Gå til innhold

Komponentsett.. SS, Cadence eller Peerless?

Ranger emnet

Infected

Anbefalte innlegg

Er ute etter god og fyldig lyd, anlegget skal ikke akkurat spille opera eller klassisk så ekstrem lydkvalitet er ikke nødvendig.

Disse er de frontsettene det står imellom, om det er noen som er bedre til omtrent samme pris så er det bare å skrike ut.

CADENCE ZC602 6.5" komponentsett

Soundstream XSC.6 komponentsett

Peerless Definition 6" komponentsett

Finnes det noen webshops som fører SS forresten?

Til nå ligger Peerless som favoritt, da forsterker skal bestilles fra Eltek...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Infected

Er ute etter god og fyldig lyd, anlegget skal ikke akkurat spille opera eller klassisk så ekstrem lydkvalitet er ikke nødvendig.

Disse er de frontsettene det står imellom, om det er noen som er bedre til omtrent samme pris så er det bare å skrike ut.

CADENCE ZC602 6.5" komponentsett

Soundstream XSC.6 komponentsett

Peerless Definition 6" komponentsett

Finnes det noen webshops som fører SS forresten?

Til nå ligger Peerless som favoritt, da forsterker skal bestilles fra Eltek...

Jeg er den eneste som kan autorisere webshops for SS i Norge, og pr i dag er det ingen. Det finnes kun en autorisert webshop for SS i verden og det er soundzoo, men dem sender ikke til Norge.

Vår policy er at SS (og våre andre produkter) skal selges via godt kvalifiserte forhandlere, som yter sitt ytterste for kunden. Vi vil derfor prioritere en liten, dynamisk og kunnskapsrik forhandler fremfor en stor, tung og dum en.

Men det finnes flere forhandlere som nå kan selge SS, og du finner noen av dem her på forumet.

XSC settet er meget bra i forhold til pris, og forhandlere har rapportert om kunder som har byttet ut komponentsett i 5000kr klassen for dette settet.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt mye fint om SS, men har fortsatt ikke funnet noen websops som selger det.

Selv om jeg har litt lyst på de.

En link til noen som selger til "oss dødelige" hadde jo vert fint ;)

Som sagt, all SS kjøpt over internet (bortsett fra soundzoo) er uautoriserte varer uten noen som helst garantier fra produsent.

Hvorfor gå via webshops, når du kan kjøpe via kunnskapsrike forhandlere. Selv "dødelige" kan handle der;) ;) .

Så vidt jeg vet er dem som selger også "dødelige", så det skulle ikke bli noe problem.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt mye fint om SS, men da jeg ikke vet hvor jeg kan få tak i de er det ikke stort jeg kan gjøre med den saken :(

Hvordan kan jeg evt få tak i soundstream?

Endret posten din litt ja.

Siden du bor i Bergen, og vi foreløpig ikke har forhandlere der, kan du handle direkte fra oss.

sjekk http://www.musicaltransparency.com

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte da på et Soundstream komponentsett XSC.6 komponentsett

Noen soundstream 6x9, hva vil du anbefale her?

Subb får jeg bestille med neste lønning desverre, kjedelig å være fattig :(

Hvordan skal jeg evt gå frem med bestilling?

Beklager det med endringen av posten, fikk ikke med meg det med netbutikk med en gang :P my bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte da på et Soundstream komponentsett XSC.6 komponentsett

Noen soundstream 6x9, hva vil du anbefale her?

Subb får jeg bestille med neste lønning desverre, kjedelig å være fattig :(

Hvordan skal jeg evt gå frem med bestilling?

Beklager det med endringen av posten, fikk ikke med meg det med netbutikk med en gang :P my bad

Dropp 6x9, det er fyfy SS eller ikke. Legg heller pengene i en bedre bass, komposett, eller forsterker.

Du kan sende meg en mail glenn@musicaltransparency.com

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager beklager at jeg maser.

Hva skal jeg erstatte 6x9'ene mine bak med da?

Vil disse passe som bakhøyttalere i sammen med det frontsettet, drevet av en dynabel.

Soundstream coax høyttalere SST6.5 eller Soundstream coax høyttalere EGS6.5?

Jeg er i utgangspunktet ikke særlig begeistret for høyttalere bak. Grunnen til dette er enkel, det roter til lydbildet. Viktigere å legge pengene der det har noe for seg.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg skal bare legge pengene mine i en subb?

Det hadde jo vært det beste, da hadde jeg tilogmed hatt råd til subben i denne omgangen :D

Og lyden blir bra, har alltid trodd bakhøyttalere var tingen, snakk om vranglære :P

Droppe bahøyttalerene og gå for en Soundstream EG-12X i steden?

Du har vært til helt uvurderlig hjelp, takker så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg skal bare legge pengene mine i en subb?

Det hadde jo vært det beste, da hadde jeg tilogmed hatt råd til subben i denne omgangen :D

Og lyden blir bra, har alltid trodd bakhøyttalere var tingen, snakk om vranglære :P

Droppe bahøyttalerene og gå for en Soundstream EG-12X i steden?

Du har vært til helt uvurderlig hjelp, takker så mye!

EG-12X er meget bra til prisen. Fikk for ikke så lenge siden en vanvittig bra test i England.

I testen ble det hevdet at til prisen var det intet å trekke for, samt at bassen kunne konkurrere med dyrere basser. Den fikk 5 stjerner av 5 mulige.

Kunne ikke vært mer enig.

Er det noe du lurer på, må du gjerne sende meg en mail.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider