Gå til innhold

740 med skinn

Ranger emnet

vectra.turbo

Anbefalte innlegg

1.) har B230FT motor, på denne sitter det en pop off. den satt der når eg kjøpte bilen. Men den er montert sånn at den "popper" inn i luftfilterslangen sånn at eg ikkje får tschh lyden :)

prøvde og ta vekk den slangen og tette den, men da gikk motoren veldig ujevnt. noken so veit ka eg kan gjere? må eg ha ny dump?

2.) Passer 850 seter (framme + bak) i 740? har lyst på skikkelig skinn

:D

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den originale avlastingsventilen kan neppe brukes som dumpventil. den kommer til å stå åpen på tomgang, sånn at motorn suger inn falskluft. du kan prøve å strype vakumslangen, men tviler på at det hjelper.

jeg har akkurat prøvd å fått en original bosch avlastingsventil (original på noen saab'er) til å funke som dumpventil på en 740turbo, men det er umulig, pga for høyt vakuum. dem er ment for å resirkulere lufta, ikke slippe ut. derfor har dem så slakk fjær at den kan slippe ut luft veldig fort, og derfor er ikke fjæra sterk nok til å holde ventilen stengt på tomgang.

kjøp en dumpventil å monter den mellom ic og gasspjeld.du får bare noen til å sveise en liten rørstump(25mm) på røret, så blender du de to slangene der originale ventilen stod med noen plugger. dumpventilen må deretter justeres så fjæra er så slakk som mulig. sånn at den akkurat er tett på tomgang.

Volvo 240 TIC - 86

Volvo 850 T5 -95 (solgt)

Volvo 240 GL - 85(solgt)

Volvo 740 TIC -87 (solgt)

Volvo 740 TIC -88 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider