Gå til innhold

Kjøpt meg mk1

Tommeliten

Anbefalte innlegg

Nå har jeg omsider vasket vekk lime også. Må si det så bra ut.. Eneste problemet er at uten de listene kommer det en hul metallyd når jeg lukker dørene.

Det betyr da at jeg må fikse noe demping inne i døren... Hadde tenkt å vente med demping, men får vel fremskynde det noe pga dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har jeg omsider vasket vekk lime også. Må si det så bra ut.. Eneste problemet er at uten de listene kommer det en hul metallyd når jeg lukker dørene.

Det betyr da at jeg må fikse noe demping inne i døren... Hadde tenkt å vente med demping, men får vel fremskynde det noe pga dette.

Da demper du døra med noen asfaltmatter, eller annet dempemateriale.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da demper du døra med noen asfaltmatter, eller annet dempemateriale.

Akkurat min plan...

Har vært hos Ford RS idag og fikset litt på instillinge og sånn idag.. Så nå begynner lyden å komme seg... Neste skritt i stereoverden min blir frontsett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Nå har ting blitt slik at jeg trolig kommer til å selge bilen...

Har nemlig flyttet, og bor nå midt i Oslo sentrum. Jobben er ikke så langt unna heller. Og folk vet hvor gøy det er å lete etter parkering i sentrum.

Har heller ikke noen plass å mekke lenger, som ligger i noenlunde nærhet av heimen ihvertfall.

Har ikke bestemt meg 100% for å selge enda. Er jo blitt litt glad i bilen etterhvert.

Er hovedsaklig nye fangere og bygge stereoen ferdig, så hadde bilen virkelig blitt noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må flytte dit sjansene byr seg vettu...

Skal love dere at det er med stor sorg jeg ser at jeg kanskje bør selge bilen....

Det som er gjort med bilen er dobbel effektpotte, senking og alu vinterfelger.. Det er det som koster penger som er gjort siden jeg kjøpte den.. Og så har jeg en enkel baklukespoiler på vei...

Kommer ikke til å tjene på å selge den, menmen... Og det er ikke avgjort helt 100% at jeg selger den. Klarer ikke å gi slipp på den sånn helt uten videre......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe

Er ikke denne byen som ligger midt hjerte nært nei, det er nok BERGEN.

Blir nok ikke mye fortjeneste hvis jeg selger bilen nå. Slik ting ser ut nå så kommer jeg til å bli i denne byen et års tid minst....

Skal love dere at dette er et dilemma for meg. At jeg taper på salget er en ting, men er jo blitt glad i bilen også. Var/er jo et lite langtidsprosjekt.

Om jeg beholder bilen eller ikke, så kommer jeg nok til å stikke innom mondeoforumet får å følge med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Da har jeg bestemt meg. Kommer til å beholde bilen. Blir nok ikke de stor investeringene i den fremover.

Det som må gjøres er å finne ut av hva som er ødelagt i stereoen. Frontsett eller spiller. Deretter byttes dette. Så må bør bagasjebygget ordnes etterhvert. Ligger jo bare og slenger nå.

Har noe rust som jeg bør få fikset. Kan ikke la det få overtaket, for da er jo løpet kjørt...

Har også nesten fått spoileren til bakluken. Den ligger i Bergen, men kommer seg til oslo i løpet av sommeren. Så denne må jo monteres..

Fronfangeren er fortsatt ødelagt. Kommer ikke til å kjøte stfanger likevel. Skifter kanskje hvis jeg finner en org i bilens farge.

Jeg bor nå midt i oslo så jeg har ingen mekkeplass her. Kan få låne en plass i eidsvoll, men det er jo 20 min med toget... Det blir en del jobbing, pluss trening, som gjør at det ikke blir mye tid til bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Det røk ekosphengene... Alle de bakre røk. Kun de to fremme ved katten som var igjen..

Min søster og typen skulle låne bilen. Jeg har tidligere sagt betingelser om å kjøre forsiktig over humper ol. Så jeg trodde dette skulle gå fint. Men da jeg står på jobb for jeg en telefon. Der hører eg" Hi, Tom. I got som bad news." Og fortsettelsen var at han hadde kjørt over en kant, hvor eksosen hadde tatt nedi. Og dermed hadde ene opphenget røket.. Så da var det bare å be de jallafikse det og komme seg hjem, forsiktig. men da jeg så under bilen idag, fant jeg ut at de fleste var røket.

Det bra er at jeg tror at alt har klart seg fint....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og fikk det fikset idag.. det viste seg at ting hadde vridde seg litt... Man kunne se at røret rett etter mellompotten var deformert.. Var liksom tynnere på sidene og vanlig tykkelse i midten...

Så det kostet meg ca 1800,- å få skiftet mellompotten..

Så fikk jeg noe å bruke pengene på idag også.... :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke gjort noe mer med frontsettet. nå gikk jo pengene til å fikse eksosen...

Noen tips til noe relativst billlig som hadde vært ok?

Blir harde betingelser for å låne bilen min fremover nå ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Her om dagen så skulle jeg stikke nedom bilen. Først la jeg merke til at sentrallåsen ikke virket når jeg skulle låse meg inn.. Selfølgelig tomt batteri...

Deretter fant jeg ut at jeg hadde fått et hakk i bakfangeren... Folk liker visst å bulke bilen min... Er bare glad for at jeg ikke har puttet på noe bodykit.. Ødeleggelsene bak er langt fra så gale som fremme..

Skal legge ut bilde etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider