Gå til innhold

Hva er "finest"?

Ranger emnet

Otto von Bismarck

Hva er "finest"?  

87 stemmer

1. 1. Hva er "finest"?

• A
      74
    • B
      2
    • C
      12

Anbefalte innlegg

jah..der følte jeg meg jo ensom..hehe (eneste på hipp som happ valget ;))

men..grunn til det valget er at for meg personlig så spiller det ingen rolle.. og om man ikke er av den rike sorten..så skader det jo ikke om du har en jobb som har lyst å gi deg en ny,flott bil der alt blir betalt! må du på servis.. jobben betaler.. må du reparere..jobben betaler ;) hehe

men seff..du kan jo ikke gjøre det samme med den da (tenker da på styling,trim,I.C.E osv..) og det er jo litt kjipt..men men.. man ofrer jo noe for å få noe så!! alt kommer til smal og behag.. eller evt hva man har råd til..og lyst til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. Vedkommende har i mitt syn ikke rett. Syns det er mye mer stas å eie en bil selv, enn å kjøre en man har fått av firmaet/bedriften.

Men nå har det utviklet en trend bland "direktørene" i Oslo, tror jeg. Har begynt å rulle ekstreme firmabiler i det siste. Den feteste hittil var Audi Allroad (2,7 V6!!). Leste et eller annet sted at når de fleste sjefene kjører tyske flaggskiper (A8, 7 og S) alle sammen markerer de seg nå ved å kjøre verstinger som firmabiler selv og vise at de har god råd til en rå bil "nr. 2".

Sjukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jo sett små frisørsalonger(!) som oxo har H2 til firmabiler da.. der snakker vi syke saker azza!!

pluss at det er en liten is butikk i brevik (telemark) som og har en svart H2 til firmabil..

er rart hva folk bruker som firmabiler i disse dager ja!! hehe

men skulle fint blitt frisør eller is krem medarbeider for å kjøre en H2 ja!! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ihvertfall hva slags firmabiler mitt framtidige enormt innbringende firma (drømme) skal ha..

467215-bilde1-ram_side1_jpg.jpg

*sikle...*:D

Mercedes C200 Espirit 95-mod

(x) Mercedes 190E 2.6 87-mod

(x) Mercedes 190E 2.0 87-mod

(x) Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86-mod

(x) Mercedes 230CE 89-mod

(x) Peugeot 205 1.9 CTi cab 87-mod

(x) Mercedes 190E 84-mod

(x) Peugeot 205 GTi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om det er en realistisk sammenlikning, da. Var borti spørsmålet for noe når siden, og syntes det var uaktuelt med firmabil fordi jeg ikke vil prioritere en "ny" bil. Har aldri hatt biler verd mer enn ca 100 lapper, og tar enkel service og vedlikehold selv. Det gir en vesentlig lavere årskostnad enn å ha en firmabil som du må skatte relativt mye for. De pengene jeg sparer kan jeg bruke på andre ting, f.eks hobbybil.

Men skulle du allikevel hatt en tilsvarende bil, og satt bort all jobb med den, er sikkert bildet noe annet. Det koster vel firmaet en del å holde deg med firmabil, og da kan det være en kan velge mellom å få goder i form av bil eller noe mer lønn. Valget er ditt (om du får det...). Kanskje greiest for de med egne firma som tar ut midler på en annen måte enn lønn?

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vil heller ha litt mer lønn, og bruke min egen bil.

En bil til 250 K spenn ny er sjelden no "go-bil". 1,6, "biz-nisse" edition, ranet for utstyr, etc..

Kjører heller egen bil, og skriver kilometer. Mer $$ i det.

Gleder meg til neste uke når jeg skal kjøre hele veien rundt kysten fra Trondheim til Oslo med GT-R. Brum-Brum.

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider