eirikoo Skrevet Desember 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2002 Originally posted by nilsgeorg2002 hmm.... 57 000 rpm??? Vtec vettu, de er glad i turtall disse motora! :D Kjenner en kar som ville ha en honda som vinterbil, og han sa: Den var litt dau opp til 5800 rpm, men så kom den som et skudd helt til 6000 rpm.. ;) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Desember 17, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2002 Originally posted by LilleGud skal du ha effekt anlg. til en Intrgra Type R så MÅ du ha SPOON ! det er helt Vilt å phet lyd det blir i bilen da ! han som kjører den røde intrgran har det !! Helt porno !!! Har hørt Spoon skal være fett... eneste bakdelen er prisen. Spoon er dyrt! Her er et opptak av en integra (den sorte fremst) med eksakt samme eksos som jeg tenker på: http://www.integratype-r.de/Bilder/Nordschleife/ringitr2.mpeg Sjekk lyden da han drar på ut svingen :D :D Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Desember 17, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2002 hmm.... 57 000 rpm??? [/b] skulle vært 5700 ja :D da skjer det ting som varer helt opp til 8500 Devil Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Desember 17, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2002 Er det slik at eksosanlegget MÅ være TUV godkjent for å få det godkjent hos biltilsynet? Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2002 Vet at støykravet på min G40 er maks 87 dB ved 3700 o/min. Før hadde jeg 90 db v /3500. Det var plagsomt høyt å kjøre med. Håpløst på motorveien. Nå er det jo ikke så mye støydemping I en gammel Polo da. Nå bråker det mest foran bilen på tomgang, takket være maks portet kompressor og dobble konfilter:D Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Desember 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2002 Originally posted by Pompiuses Er det slik at eksosanlegget MÅ være TUV godkjent for å få det godkjent hos biltilsynet? Nei, men de kan forlange å få støy pappirer på bilen din. Dette kan bli dyrt. Fikk det gjort på celicaen min med HKS anlegg men fikk beskjed om att dette kom aldri til å bli gokjent på denne måten igjen. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Desember 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2002 Originally posted by Åge Nei, men de kan forlange å få støy pappirer på bilen din. Dette kan bli dyrt. Fikk det gjort på celicaen min med HKS anlegg men fikk beskjed om att dette kom aldri til å bli gokjent på denne måten igjen. Min står det godkjent sportseksos i vognkortet på, så det er jo flott! :D Har med JASMA papirer på det og, det tilsvarer TÜV i Japan. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFanatic Skrevet Desember 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2002 Dette blir kanskje litt off-topic siden jeg kjører nazi-stål...men jeg slenger meg med likevel. For ca. halvannet år siden var jeg på utkikk etter nytt eff. anlegg til min 325i (E36), da jeg syntes lyden i mitt AC Schnitzer anlegg var litt for beskjedent. Hadde hørt mange lovord om Scorpion, så turen gikk til Powerzone i Sarpsborg hvor jeg kjøpte en Scorpion bakpotte med DTM-stusser... Etter ca. 3 mnd. orket jeg ikke mer...maken til enerverende støy har jeg ikke hørt siden eksosanlegget på min forrige BMW 323i røyk tvers av rett bak grenrørene (bilen hørtes ut som en stridsvogn med frie tøyler). Scorpion-potta lagde en bass som forplantet seg gjennom understell og karosseri...det var nesten til å få dotter i øra av! I tillegg syntes jeg den gode rekke-sekser-lyden ble helt ødelagt, bilen hørtes bare rar ut. Det hele endte med at jeg solgte skiten og monterte på den "gamle og gode" AC Schnitzer potta isteden (hadde heldigvis tatt vare på denne). En annen kar jeg kjenner hadde også kjøpt Scorpion DTM-potte hos Powerzone, som han hadde på sin 320i (E36)...og denne låt helt vidunderlig, akkurat passe støynivå. Dette syntes jeg var litt merkelig, så jeg tok kontakt med Powerzone igjen for å høre hva dette kunne skyldes. Det viste seg da at de solgte 2 varianter: et som var TÜV-godkjent, og et som ikke var TÜV-godkjent...man måtte spesifisere dette ved kjøpet! :rolleyes: Her er et par dårlige lydopptak (tatt vha. MiniDisc og en gammel handsfree-mic): - En liten kjøretur i variabel hastighet - Lett aksellerasjon fra 2. gir til 5. gir Det er umulig å gjengi den sinnsvake bassen som oppstod i kupeen, men man får ihvertfall et inntrykk... Neste gang blir det nok Supersprint, eller alternativt et TÜV-godkjent Scorpion-anlegg (hvis jeg tar sjansen). Lykke til med effektanlegg-kjøp! Siter Leketøyet : 1999 BMW Z3 2.8 Coupé Bruksbilen: 1991 VW Passat 1.8CL stv. Tidligere biler: 1983 BMW 323i, 1992 BMW 325i AC Schnitzer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Desember 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2002 Er disse opptakene fra INNE i kupeen ??? :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Desember 18, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2002 Nei, de er målt en meter bak og en meter til siden for eksos-utblåset (står lenger opp i tråden). Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Desember 18, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2002 Originally posted by Pompiuses Nei, de er målt en meter bak og en meter til siden for eksos-utblåset (står lenger opp i tråden). Han mente vel BMWopptakene tipper jeg. Quote er fint! :D Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVe|n|On Skrevet Desember 18, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2002 Eneste eff. anlegget som jeg syns gir generelt best lyd er remus anlegg, de anleggene passer spesielt godt på turbobiler.. ettersom du da hører turboen meget godt gjennom anelgget. Blir meget mørk og tung lyd på lav rpm og sint og vill lyd på 5000 rpm. Siter wrrooommmm prrrrrrr wroooomm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFanatic Skrevet Desember 18, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2002 Originally posted by El-LoCo Er disse opptakene fra INNE i kupeen ??? Hehe, nei...de er tatt utvendig. Teipet fast mic'en til bakfangeren og tok en liten kjøretur! :) Siter Leketøyet : 1999 BMW Z3 2.8 Coupé Bruksbilen: 1991 VW Passat 1.8CL stv. Tidligere biler: 1983 BMW 323i, 1992 BMW 325i AC Schnitzer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Desember 18, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2002 Originally posted by SeVe|n|On Eneste eff. anlegget som jeg syns gir generelt best lyd er remus anlegg, de anleggene passer spesielt godt på turbobiler.. ettersom du da hører turboen meget godt gjennom anelgget. Blir meget mørk og tung lyd på lav rpm og sint og vill lyd på 5000 rpm. Det er mulig det. Jeg har ikke hørt mer enn 10-15 forskjellige fabrikater, så det er vanskelig å si hvilke som låter best, da det skiller mye mellom finish og kvalitet. Men turboen høres jo best gjennom luftfilteret da, og ikke gjennom eksosen. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVe|n|On Skrevet Desember 18, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2002 Originally posted by eirikoo Det er mulig det. Jeg har ikke hørt mer enn 10-15 forskjellige fabrikater, så det er vanskelig å si hvilke som låter best, da det skiller mye mellom finish og kvalitet. Men turboen høres jo best gjennom luftfilteret da, og ikke gjennom eksosen. Riktig det.. :D Hadde en k/n conisk filter rett på turboen på min b21at motor før, det plystra verre enn værst på 1.3 i trykk :) Hadde ikke noe dump ventil eller.no, og jeg vil si at den plystrelyden er tøffere lyd enn sånn pshhhhhhhhhhhhhhhhhhhht dumventil lyd. :D Men er endel eff.anlegg som du kan høre at turboen suser godt i anlegget. Escort cossi wolf edition kommer med remus anlegg mener jeg.. og der hører du turboen suser mere og mere når du gir gass. Og til slutt bare paaaang når du girer for da presser du lufta andre veien igjen.. Siter wrrooommmm prrrrrrr wroooomm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.