Gå til innhold

Stripe i frontrute og Autopass-brikke?

Ranger emnet

awt

Anbefalte innlegg

Min autopassbrikke ligger i en boks i dasj'en. Av og til at den ikke blir registrert (som oftest om jeg har solbriller liggende foran), men skjelden. Håper bestandig på at de ikke klarer å lese skiltet da .. hehe ..

blir jo litt merarbeid for dem, men har jo ingenting å si for min del. De sjekker jo bare om vi har registrert autopassbrikke på bilnummeret. Så en kan jo likegreit legge brikken hjemme egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den brukes i en annen bil bryr de seg lite om. Fikk iallefall til svar at det ikke var noe problem å benytte den i en annen bil. Bare for småturer iallefall. Men uansett, om en benytter den i en annen bil så vil jo gjennomkjøringene registreres der også (og i tillegg på din bil selv om den ikke registreres automatisk);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.. om du bruker brikka i flere forskjellige biler, og blir oppdaga på stikkprøve, får den/de bilene som har brukt den, men som den ikke er registrert på bot....

Ford Sierra 2.0CL '88

X - BMW 320i 86' "Stovner Edition"

X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90

X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86

X - Ford Sierra sedan 2.0i '89

X - Ford Granada 2.3L '83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Er egentlig utrolig hvor skjult du kan gjemme brikken, og den blir likevel registrert.

Selv har jeg brukt brikken min i andre biler ved et par anledninger, da i forbindelse med at bilen min var på verksted og jeg hadde lånebil. Gikk greit det, og i følge bilverkstedet skulle dette ikke være noe problem i det hele tatt.

Et annet alternativ er jo å kjøre uten brikke, uten abb. Så stikker du innom kontoret til bomselskapet før en viss dato (er det 10. tro?) og forklarer at du tror du kanskje har kjørt igjennom uten å betale et par ganger, og at du gjerne vil gjøre opp for deg. Du får ikke rabatten et abb. ville gitt, men er du heldig har ikke alle passeringene blitt registrert. Kjekk metode hvis du har mange biler og mye tid til å besøke bomfolka. Kanskje får du kaffe av dem også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by awt

Kjøpte den hovedsaklig pga bompengene på Rennesøy, og bompengeringen på nord-Jæren, men også for det er ganske greit å ha.

...Og ja, det får vi i 2006.

Er du så ofte nedover her?

(Eller er det sånn at du skal sleppe og havna bak alle du kjører forbi i tunnellen?? *hehehe* ) :D

Og kor ska skille for den bomringen bli? Ikkje med brua vel??

Forferdeligt tåpligt jaffal.. Siden eg alltid kjøre rundt når eg skal hjemover.. Får vere måte på kor mange bompasseringer, ferjer og dill og dall eg må gjennom..

.. hmm.. 90 i rennfast, 147 på ferja, og så 147 på ferja tilbake og 90 i rennfast'n igjen og så kommer nord-jæren bom'n i tillig til det igjen.. synst i grunn det er mer enn nok..!

Må snart begynne og bruke skudnesferja igjen då :(

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider