Gå til innhold

Kjøpt meg mk1

Tommeliten

Anbefalte innlegg

• Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Filteret stod på bilen når jeg kjøpte den, så forskjellen kan jeg ikke si noe om.. Men tror det er det som lager golyd under pådrag.. Skal bli finere i motorrommet etterhvert. Er jo ganske standard nå....

Den fangeren i den siste linken blir litt mye for min del. Skal bare bytte front, og satser på noe litt enklere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå to problemer med bilen...

1. Bassen låter hel rævva . Holder på å feilsøke

2. Kjøleviften vil ikke starte

Ellers så skjer det ikke stort med bilen for tiden... Har et par småting jeg kan fikse som ikke koster. Men siden jeg knapt har fått arbeid de siste to ukene, så er pengebunken ganske så liten...

Her er et par bilder fra garasjen idag.. Den andre bilen er en kamerats E36:

http://img.photobucket.com/albums/v110/Tommen/Mondeo/E36VSMondeo.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v110/Tommen/Mondeo/E36mondeo.jpg

Det som kanskje skjer hvis jeg får fingen ut er:

- Ta av listene på siden

- Fjerne hengerfeste

- Lakkere bremsetromler -> blir sikkert svart denne gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok trengt hjelp til å fikse lyden...

Holder på med to småting nå..

1. TROMLER

Tromlene mine så ikke helt bra ut. Hjalp ikke at felgene mine er ganske åpne heller. Så de er lakkert svart:

Her er tromlene før jeg begynte:

tromler.jpg

Her de ferdig lakkert:

tromlermontert.jpg

Med felger:

tromlerferdig.jpg

Var passe dritt å pusse ned rusten og lakken som var der fra før.. Han som hadde bilen før meg burde ha gjort et bedre forarbeid. Da tror jeg det hadd sett bra ut mer enn èn sesong...

2:INTERIØR - Skal lakkere et par ting i sølv.

Her er bilen passe ribbet:

ribbet.jpg

ribbet2.jpg

Her har jeg pusset delene med fint sandpapir:

stasjetpuset.jpg

ELLERS:

Kjøpte meg nytt relè til kjøleviften hos høggeren. Men det funket fint lite. Så kjøleviften går ikke nå heller.. Så jeg får mekke meg en bryter til å ha inne i bilen så lenge...

Imorgen begynner jeg på lakkering av interiørdelene i sølv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst å skifte belysning selv, men tenkte på rød siden blå er så mye brukt.... Leste tråden din, begynner å se bra ut ja. Jeg skal ikke lakkere den delen som er rundt speedo og som har viftekanalene...

Er det ikke mulig å finne dioder som du bare kan bytte ut med.. Gjorde det i speedoen på en Hiace (ja du leste rett, en Hiace). Men ser at Ford har litt andre pærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.dioder.no har dioder som er festet på små kretskort med motstand og alt, og de skal passe rett ned i sokklene til speedometer og luftkontrollspanelet. Tror de koster ca 79 kr stk.

takk... fant det faktisk ut selv en liten stund etterpå.. tror de kostet 89,- , men får vel vente litt til jeg får nok jobbing igjen før det blir noen flere nevneverdige pengeutlegg på bilen...

Imorgen skal jeg montere de lakkerte delene. Gleder meg til å se hvordan det blir...

Tid for sengen nå.. Forkjølelse kombinert med 14-timers arbeidsdag er ingen god kombinasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi :P Noen som har en plan på hvordan skifte belysning i speedo? har hatt det ute å sitt på det, men vet ikke helt hvordan jeg skal få til å skifte selve "skivene" på speedo, da det er dette så er grønt.

Ser ingen vits i å bytte dioder.. de er vel lyse?

kansje zetec har en plan? ;)

mvh

Mondeo mk1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt instrumentskiver.

Jeg holder på å skal skaffe meg noen hvite Lockwood-skiver, og planene er å få de til å lyse jevnt blått.

Du kan også besøke www.deltagfx.com og bestille skiver. Tror de koster 695 pr sett.

Det blir uansett ikke bra med de originale skivene siden det er en grønn folie smeltet inn i de. Teite ford.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde dette for noen dager siden. Les prosjekttråden min "dagbokdtråden om min mondeo mk1 95" eller noe.

Nålene vipper du ut med en gaffel, og bortsett fra det så er det bare å skru ut skruer.

Selve skivene sitter limt på, men det er ikken noe stort problem å få de av.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider