Gå til innhold

Kjøpt meg mk1

Tommeliten

Anbefalte innlegg

Var og skulle handle inn noen nye vinterfelger til bilen, siden den ene nå er kantkjørt og har fått kast... Dro til Tores autoservice...

De sa det skulle gå raskt og greit grunnet liten kø.. Men det han glemte å si, før etter over en time med bilen stående i luften uten dekk, var at de bare hadde to felger inne... De kunne bestille inn nye slik at jeg fikk de på onsdag.. Jæ'''#% rote huer....

Skal ta bilder når de er kommet på.... Og håper jeg får tid til å putte på senkefjærene snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Tommeliten

Var og skulle handle inn noen nye vinterfelger til bilen, siden den ene nå er kantkjørt og har fått kast... Dro til Tores autoservice...

De sa det skulle gå raskt og greit grunnet liten kø.. Men det han glemte å si, før etter over en time med bilen stående i luften uten dekk, var at de bare hadde to felger inne... De kunne bestille inn nye slik at jeg fikk de på onsdag.. Jæ'''#% rote huer....

Skal ta bilder når de er kommet på.... Og håper jeg får tid til å putte på senkefjærene snart...

Den er lei.. Hva tenkte de på da de løfta opp bilen, og bare hadde to felger til bilen.

Skulle den bare henge der da eller??:rolleyes:

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trodde jo at de hadde fire felger, antar eg.

De hadde faktisk tatt av gummien på de gamle felgene og greier..Skulle benyttet sjansen til å bytte fjærer :D hadde vel hengt der en stund til hvis jeg ikke hadde klaget :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På onsdag fikk jeg felgene på... Og det ble en del bedre enn stålfelgene... Det er bar 14", men jeg trengte nye felger, og hadde ikke planer om å bruke så mye penger. For ellers hadde det blitt 15" eller kanskje 16" og ny gummi..

Og neste helg håper eg å få skiftet til senkefjærene... Og har planer om å få tak i øyelokk ganske snart...

Det kjipe nå er at det er en sprekk i frontruten, og den koster det litt å få skiftet. Så eg venter litt med det....

Bilder med de nye vinterfelgene:

S3010015.jpg

S3010016.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommeliten

Det kjipe nå er at det er en sprekk i frontruten, og den koster det litt å få skiftet. Så eg venter litt med det....

Og hvis du er så heldig å ha en oppvarmet frontrute (vet ikke hvor mange av mondeoene som har det, eller om det er alle), så blir det iallefall en dyr opplevelse. Kanskje du finner en fin en på huggern om du er heldig.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noe oppvarmet frontrute på min (som jeg vet om)...

Men var et sted og hørte om pris, og det ville koste meg 5000,- å skifte rute (inkl ny rute)

Zetec: Det har seg slik at jeg kun har ansvar, og da tviler jeg på at det er noe ruteforsikring med i bildet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å skifte fjærer på bilen nå, men det gikk ikke like bra som forventet.. Har nemlig ikke fått ut en fjær :D

Noen som har tips?

hva er problemet? dra ut å se om du får lånt deg en fjærklemme, den er kjekk å ha, legger hele støtdemperen oppi, og klemmer til fjæra å så er det bare å skru.....

[-] `93 Mondeo Si Sport

her kan du grille loffen din tralalalalaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fjærklemmer.....

Og har skrudd en del... Hvilke skruer må løses? og hvordan tar eg ut ting...detter jo ikke ut av seg selv akkurat....

Har noen bilder her som gjerne kan forklares ut ifra

http://img.photobucket.com/albums/v110/Tommen/Temp/003.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v110/Tommen/Temp/002.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v110/Tommen/Temp/001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fjærklemmer.....

Og har skrudd en del... Hvilke skruer må løses? og hvordan tar eg ut ting...detter jo ikke ut av seg selv akkurat....

Har noen bilder her som gjerne kan forklares ut ifra

http://img.photobucket.com/albums/v110/Tommen/Temp/003.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v110/Tommen/Temp/002.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v110/Tommen/Temp/001.jpg

FORAN:

Ser utifra Bilde 1 at du har begynt å løsne på en bolt der, i bunnen av fjærbeinstaget, denne skal helt ut. Slik at du er sikker på at den ikke henger i noe.

I toppen av fjærbeinstaget er det 3 små bolter til som er skrudd oppover. Skru ut disse. Så bruker du en feit klubbe å begynn å banke på bærebrua nede slik at denne sklir ut av fjærbeinstaget, kan være en fordel å gjøre dette før du skrur ut de 3 boltene i toppen.

Du må jo også løsne alt som henger fast i fjærbeinstaget som ikke skal følge med ut når du fjerner det.

BAK:

Det er en sedan du har?

I såfall, jekk opp hele bilen bak, løsne fjærbeinstagene øvers i hjulhuset. Deretter skrur du løs 4 bolter som holder oppe hele bakakselen, så tar du ned hele greia.

Vær forsiktig så du ikke ødelegger noe.

Men dette er en relativt enkel jobb.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke forklart litt mer hvilke bolter du mener.. Bildene er fra bakdelen...

Vet det er et par små skruer heeelt opp ved toppen av demperen, er det disse du mener... Og de fire skruene? Ikke skru løs den oppe på dempertårnet (i bagsjen)...

Kanskje det bare er jeg som er treg, men forstod ikke helt hvilke bolter du mente.. og har jo vært under der og skrudd litt i helgen...

Og jeg trodde også det skulle gå ganske greit, menmen... Den bolten jeg ser for meg må ut, er den som ikke er skrudd ut i det hele tatt på bildene.. for hvis den er vekk kan jeg jo ta hele driten vekk slik at den ikke ligger på den dingsen lenger oppe som gjør at den ikke går lenger ned.. (en smule dårlig forklart der, men)

---

Og så lurte jeg på en ting til... De lufteslusene på bakdørene, hva er de god for.... De klaffene inni der lager klirrelyd når bassen slår.. Er jo en smule plagsomt...

---

Fikk endelig skiftet reflektorene i frontlyktene, de gulne plasgreiene. Ble ihvertfall litt bedre.. Neste steg der blir noe pærer med blåskjær i seg el no slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så lurte jeg på en ting til... De lufteslusene på bakdørene, hva er de god for.... De klaffene inni der lager klirrelyd når bassen slår.. Er jo en smule plagsomt...

QUOTE]

Det er avtrekken i bilen. Kjøp deg litt isolasjonstape (ikkje elektrikertape) og legg mellom plast og stål. Kommer seg da

MK3 2001 Ford Mondeo 2.0 - ex politibil

Mk3 2002 Ford Mondeo 1,8 - bytta inn

MK1 1994 Ford Mondeo 1,8 - solgt

2004 Chrysler Voyager 2,4 SE - firmabilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider