jeg har ikke prøvd å rivd av girkula fra stanga jeg..

men du kan også skru av hele giroverføringa for å kalle den det, 6 bolter på girkassa, så får du ned hele greia, men da må du under bilen.

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er straks helga over, og vi har hvert på tur i helga :D

Bilen gikk knirkefritt fra skien til lillestrøm og hjem igjen.

 

Min egen dumhet tidligere som la igjen tanklokket på en bensinstasjon (trenger nytt anyone?) gjorde at vi måtte teipe det igjen så bensina ikke gikk ut feil vei, hehe..

 

Fikk handla felger, takk til Polardego :)

Men felgene trenger dekk, som fulgte med. Men må ha litt feedback på dekk dimmensjoner.

 

Det står mellom 175/50R13 eller 185/60R13, hva vil se best ut? Jeg syns 175 bredde så litt for smalt ut, men de vil vi vel bli dradd ut en del og jeg ekke fan av noe særlig ballongdekk på showfelger.

 

Skal prøve to dekk på ene sida etterpå, bare for et kjapt inntrykk av felgene på bilen, kommer bilde.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er straks helga over, og vi har hvert på tur i helga :D

Bilen gikk knirkefritt fra skien til lillestrøm og hjem igjen.

 

Min egen dumhet tidligere som la igjen tanklokket på en bensinstasjon (trenger nytt anyone?) gjorde at vi måtte teipe det igjen så bensina ikke gikk ut feil vei, hehe..

 

Fikk handla felger, takk til Polardego :)

Men felgene trenger dekk, som fulgte med. Men må ha litt feedback på dekk dimmensjoner.

 

Det står mellom 175/60R13 eller 185/50R13, hva vil se best ut? Jeg syns 175 bredde så litt for smalt ut, men de vil vi vel bli dradd ut en del og jeg ekke fan av noe særlig ballongdekk på showfelger.

 

Skal prøve to dekk på ene sida etterpå, bare for et kjapt inntrykk av felgene på bilen, kommer bilde.

 

du kan bruke tanklokk fra vectra A.

så bilen din i går. Synes den begynte å se litt rusten ut i hjulbua bak jeg.

åssen felger har du kjøpt?

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan bruke tanklokk fra vectra A.

så bilen din i går. Synes den begynte å se litt rusten ut i hjulbua bak jeg.

åssen felger har du kjøpt?

 

Åja, din bil som sto på McDonalds utpå kvelden. Fikk med meg den også.

 

Ene hjulbuen bak må sveises og andre sida holder med pussing og lakkering, eller så begynner det komme litt rundtomkring, så håper å få brukt ferien min i sommer til å pusse ned bilen så den for en lakkering også. Litt problematisk for bruker bilen hver dag.

 

Kjøpte 4stk Revolution 4-eika felger. Fikk ikke tatt bilde av bilen med to av felgene på, for trenger noen andre spesielle mutteret. Boltene som står fast i bilen kom ikke langt nok ut til at jeg fikk skrudd på de boltene jeg har gitt.

 

Disse for å være eksakt:

eul_p_422cfbb563fa6.img.0.jpg

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, din bil som sto på McDonalds utpå kvelden. Fikk med meg den også.

 

Ene hjulbuen bak må sveises og andre sida holder med pussing og lakkering, eller så begynner det komme litt rundtomkring, så håper å få brukt ferien min i sommer til å pusse ned bilen så den for en lakkering også. Litt problematisk for bruker bilen hver dag.

 

Kjøpte 4stk Revolution 4-eika felger. Fikk ikke tatt bilde av bilen med to av felgene på, for trenger noen andre spesielle mutteret. Boltene som står fast i bilen kom ikke langt nok ut til at jeg fikk skrudd på de boltene jeg har gitt.

 

sto på mc'ern ja.. hvorfor har du ikke tatt av fangerjerna foran på bilen?

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rimelig fete de revolution felga ja.

 

jeg synes du skal gå for 195/45-13 om de er 8" breie.

 

er det audi de har stått på før?

synes bilen på bildet så litt kjent ut.

 

skal egentlig ha spesielle hylsemuttere til de felga,

fikk du ikke med de?

 

kan kjøpes hos forhandlere som selger revolution classic felger.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sto på mc'ern ja.. hvorfor har du ikke tatt av fangerjerna foran på bilen?

 

Fordi jeg planlegger å få fangerane fine igjen og bruke de, men finne på noe som gjør at det kommer lengre inn mot bilen. Ikke har så stort mellomrom.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rimelig fete de revolution felga ja.

 

jeg synes du skal gå for 195/45-13 om de er 8" breie.

 

er det audi de har stått på før?

synes bilen på bildet så litt kjent ut.

 

skal egentlig ha spesielle hylsemuttere til de felga,

fikk du ikke med de?

 

kan kjøpes hos forhandlere som selger revolution classic felger.

 

Det er 7" breie felger, og de sto såvidt på Polardego sin Audi 80 GT, prosjekt tråd på Prosjekt-forumet.

 

Det ble vel nevnt i farta dette med mutterene, men fikk dem ikke med. Vet du om blåring har noe slikt?

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår