Gå til innhold

Noen som har peiling på bensintank? -gir opp denna bilen snart..

Breisladdern

Anbefalte innlegg

joda..

Var en kompis av meg som kjørte en galant for en stund siden, han sin brukte såppas mye med bensin at det var litt misteksomt..

Vi jekka den opp og fant ut at det var samme feil som på min..

Men faren hans tok å skrudde ut det lokket, borret ut det gamle røret og loddet inn et nytt et..

Så nå har jeg levert bilen min til faren hans.. håper på at jeg får den litt over helga..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss da.

Han kompisen ringte meg i går og sa at de trengte nøkkelen, (hadde såklart glemt å gi den til han) Dro bort for å levere nøkkelen og da viste det seg at de allerede var ferdig.

Nytt rør fra pumpa og ut gjennom tanken. Tanken var også pusset, rengjort, og lakkert med hammerite, alle de rustne skruene var smørt opp og gjort reine..

Så jeg er skikkelig fornøyd, han anbefales.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du ikke ga opp!

Høres jo ut som en grei metode, gitt at det blir helt tett i loddingen. Lodding er vel ikke helt ufølsomt for vibrasjoner, men det går nok greit! Noen som vet om bensin tærer på lodding?

Om dette funker i lengden er jo problemet løst for oss galanteiere. Gratulerer!

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker tett så langt..

Fått kjørt en god del i helga, men angrer litt på at jeg ikke kjøpte en dynamic 4, trekker jo i feil ende...

Og brekket virker bare på høyre bakhjul (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra den ble tett!

4x4 er bare helt konge. en liten vipp på gassen inn i svingen og du har en herlig 4-hjulsskrens, men man det går fort veeeldig bredt, og vil ikke anbefale bilen for nybegynnere... :)

Håndbrekk på ett hjul?

Enten har vaieren satt seg, eller så er det caliperen som har satt seg.

For å se på vaieren tar du ut "boksen" oppi armlene-konsollen, og drar i brekket og ser hva som skjer.

Kaliperen kan du prøve å ta opp og "løsne" men min erfaring sier at det er midlertidig "reperasjon".

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jafo

Bra den ble tett!

4x4 er bare helt konge. en liten vipp på gassen inn i svingen og du har en herlig 4-hjulsskrens, men man det går fort veeeldig bredt, og vil ikke anbefale bilen for nybegynnere... :)

Håndbrekk på ett hjul?

Enten har vaieren satt seg, eller så er det caliperen som har satt seg.

For å se på vaieren tar du ut "boksen" oppi armlene-konsollen, og drar i brekket og ser hva som skjer.

Kaliperen kan du prøve å ta opp og "løsne" men min erfaring sier at det er midlertidig "reperasjon".

:)

Er ikke vaieren som er fast, men de er ikke like lange/stramme.. (se bildet)

brekk.JPG

Men til å være forhjulstrekker så syns jeg den tar seg bra frem, understyrer ikke så mye som jeg hadde trodd den skulle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det en lik grill som det der også?

Trenger sikkert litt smådeler...

-Kalippere?

-sentrallås deler (min virker bare ikke ??)

-Grillen.

jaja får se da når du har fått tatt den i fra hverandere..

Hvordan er det med rust på denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det en lik grill som det der også?

Trenger sikkert litt smådeler...

-Kalippere?

-sentrallås deler (min virker bare ikke ??)

-Grillen.

jaja får se da når du har fått tatt den i fra hverandere..

Hvordan er det med rust på denne?

Han som fikset tanken min anbefalte meg sterkt og fikse kanalen min, får den kom vist ikke til å holde ut vinteren mente han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalippere: Jada, det går sikkert bra

Sentrallås: følger dørene ;)

Grillen: Jada, har en sånn fra før også, så det er ikke no problem

Klarte ikke å finne noe rust der nede i Sverige, men om det er rust under sideskjørtene, er jo vanskelig å vite

(Noen små overflaterust-flekker var det, men den virket veldig hel i gulvet, men det var vann på gulvet bak.. så det lover jo ikke for bra, men jeg trenger ikke gulv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider