Gå til innhold

C20XE / Calibra turbo til C20NE

Ranger emnet

µmega

Anbefalte innlegg

Heisann Folkens!

Nå har bestemelsens time komemt, det blir enten C20XE eller (hvis jeg får tak i) Komplett turbo med manifold fra calibra C20NE... har lett litt på nettet og kommet fra til at de finnes med turbo? stemmer ikke det?

Noen som vet av enten komplett turbo eller en komplett C20XE som ligger å slenger vel?:D

Har aldri montert turbo før, og trenger noe komplett, slik at det stort sett bare er "pløgg&PRAY :D "....

K&N filter kommer i neste uke, sammen med racing katalysator fra mantzel....

chip er visst hel klin umulig å få tak i til disse motorene?

-=Micromega=-

[ Bilder av det framtidige mini-prosjektet kommer:) ]

Life begins at 160mph....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...

Men det beste er vel egentlig og skaffe en komplett c20let... Det skal vel ikke være noe problem og få ned i en Omega, har jo riktig girkasse og alt... Må vel bruke bunnpanna og motorfester fra Omegaen (tipper jeg) :D

Lykke til!

"Gott schuf Adam, und Adam den Opel"

-79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS!

-00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS!

-79 Opel Kadett C City 1,2N

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... hva koster en C20LET sånn ca da tro?

Hadde gjerne kunne tenkt meg en slik... bare for å få "litt" mere futt:D

Har letet nettet rundt og finner ikke en Eneste En chip til min motor! Er veldig fortvila! hehe... er det noen i norge som ordner chip til C20ne?

Tror jeg skipper 3literproskjektet.... blir Alt for mye arbeid....

blir vel å gå for en C20LET hvis jeg får tak i en komplett....

hva er det jeg hører? Passer omega gir kasse rett på C20LET?

er det mere (små)justeringer som må til for at dette skal gå i orden?

Sitat Fra Calibra.no: """C20XE ble levert i Calibra med F20(CR) 5-trinns girkasse. Med et ombyggningssett kan man

Bruke F28, 6-trinns ifra Calibra Turbo."""

Tro om jeg kan få 6 trinns på C20LET? :D

-=Micromega=-

Life begins at 160mph....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

c20ne kom heller ikke orginalt med turbo, men er mange som har ettermontert.

eneste som blir litt vrient med "Let" i omegan er at fordeleren kommer til å ta i torpedoveggen, men det kan bygges om, får jo kjøpt fordeler flytter også.

ellers er det ganske "plug&pray" som du sier, hehe. bortsett fra at eksosen må bygges om litt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt.. Fordeleren må flyttes eller montere DIS-system.

Girkassen du har PASSER, men holder ikke i det lange løp. Løsningen er en R25-28 eller innmaten fra en R28 monteres inn i det huset du har. (det gjorde jeg).

En fwd passer ikke i det hele tatt... Med mindre du skal bygge om til fwd.. :D Lotuskasse-ombygging? Nei.. Lotusomega har større girkassetunell, samt at boltmønsteret til motoren ikke passer.. Glem det. GÅR an, men er helt tullerusk å legge ut på..

Innløpet på turboen på C20LET må sveises om, en Valdresmafia boks på innsuget. Peilepinnerøret må flyttes, omega bunnpanne, pickup-rør, motorfester, kjølevannsslanger må mikses litt.

For godkjenning må hele understellet byttes. Likedumt å gjøre det med en gang, for bakakselen til 2.0en lever ikke evig.. 3.0 24v bakstellet tåler en støyt.

Ikke barebare å hive inn en C20LET.. Mindre arbeid å sette inn 3.0 24v. Det er bare plug and play. LET er litt triks og miks.. Men så er LET spreker også. :)

C20NE hadde ikke turbo originalt nei. Jeg monterte på omegaen, men nå er alle delene solgt. Funket ganske greit. Gikk ca som 3.0 24v, og da hadde jeg ikke gjort så mye.

Les her: C20NE med turbo!

www.turbomega.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider