Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 Jeg er blitt religiøs (igjen)! ALLE stedene fra Initial D finnes faktisk i virkeligheten: LINK! Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 Se der ja.. kjenner godt igjen det bildet med porten på :) Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pudding Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 når du bedriver kontrollert sladding der burde du hatt en banal premie ;) Siter Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder... Driftfun.com LS1 200sx s13 under konstruksjon... www.gunstig.no <-Bilvideo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evjen Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Har du spillet, Ryeng? Isåfall, hvordan er det? Kjørefølelse osv. Full rapport takk ;) Siter - 1994 BMW 525iXA Touring - 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES- x 1994 BMW 525i E34 x 1989 BMW 316i Coupê x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xenon Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Jeg er blitt religiøs (igjen)! ALLE stedene fra Initial D finnes faktisk i virkeligheten: LINK! åååååh! Nam! Siter -Kenneth Drift Happens! No guts no glory! http://www.kennethgroth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 jeg vil ha spillet:cool: !!!! noen som har det eller? Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mabbutt Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Åh, mr. Ryeng, dette gjør meg så glad :D Siter - '11 Lexus CT 200h- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]- '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS_RS Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Hvilket spill???!!!!:eek: :eek: Siter 1984 VW Golf 1 8VT prosjekt 1987 VW Golf 2 Syncro 1987 DODGE RAM 350LE x 1996 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet November 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Er det kanskje snakk om Initial D Arcade Stage? Isåfall har jeg det ikke. Men fine veier har de sannelig; Japanerne. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Hva er egentlig initial D? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mabbutt Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Originally posted by westside Hva er egentlig initial D? http://www.geocities.com/go2initiald/main.html Google er din venn; http://www.google.no/search?hl=no&q=%22initial+d%22&meta= Siter - '11 Lexus CT 200h- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]- '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet November 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Originally posted by westside Hva er egentlig initial D? En Japansk animeserie om streetracing/drifting. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng En Japansk animeserie om streetracing/drifting. Ok, noe sted en kan laste dette ned? Har ikke kaaza e.l. på maskinene jeg bruker... Blir et helvete hvis jeg legger det inn på jobben... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mabbutt Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Originally posted by westside Ok, noe sted en kan laste dette ned? Har ikke kaaza e.l. på maskinene jeg bruker... Blir et helvete hvis jeg legger det inn på jobben... :) Fourth Stage kan skaffes på ei torrentside. Alt annet har jeg funnet på DC. DVD er å anbefale. Jeg må skaffe meg alt på dvd :) Siter - '11 Lexus CT 200h- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]- '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pudding Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Originally posted by westside Hva er egentlig initial D? En japansk tegneserie . såkaldt Anime. Omhandler en gutt som gjør karriere i "drifting miljøet" i japan. Serien prøver å vise kulturtrendene med at bak enhver mindre bensinstasjon i japan's mindre byer, står det ofte en gal liten japaner og trimmer skrur allt han makter på bilen sin. Ofte en AE86 - Corolla bakhjulstrekker, eller andre billige små sportsbiler, silvia, nissan 200sx osv... Også i helger og kvelder møtes disse vennegjengene (rånergjengene) for å bedrive seriøs og helsefarlig "streetracing" på disse mindre traffikerte fjellveiene... Mye av tingen med Touge er bare det å kjøre omkapp på fjellveier. Gjerne oppoverbakke for å klart få frem hvem som har den best trimma bilen. Touge er også et japansk ord som betyr noe med fjell.. Men om det direkte betyr fjell, eller også racing på fjell vet jeg ikke... Nedoverbakker derimot så kan biler med lite motoreffekt klare å kjøre like fort som de med masse hester, siden det er tross allt veigrep og innstilling på bilen som definerer hvor fort du kan kjøre ned de ille bratte fjellsidene. Om du kaller streetrace opp bakkene Togue, kan du kalle streetrace ned bakkene Drifting - på en måte - med forbehold! :) Her har folk som har klart å slå alle de råe dyre supersportsbilene med små undermotoriserte "billigsportsbiler" blitt legendariske.. Og for japanerene er ferdighet, nivå, bilkontroll - det mye mer emosjonelle planet ved bilkjøringen mye mer viktig. Derfor har f.eks Toyota AE86 blitt litt "kul" der fordi den er bra balangsert og velegnet til å kjøre ned disse fjellsidene, og kunne kjøre forbi mye raskere og dyrere biler. Må også nevnes at det kan gå like fort å kjøre kontrollert sladding - aka drifting - i noen sekvenser av banen, og også kan en bakhjulstrekker holde bedre fart i sladd enn en forhjulstrekker som må bremse ned. Men for å klare de krappe svingene må også forhjulstrekker sjofører bruke f.eks venstrebrems eller brekk o.l. Det sier seg selv når du ser svingene, bare se på rally når de kjører sånne steder, så må de dra i brekket for å provosere sladd i hver eneste sving for å klare det raskest mulig. Initial D er en meget bra skildring av miljøet, og følelsene her... Også litt nyskapende innenfor Anime sjangren, ved å sømløst integrere hond tegnede mennesker og miljøer, med datagenererte /rendede biler i tett streetracing. Det er en gammel serie som består av: Sesong 1 - "First Stage" - 26 Episoder Hvordan hovedpersonen Takumi etablerte seg som proff "drifter" Sesong 2 - "Second Stage" - 13 Episoder Hvordan teamene begynner mer å kjøre mot andre team fra andre distrikter. Extra stage 1 og 2 - Tillegsfilm 1 og 2 såkaldt OAV (original animation videon) To side historier som fyller ut mer bakgrunnshistore om noen aktuelle personer i historien. Sesong 3 - "Initial D the Movie" En alenestående film som lager en slags finale på allt foregående matriale. Extra film - "Battle Stage" som er alle de viktigste hoved streetrace matchene fra hele serien laget omigjen på nytt for bedre kvalitet, og med mye bedre renderinger av bilene. Sesong 4 "Fourth Stage" - 14 Episoder Som en fryd og glede for alle Initial D fans lages nå mere Initial D, og det blir sluppet to og to episoder med ca to tre måneders mellomrom nå. Du kan få tak i Sesong en på Tokoyopop sine utgivelser på DVD nå, og det finnes også en Pirat samling av dette på dvd, med mandarinsk språk ;) Resten kommer nok på Toykopop sine utgivelser etterhvert. Det er også gitt ut nå i etterkant en bladform tegneserie, såkaldt Manga med storyen i serien, bare mye mer utfyllende og omfattende. Også i fra Tokyopop forlaget. Dette kan kjøpes på nett eller i butikker som Avalon/outland. Serien finnes også på torrent og på "nett" Spesiellt sesong 4 som de liker å lage fansubs - fans som kan japansk legger selv på oversettelse tekst, og lager torrents for å dele serien, forde de synes at folk i den vestlige verden har godt av og også få tilgang og mulighet til å se slike ting :) Initial D er vel løst basert på vandrehistorier som superkjørelegender i det japanske bilmiljøet, og mange av elementene drar nok mot ting i virkeligheten, eller ting som kan ha skjedd på tilsvarende måte. Det lages også en Spillefilm på dette samme konseptet nå, og kan nok bli meget meget artig :D Me like a lot! Link til tegneserie varianten hos f.eks play.com Link Til Torrent side hvor Fourth Stage kan lastes ned Link til et sted du kan kjøpe det som offisiellt har kommet ut på dvd BILLIG! :D (Jeg har allt som har kommet ut pirat på harddisk, men liker ikke dette og kjøper fortløpende originale DVD'er som de blir gitt ut ) :D Siter Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder... Driftfun.com LS1 200sx s13 under konstruksjon... www.gunstig.no <-Bilvideo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg