BurnPr00f Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 Jeg har en 245 stv fra 1983, den var registrert som varebil da den var ny, nå er det seter bak i den. Noen som har peiling på om det kan være sperre på den bakakslingen? Hvor mange prosent i såfall? 45%? Får ikke testa om det er sperre på den nå, fordi jeg driver å mekker på den... Motoren som står i nå er en b21et m 4tr OD-kasse. Før har det stått i en b23e... ?og før det en b23a?? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Oktober 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 Originally posted by BurnPr00f Jeg har en 245 stv fra 1983, den var registrert som varebil da den var ny, nå er det seter bak i den. Noen som har peiling på om det kan være sperre på den bakakslingen? Hvor mange prosent i såfall? 45%? Får ikke testa om det er sperre på den nå, fordi jeg driver å mekker på den... Motoren som står i nå er en b21et m 4tr OD-kasse. Før har det stått i en b23e... ?og før det en b23a?? har du sperre, har du 45%... men det har vært varebil?? husk å sjekk om du har loddene foran..... har du de, FJERN de...det er 35kg på hver side under skjermen forran dekkene (70kg tilsammen)... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WorteX Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 Originally posted by Vomaz er det noen som har ei hovedlykt og blinklys til høyre siden??? mangler faktisk bare det:) ja vi får se hva som skjer...:rolleyes: men jeg SKAL få i nytt dashbord:) samt noen bedre seter enn metallstrengerne som man sitter på nå:mad: hovedløkt å blenklys ga du jo t han håvard. du hadd jo frå 242n:P kan du sekkert få tebake vess du spør. Siter *Bakhjulstrekk 4 Life* O1985 Volvo 740 Turbo (rullende prosjekt) x1986 Volvo 740GL (solgt) x1986 Volvo 240GL (Solgt) x1998 Honda sfx (Solgt) x1984 Opel Rekord 1.8s (Solgt) x1977 Volvo 244L (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 De loddene forran har nok blitt fjernet da bilen ble ombgyd til personbil. Er værtfall noen bolter som stikker ut der forran hjulene, sånne lange med gjenger på i enden.. Er sikkert dem man skulle ha loddene på..? Får ta og teste om det er sperre på den til våren igjen, da er nok det meste av karosseriet strøkent. Har jo et helt sett med dekk. Så får ta å børne litt å se om den slipper på begge hjula.. hadde værtfall vært fett. Har en kamerat som har 244 m. b21et og han har ikke sperre. Det er kjedelig å se på at det bare kommer blårøyk fra det ene bakdekket og det andre står stille... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 Står en liten" metall lapp" på bakakselen som det står anti spinn på. Står på tre forskjelige språk. Skjønner ikke offor det står anti spinn......han spinner jo fortsatt,bare det er på begge hjula!!! Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet November 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Originally posted by WorteX hovedløkt å blenklys ga du jo t han håvard. du hadd jo frå 242n:P kan du sekkert få tebake vess du spør. har allerede snakket med han:D Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Originally posted by Vomaz har allerede snakket med han:D har runde lykter og blinklys til deg jeg. Har også nye typen fangere, både innmat og plast. forran og bak.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Originally posted by Volvo-Lars Den er nok hakke for gammel til at sperre var på..... Sikker på det? Mener at de gamle god PV'n som gikk i f. eks telenor hadde diffbrems jeg. Hilsen Trond Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet November 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Originally posted by Breisladdern har runde lykter og blinklys til deg jeg. Har også nye typen fangere, både innmat og plast. forran og bak.. ska du ha my for det da:D men jet tror nesten at det blir billigere uansett å handle sakerne her....:rolleyes: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet November 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 er ikke dette billig??? for en komplett (delvis overhallet = ny turbo ++) b230ft kjørt 150000 km (med ledningsnett og hjerne) og kunne velge om jeg ville ha en m46-kasse eller m47 med på kjøpet.... (prisen var inkl. frakt til oslo, motoren befinner seg ikke i norge) ca pris 4-5000,- selgern sa at det skulle bare vare være å sette motoren inn i bilen og koble til.... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Originally posted by Vomaz er ikke dette billig??? for en komplett (delvis overhallet = ny turbo ++) b230ft kjørt 150000 km (med ledningsnett og hjerne) og kunne velge om jeg ville ha en m46-kasse eller m47 med på kjøpet.... (prisen var inkl. frakt til oslo, motoren befinner seg ikke i norge) ca pris 4-5000,- selgern sa at det skulle bare vare være å sette motoren inn i bilen og koble til.... billig det ja! Men forutsetter at du har litt peiling på å koble ledningsnett, siden du ikke har injection fra før av.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet November 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Originally posted by Breisladdern billig det ja! Men forutsetter at du har litt peiling på å koble ledningsnett, siden du ikke har injection fra før av.. seff, har jeg peiling på det elektriske.....:) det er ingen problem:D har elektrobakgrunn:cool: oxo har jeg jo engelske og svenske haynes volvo 240 bøkerne:D Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Originally posted by BurnPr00f Får ta og teste om det er sperre på den til våren igjen, da er nok det meste av karosseriet strøkent. Har jo et helt sett med dekk. Så får ta å børne litt å se om den slipper på begge hjula.. hadde værtfall vært fett. Har en kamerat som har 244 m. b21et og han har ikke sperre. Det er kjedelig å se på at det bare kommer blårøyk fra det ene bakdekket og det andre står stille... Børne er da faktisk den mest usikre måten å sjekke om du har diffbrems. Når akslingen henger i friluft, kan du bare dreie på ene siden og se om andre siden går samme vei. For sikkerhets skyld kan du prøve å holde igjen ene siden, da skal ikke andre være mulig å dreie for hånd (må stå i fri, eller bortkoblet mellomaksling). Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet November 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2004 Originally posted by nissan s13 Børne er da faktisk den mest usikre måten å sjekke om du har diffbrems. Når akslingen henger i friluft, kan du bare dreie på ene siden og se om andre siden går samme vei. For sikkerhets skyld kan du prøve å holde igjen ene siden, da skal ikke andre være mulig å dreie for hånd (må stå i fri, eller bortkoblet mellomaksling). jeg skal sjekke det på bilen min når jeg får tid.... må bare komme meg hjem først til den:rolleyes: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg