Gå til innhold

Drifting på TV

Ranger emnet


Turboed1

Anbefalte innlegg

FY FEITE SÅ SYKT!

 

hehe....ble helt fanget inn i skjermen da de begynte showet :D

 

Fins det noe kulere en å drifte med bil..?

 

Hurra for drifting, håper flere og fere får intressen av det, og at vi tar i bruk litt billigere biler en de som ble brukt på det programmet hehe :D

 

Stor drøm å bli proffdrifter :P

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

 

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på Discovery! Og ble litt skuffet. Litt for mye "behind the scenes" og bare 5 minutt på slutten som var fra løpet. :o Mulig jeg er litt bortskjemt med masse D1GP.

 

GTOen oppførte seg just som en am-car normalt gjør! Men hadde dem hatt bedre tid på seg hadde de muligens hatt sjangs. Hvis de hadde tatt en 80-90 talls nascar som de kjenner inn og ut hadde de nok fått sving på sakene. Kanskje.

 

Ellers kom det frem en påstand fra Tiff Needell at drifting oppsto fra det å unnvike kollisjoner og avkjøringer eller hva han sa. Jeg har alltid lest og hørt at det oppsto fra japanske fjellrånere.

 

Også var det litt ufaglig å nevne overstyring som noe "Kun" driftere ønsker og benytter seg av. Det var litt dårlig research.

 

Til slutt vil jeg skryte av teksternes ufeilbarlige oversettelser. Han/hun navnet drift king som Keichi Suchio ell.no. Han heter jo Tsuchiya(kanskje.Jeg sakset bare fra Kvasir;-). Ellers kalte han/hun Touge'n for Toga. Og det er vel et klesplagg? ell.no :rolleyes:

 

Det var det jeg husker i farta :D

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toga er vel det det heter når de i Japan trener og konkurrerer i drifting på smale og svingete fjellveier, etter det jeg har fått med meg.

Dette programmet har gått 2-3 ganger før,sett det 3 ganger nå vertfall..

 

(Vet ikke om det er dette du misforsto,men men! Fett uansett!)

 

Vil ha bakhjulstrekk,lære meg å kjøre bil skikkelig :D :D

:op

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWGolfIIHFS

Toga er vel det det heter når de i <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=Japan&v=56">Japan</a> trener og konkurrerer i drifting på smale og svingete fjellveier, etter det jeg har fått med meg.

Dette programmet har gått 2-3 ganger før,sett det 3 ganger nå vertfall..

 

(Vet ikke om det er dette du misforsto,men men! Fett uansett!)

 

Vil ha bakhjulstrekk,lære meg å kjøre bil skikkelig :D :D

:op

 

touge er det riktige ordet, men hva så:D

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audifanatic

 

touge er det riktige ordet, men hva så:D

 

Så en bitteliten nordmann som har sett drifting på discovery, vet bedre enn en som driver ett av de største drifting team`ene hva sporten heter? hehe litt morsomt.. :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare komme med en liten off-topic oppfordring her:

 

Til dere som syns drifting er tøft, og har lyst å prøve. Jeg har bare en ting å si: PRØV! Det eneste Norge trenger nå for at drifting skal komme ordentlig igang som sport er at noen faktisk tør å starte med dette.

Man trenger ikke mer enn en bakhjulstrekker med littegranne hk for å komme igang. Jeg har en Toyota Carina (85 hk og rwd) som ekstrabil, og jeg lærer masse om drifting når jeg er ute å kjører i denne. Dette bruker jeg videre i 200sx'en når jeg er på bane.

Nå står jo vinteren for døra, så last ned og se MASSE drifting-filmer("Best Motoring Drift Bible" er å anbefale, syns jeg), prøv å forstå hva de faktisk gjør og ta med deg DIN bil på isen og PRØØØØØØØØØV!

-Kenneth

 

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for ei stund tilbake at jeg SKAL lære meg drifting, uansett hva! Nå er jo jeg ikke gammel nok til å ha førerkort for bil, men det er bare 7 mnd igjen nå!!

Watch out for me ;);) Sporten har jo vokst voldsomt i norge i det siste hvis jeg ikke tar helt feil ? Correct me if im wrong!

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Xenon

Må bare komme med en liten off-topic oppfordring her:

 

Til dere som syns drifting er tøft, og har lyst å prøve. Jeg har bare en ting å si: PRØV! Det eneste Norge trenger nå for at drifting skal komme ordentlig igang som sport er at noen faktisk tør å starte med dette.

Man trenger ikke mer enn en bakhjulstrekker med littegranne hk for å komme igang. Jeg har en Toyota Carina (85 hk og rwd) som ekstrabil, og jeg lærer masse om drifting når jeg er ute å kjører i denne. Dette bruker jeg videre i 200sx'en når jeg er på bane.

Nå står jo vinteren for døra, så last ned og se MASSE drifting-filmer("Best Motoring Drift Bible" er å anbefale, syns jeg), prøv å forstå hva de faktisk gjør og ta med deg DIN bil på isen og PRØØØØØØØØØV!

 

Joa, gjett om, hehe :D

 

Får den berømte lappen i begynnelsen av januar, da må man jo ut å prøve med bimmern te fattern :D

 

Men det er vel bare på lukket bane man kan kjøre slik, stor bot på offentlig vei kan jeg tenke meg :eek:

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

 

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

 

Så en bitteliten nordmann som har sett drifting på discovery, vet bedre enn en som driver ett av de største drifting team`ene hva sporten heter? hehe litt morsomt.. :D

 

Jeg er ikke så liten, kall meg en plugg og vi møtes på halvveien. Jeg sier ikke at jeg veit best, men jeg satt faktisk med Best Motoring DVD`n i hånda og der stod det Touge! Så correct me if im wrong

 

sjekk ann her du. link står det ikke Touge Showdown? Jo, og da kjører de omkapp på svingete små fjellveier i Japan. De starter rett bakhverandre og vinneren er den som har økt forspranget/tatt innpå motstanderen ved mål. Så man trenger vel ikke være Norgesmester og størst på drifting for å vite de eliminære tingene? Sier ikke at jeg kan drifte og ikke har jeg prøvd heller, lar heller de helproffe japanerne gjøre det for meg:D

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår