p10turbo Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Morn. Tenkte jeg skulle fortelle litt om mitt turboprosjekt til de som kansje kunne være litt int. Som sikkert noen av dere vet så skrev jeg i sommer at jeg skulle begynne og oppgradere motoren min igjen etter at godkjenningen var i boks og hittil har jeg holdt ord. Men det har tatt tid og mye penger. Først vil jeg si at bilen min er ikke på veien riktig ennå men det er like før. Hadde det ikke vært for ett lite uhell forrige torsdag så hadde jeg vært på veien idag. Skal forklare etterpå. Som sagt så begynte jeg og ta ut motoren i juli for og ta en liten titt inni for og se om det var ting som måtte skiftes. Siden planen var og dra flere ponyer ut av redskapen så er det greit og se at alt inni er ok. Men det var det ikke. Jeg hadde kjøpt inn alle lagere (til veiv og råder) og ringer, men da alt var demontert så så jeg at lagrene var slitt skjevt og det var stygge spor i sylinderveggene. Så da var det bare og sende blokka til OSS i byen for avbalansering og honing. Da dette var gjort så var det bare sette alt sammen igjen inkl noen andre mod også som feks Råder fra S14. S14 rådene er endel kraftigere enn orginalt. Så var det bare og vente på ny sinterclutch fra Helix ( AP cluthen var sprekt i senter av hjertet) og de nye motorfestene. Jeg slet veldig med og få tak i noe sterkere fester i gummi så det endte med fester i dreid nylon istedet. Noe som gjør at jeg må nok ettertrekke endel skruer av og til på grunn av vibrasjon. Med andre ord null komfor what so ever. Men da slipper jeg noe hopping i harde starter. Men motorfester i nylon er IKKE noe jeg anbefaler til daglig bruk. Det er sinnsykt brutalt men moro. Så for en måned siden så var motor i bilen igjen. Men med selvfølgelig endel forandringer som feks. -Garret T28bb turbo. ( vil ha en motor med godt bånndrag så noe større turbo er unødvendig) -S14 Råder -S14 Dyser -S14 Grenrør -Ny org radiator - DTA datasprut fra motorsport-import. -Alle rør til og fra turbo er nye og lakkerte -Nytt 3" KN filter -Ny oppgradert bensinpumpe Ting som er gjort fra før. -Gtir lav komp stempler -Gtir toppakning -Olje dyser for underspyling av stempler. -Saab 9000 intercooler. -3"eksos halvveis og 2,5" resten. -Oljekjøler Volvo240 Det er en god del flere ting men jeg husker ikke alle akkurat nå. Så forrige torsdag så var det liv igjen. Med god hjelp fra sjefen for motorsport- import med programmeringen av sprutet så fikk jeg kjørt litt før veivfølerhjulet som jeg hadde laget selv datt av på 4500omd med ett smell. Men det gikk bra, trenger bare og feste den bedre. Men når det er gjort så er det bare og kjøre inn motoren får det er tid for rullende landevei.... Skal holde dere oppdatert... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Liker å lese det entustiaster skriver. Kan sitte å dagdrømme litt selv da :) Høres steintøft ut iallfall! Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p10turbo Skrevet November 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Ja jeg skal love deg at dette er moro. Men er snakk om mye jobb. Det dukker opp problemer hele veien. Men sånn er det. Da det smalt på torsdag så fikk jeg en knekk, men ikke faen om jeg kaster inn håndkle ennå. Hadde nesten jernet under hele turen før det sa stopp. Fy faen så mange nye råe lyder. Det skyter og smeller i ett sett og flammer som lyser mer enn gatelys. Det er ikke noe vanlig syn fra en gammel primera. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Enig med Partypulp utrolig bra skrevet. Blir bra når du får bilen på veien igjen ;) *Håpe på å kanskje få lov, til å sitte på en tur engang? birthday* Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 :) Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Detta høres VÆRST ut!!!!! Gleder meg til prøveturen min;) :D Ser du fikk tak i motorfester..... Du har vel ikke det orginale motorfestet til høyre side ved registeret liggende en plass?? NN sier det har gått ut av produksjon?!!?!?!?!? Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 jeg hadde hatt et slikt å selge deg hadde det ikke vært for at jeg solgte det til den største svindleren jeg har møtt noen gang.. nemlig sony606 her inne :D ;) :D Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SR20De Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Har du noen bilder av prosjektet? Syns det er så artig å se på bilder av prosjektene til folk. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p10turbo Skrevet November 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2004 Nissanprimera: Ja jeg tror dette kommer til og gå rimelig bra når alt er programmert ferdig. Har kjørt siden igår og hittil ser det ut at alt fungere greit. Har ett veldig nøytralt program nå, så jeg får ikke kjørt fullt ut ennå. Må først kjøre inn motoren. Litt kjipt når jeg møtte en latterlig corrado igår som ville gasse litt. Samma faen, tar den senere. Når det gjelder motorfestene så har jeg ekstra men de må jeg beholde. Kan få bruk for dem senere. Sorry. P.S Prøveturen din er ikke glemt.... SR20De: Jeg skulle gjerne ha lagt ut noen bilder av prosjektet men jeg har ikke noe digital kamera og data kunnskapene er begrenset. Men jeg dukker nok opp på noen treff neste sommer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rival Skrevet November 6, 2004 Rapporter Share Skrevet November 6, 2004 Hihi, alltid bra å høre om turboprimeraer. :) Få tak i et par bilder og kanskje film når du har den på veien? Lykke til videre i prosjektet. :D Siter Just because i rock, doesn`t mean i`m made of stone. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg