Gå til innhold

Hjelp til opsett av anlegg

Ranger emnet

Infected

Anbefalte innlegg

Jeg skal endelig til å bestille forsterker til bilen, og er i tvil om hva jeg skal velge.

Håper det er noen her med god peiling som kan hjelpe meg litt på vei.

Er ute etter et anlegg med god lyd uten at det koster skjorta, topp lyd som kan spille høyt og klart.

Anlegget består til no av JVC KD LH3101 headunit, JVC xv6930 bakhøyttalere (jeg vet hva dere synest om 6x9 :P) og DLS strømkabler og phonokabler. Og noen xplod fronter som skal skiftes ut.

Her er opsettet på hva jeg har tenkt å bestille og hvordan jeg har tenkt å sette det opp.

Høyttalere:

JVC v422 til dashbordet, drevet av spilleren (10cm er ikke lett å få tak i)

JVC xv620 til dørene foran. (må mekke så størrelsen er ikke så viktig)

(Noen som har noen gode tricks på hvordan dette kan gjøres i en Audi 80?

Har tenkt å sette de inn i to bassrør som jeg skjærer til og isolerer med støydempningsmatter rundt, har ikke mulighet å sette høyttalerene i inn døren så jeg må bygge et eller annet. Hvordan blir dette lydmessig? Noen bedre forslag?)

Forsterkere står det til no mellom disse opsettene, vil helst ha forsterkere i samme merke...

Opsett 1:

JVC AX6500 til dørene foran og 6x9'ene.

JVC AX6700 til subbene.

Opsett 2:

Dynabel BF0604 til dørene foran og 6x9'ene.

Dynabel BF1702 til subbene.

Subber:

2x JVC WG1200, 2x JVC LD3300 eller evt Dynabel subber...

Hva er "best" av JVC eller Dynabel sitt alternativ? Eller er det noen andre merker som har noe bedre til omtrent samme prisklasse.

Hvordan vil disse komponentene være sammen?

Har tenkt å bestille fra autosound.no noen erfaringer med denne nettbutikken?

Beklager et utrolig rotete og dårlig formulert spørsmål :P

All hjelp mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du trøbbel med å finne 10cm`ere sier du? Jeg kan sende deg en PM med linker til en masse 10cm`ere om du vil det...

Du kan sikkert spare noen hundrelapper ved å bestille fra en nettbutikk, men jeg vil STERKT anbefale deg å heller kjøpe av en vanlig forhandler. Her får du hjelp og gode tips, du kan få muligheten til å lytte på ting før du kjøper, og de kan hjelpe deg med sammensetting av systemet ditt..

Bruk heller de ekstra lappene på å få noe du er fornøyd med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du montere bass porter i dørene? skjønte ikke helt det jeg....

viss du skal montere høytalere i døra må du ta av trekket og finne ut om det er plass bak. viss det er plass, så er det bare å skjære ut og skru fast. viss det ikke er plass må du nok lage en kasse til dem i glass fiber og mdf feks. viss valget ditt står mellom jvc og dynabel så ville jeg ha valgt dynabel. jvc er ikke så store på bilstereo og lager ikke så veldig bra komponenter. bra nok sikkert, men du vil finne mange andre på markedet som er bedre til samme pris.

viss du setter opp litt hva du har tenkt til å bruke av penger så kan jeg sikkert gi deg en god pris på no utstyr. 10cm er ikke vanskelig å få tak i nei. jeg kan i hvertfall skaffe deg ca 10 forskjellige.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen var å sette høyttalerene inn i bassportene for så å montere disse i lommen i døren.

Det er ikke plass til å montere inn i døren, da vil jeg ikke få ned vinduet :P

Så tenkte å sette de inn i et eller annet form for rør og så felle dette røret inn i lommen i døren (ca 10-12cm dyp) og feste røret med skruer og araldit/sikaplex. Og dekke røret igjen med feks dempningsmatter eller noe.

Det jeg er ute etter er noen fronter på 10cm som bare skal spille diskant og være tilkoblet spilleren.

Og noen evt 16-16,5 cm til dørmikkmakket mitt.

Disse og bakhøyttalerene hadde jeg tenkt å drive med en Dynabel BF0604.

Har desverre ikke råd til de mest fancy høyttalerene :(

Jeg hadde håpet å slippe unna med rundt 1000-1500 for høyttalerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke bare sette inn en dskant istede for en 4" når du bare skal ha diskant? viss du kjøper deg et komponent sett så får du jo med løs diskant du kan sette der. skjønte nå hvordan du hadde tenkt til å gjøre det, og det kan vel sikkert funke det. bare du får det tett og bra. ikke bruk araldit i hvertfall, nøy deg med sikaflex du.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider