awt Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 Noen som har erfaringer med dette? (da tenker jeg på at stripen dekker brikken) Må brikken være synlig, eller blir den lest av andre måter? Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sonixz Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 Funka fint gjennom folie min ihvertfall ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 Det skal gå bra, brutter`n har ca 20cm +++ med stripe i framruta og Autopass brikke, det funker helt greit. og hvis du blir tatt bilde av så er det bare å dra tilbake med engang og forklare at det er PGA den rutesenkeren og at du betaler det lille ekstra gebyret for bildet. Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 Min autopassbrikke ligger i en boks i dasj'en. Av og til at den ikke blir registrert (som oftest om jeg har solbriller liggende foran), men skjelden. Håper bestandig på at de ikke klarer å lese skiltet da .. hehe .. blir jo litt merarbeid for dem, men har jo ingenting å si for min del. De sjekker jo bare om vi har registrert autopassbrikke på bilnummeret. Så en kan jo likegreit legge brikken hjemme egentlig :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 Jeg fraråder deg til å kjøre rundt uten den brikka, fordi det kan bli tatt som svindel, hvordan kan de vite om den brikke ligger på stuebordet hjemme eller er i en annen sin bil? Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 Om den brukes i en annen bil bryr de seg lite om. Fikk iallefall til svar at det ikke var noe problem å benytte den i en annen bil. Bare for småturer iallefall. Men uansett, om en benytter den i en annen bil så vil jo gjennomkjøringene registreres der også (og i tillegg på din bil selv om den ikke registreres automatisk);) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 Jeg fikk vite at den må være plassert i den andre bilen i 1uke før du kan flytte den tilbake og at du må gi beskjed skriftlig eller over telefon god tid i forveien. Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvoTme Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 min ligger i hanskeromet! og den fungerer!:) Siter - 01 Evo VI Tommi Makinen Edition x 95 Audi RS2 x 86 Audi UrQuattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norsmurf Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 vel.. om du bruker brikka i flere forskjellige biler, og blir oppdaga på stikkprøve, får den/de bilene som har brukt den, men som den ikke er registrert på bot.... Siter Ford Sierra 2.0CL '88 X - BMW 320i 86' "Stovner Edition" X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90 X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86 X - Ford Sierra sedan 2.0i '89 X - Ford Granada 2.3L '83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 De sa iallefall til meg at det ikke var noe problem, så lenge den ble registrert da selvsagt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Originally posted by awt Noen som har erfaringer med dette? (da tenker jeg på at stripen dekker brikken) Må brikken være synlig, eller blir den lest av andre måter? Kommer det bombrikke på karmøy???? :eek: Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Originally posted by Moldvarp Kommer det bombrikke på karmøy???? :eek: Kjøpte den hovedsaklig pga bompengene på Rennesøy, og bompengeringen på nord-Jæren, men også for det er ganske greit å ha. ...Og ja, det får vi i 2006. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Det sitter en radiosender sak i den brikka - den trenger ikke fritt utsyn om du har en toppstripe som dekker den. Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros Skrevet November 27, 2004 Rapporter Share Skrevet November 27, 2004 Er egentlig utrolig hvor skjult du kan gjemme brikken, og den blir likevel registrert. Selv har jeg brukt brikken min i andre biler ved et par anledninger, da i forbindelse med at bilen min var på verksted og jeg hadde lånebil. Gikk greit det, og i følge bilverkstedet skulle dette ikke være noe problem i det hele tatt. Et annet alternativ er jo å kjøre uten brikke, uten abb. Så stikker du innom kontoret til bomselskapet før en viss dato (er det 10. tro?) og forklarer at du tror du kanskje har kjørt igjennom uten å betale et par ganger, og at du gjerne vil gjøre opp for deg. Du får ikke rabatten et abb. ville gitt, men er du heldig har ikke alle passeringene blitt registrert. Kjekk metode hvis du har mange biler og mye tid til å besøke bomfolka. Kanskje får du kaffe av dem også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet November 27, 2004 Rapporter Share Skrevet November 27, 2004 Originally posted by awt Kjøpte den hovedsaklig pga bompengene på Rennesøy, og bompengeringen på nord-Jæren, men også for det er ganske greit å ha. ...Og ja, det får vi i 2006. Er du så ofte nedover her? (Eller er det sånn at du skal sleppe og havna bak alle du kjører forbi i tunnellen?? *hehehe* ) :D Og kor ska skille for den bomringen bli? Ikkje med brua vel?? Forferdeligt tåpligt jaffal.. Siden eg alltid kjøre rundt når eg skal hjemover.. Får vere måte på kor mange bompasseringer, ferjer og dill og dall eg må gjennom.. .. hmm.. 90 i rennfast, 147 på ferja, og så 147 på ferja tilbake og 90 i rennfast'n igjen og så kommer nord-jæren bom'n i tillig til det igjen.. synst i grunn det er mer enn nok..! Må snart begynne og bruke skudnesferja igjen då :( Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg