Gå til innhold

Har akkurat kjøpt meg en 3er!

Ranger emnet

mtharaldVW

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har akkurat kjøpt meg en 92 vr6.

Jeg har to problemer som jeg håper at noen andre har erfaring med. Det første gjelder sentrallåsen, den funker ikke helt som den skal. Sitter jeg inne i bilen og trykker ned låsen funker det helt fint, alltid! men problemet starter når jeg skal låse bilen fra ut siden (hvilket er det mest hensikts messige:) ). da klarer jeg ikke vri rundt nøkkelen!, problemet ligger ikke i låsesylinderen, det har jeg testet. sv og til virker det som det skal, men ofte funker det svært dårlig og får ikke vrid rundt nøkkelen! mens jeg prøver å vri rundt nøkkelen starter plutselig el vinduene å gå ned, helt sykt..hehe! Håper det er noen som har gode forslag på mysteriet!

Det andre problemet er ABSen. bilen skal ha abs. her om dagen tenkte jeg at jeg skulle teste absen. trykte inn bremsen, men bilen skle bare! Jeg har ikke noe varsel lys fra absen. Er det noen som hsr peiling! er det noen form for overstyring, bryter? er det noe sikring på ABSen? eller hva kan være galt?

Håper at noen gidder gi meg gode råd, og dele sine erfaringer!?

på forhånd takk!

mvh

Mads Tharaldsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du låser bilen så må du ikke holde nøkkelen i låseposisjon i mer enn 3sek da går vinduene ned! slik er det på min også, vinduene skal egentlig gå opp når du holder nøkkelen slik, men jeg vil tippe noen har koblet feil på din bil også. vinduene går opp om du vrir til venstre ;) prøvd å sprayet noe 556 i nøkkelhullet? høres jo litt ut som en defekt låssylinder.

jeg har værtfall abs lampe på min bil, er helt til høyre på dash'en vedsiden av lysbryteren. kan kanskje være en abs føler som har fått noe dritt på seg så den streiker?

få opp no bilder av bilen da ;)

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en ABS lampe til venste for lysbryteren min. den lyser ikke. Der er vell også en varsel lampe sammen med de andre varsel lampene? Tingen eg at jeg skulle teste absen, tryket inn bremsen men bil begynte og skli! Kan dette ha noe med sensorer? Eller reele eller et elller aent?

Når det gjelder sentrallåsen, sjer der ikke noe når jeg vrir til høyre! Låssylinderen hadde jeg ute og oljet opp, var ikke noe problem med den. Hvis jeg ikke tar helt feil er der vel en bryter i selve sentrallås mosulen som syres av nøkkelen? den sender signal til vakum pumpen? kan det ha noe med at denne er på tur? Sitter jeg inne i bilen og låser virker det bra! Peiling? på forhånd taKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enten er det som han sier noen følere på bremsene som er skittne slik at du ikke får reaksjon.

Men jeg tipper det er abs pumpa som er gåen, den sitter nedi motoren heilt mot torpedoveggen der du ser rett mot benplasseringa di i bilen. Ofte ryker desse i den alderen bilen er i..og det er ehm dyrt å kjøpe ny..tru det er snakk om rundt 20.000 for en ny..så da kan du enten skaffe en brukt, eller koble ut varsellampen ( det er sikkert gjort siden det ikke lyser, ta den ut og sjekk tilkoblinga bak brytern) .

eller rett og slett drit i abs`n og bare la det vere, bremsene på VR6 er såpass gode at det funker, men seff. kjekt å ha ABS skal ikke legge skjul på det...

lykke til..si hvordan det går da med søket etter problemet

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. men jeg lurer på, hva er forskjellen på ABS lampene? jeg har en til venstre for lysbryteren og en varsel lampe sammen med de andre varsellampene (under speedoen?) stemmer ikke det? varsellampen som sitter under speedoet lyser når jeg slår på tenninga og slukker så! den helt til venstre sammen ved lysbryteren lyser ikke (har ikke sett noe lys i den! Hva indikerer disse lampene og dette tilfellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder kulde og slik med sentrallås, noen som har vært borti at det blir KLIN umulig å få inn nøkkelen i hullet eller å vri rundt?! Hva kan en smøre nedi der for at en skal slippe å bli stående utelåst fra sin egen bil da det er kaldt? :P

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene...

Jeg har funnet ut hva som feiler setrallåsen min. den microbryteren som sitter bak låsesylinderen var gåen. den som gir signaler til sentral låsen.

Jeg sjekket ledningene på ABS lyset (den helt til venstre i bilen) Ledningene var koblet på der! Hva kan da være galt? viss noe er i stykker skal vell denne lampa lyse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har peiling på hvordan ABS bremsene kan være koblet av? SI at bremsene ikke har virket så har jerne forrige eier koblet dem av like så greit? der dette mulig? Hvordan kan dette ha blitt jort?

Er det noen som har peiling på forskjellen mellom de to ABS lysene? det helt til venste i bilen, og det som sitter i tacometeret under speedoen sammen med varselysene?

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by morten_2

det er noe dritt når det blit kaldt. måtte bruke en pose med varmt vann og holde inntil låssylinderen på førerdøren. etter det funket det.

det beste er vel å anskaffe seg fjernstyrt sentralllås.

har montert speedy jeg. det funker bra. styrer til og med el vinduene mine og takluken (går igjen hvis jeg låser bilen).

har du monterings anvisningen, har speedy selv. men den virker ikke. tror det er en koblingsfeil. ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider