Gå til innhold

temperatur på G60 motor

Ranger emnet


kholand

Anbefalte innlegg

dette er egentlig på en passat..men liten aktivitet der, og siden det er flere med corrado som har g60 motor så poster jeg her..

 

Lurte bare på hvor høy temperatur dere får på bilene deres (motortemperatur/vanntemperatur) min går helt opp til 110 grader -syns det høres litt høyt ut. er fin ved landeveiskjøring, men ved bykjøring, og når bilen står mye stille i lyskryss o.l. så fyker temperaturen opp.

føler det er riktig å fortelle at g-laderen er ute for øyeblikket, og at oljetåka/veivhusventilasjon er blendet

Kjør hardt , kjør stil

 

- `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD

x `90 Passat stv. GT G60 syncro

x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor

x `88 Opel Ascona C. 1,6s

x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. det sitter en slags tank på nå..men den er nok tett. skal jeg bare la den gå ut i friluft i motorrommet da?

Kjør hardt , kjør stil

 

- `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD

x `90 Passat stv. GT G60 syncro

x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor

x `88 Opel Ascona C. 1,6s

x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen uvanlig G60 temperatur det der.

Bilen jeg har nå ligger på 80 grader ved normal kjøring, ved hardkjør/kø kjøring kryper den opp mot 110 grader. Jeg har i tillegg en extern oljekjøler.

 

Det du bør gjøre er å kjøpe ny thermostat til vifta og til kjøleveska. Det er kommet ettermarked delere som åpner tidligere, altså som gir motoren mer kjøling, noe som noen av disse motorene tydeligvis trenger.

 

Koster deg noen 100 lapper, og litt jobb, men det tåler mann.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som har turbokonvertert trur jeg har litt lavere olje temp.. :rolleyes: den kommer såvidt over 100 i kø eller når den står stille, men Shade som har vanlig g60 (Peltz's gamle), er oppi 110 grader rett som det er, er ikke uvanlig det nei!

'99 Saab 9-3 2.0t

x'94 Volvo 460 (2.0l)

x'89 VW Corrado g60/Turbo

x'93 Volvo 460 (2.0l)

x'85 Volvo 240 (2.3l)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

Det du bør gjøre er å kjøpe ny thermostat til vifta og til kjøleveska. Det er kommet ettermarked delere som åpner tidligere, altså som gir motoren mer kjøling, noe som noen av disse motorene tydeligvis trenger.

 

Mener du at vifta starter/kjøler tidligere? Har merket at vifta på min gjerne bare starter i kø og stort sett hver gang etter at jeg har parkert bilen og slått av motoren.. Kunne bytting av thermostat gjøre at vifta kanskje er mer i bruk når jeg kjører sakte og ikke trenger å stå og gå etter at jeg har parkert bilen? :rolleyes:

'99 Saab 9-3 2.0t

x'94 Volvo 460 (2.0l)

x'89 VW Corrado g60/Turbo

x'93 Volvo 460 (2.0l)

x'85 Volvo 240 (2.3l)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en termostat som styrer vifta, og en som åpner/lukker som står i vannpumpa.

 

Ved å bytte disse til andre som åpner tidligere, vil du få mer kjøling til motoren, tidligere, og bilen vil dermed ikke gå så varm.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

På min:

Vanntamp. Ved vanlig kjøring rundt 75-80 grader. Bykjøring, hard kjøring og tomgang ei stund.90 grader.

 

Oljetemp. ligger på 96-103 grader ved vanlig kjøring. Bykjøring rundt 108 grader. Hard kjøring/drag:win rundt 115 grader.

Corrado G60 - Bruksbil

Golf Rallye - Bruksbil

Bobla 1300 - Søndagsbil

Golf 2 16vT - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår