Gå til innhold

Shift kit til 700R4 kasse selges.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg et shift kit fra Transgo som blir litt overkill på astroen min i følge Rats i Trøgstad. Kittet hetter 700R4 2&3 reprograming kit. Jeg skal ha et såkalt junior shift kit, og trenger derfor ikke dette lengre. Interesserte kan ta kontakt på mail eller tlf. Tenkte meg 700,- for det. Ga selv 950,-. For de som lurer så koster dette kittet litt mere enn vanlige shifkt kit.

 

eivi-ko@frisurf.no eller 47400304

Eiko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CamaroCab

Husker ikke hvorfor jeg skal ha shift kit, hva gjør det egentelig. høres spenedende ut

 

for å "shifte" fortere ;)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jupp...Shift kit er et omkalibreringssett som sørger for bedre gearinger, riktig trykkøkning og lengre levetid....;)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med muligheten til å ha lookup på 2-3-4 gir når man instalerer et slikt kit.

Nå har jeg muligheten til å "kortslutte" kassa og det er vannvittig gøy og bare dytte gir opp og ned.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dette kittet kan du velge om du vil ha automat eller manuelt, såkalt stick shift. Dette gjøres ved montering. Hvordan dette blir hvis du velger automat, om du da kan gire som du vil, det er jeg ikke helt sikker på. Prøv å ring RATS å spørre de.

Monteringsanvisning følger selvsagt med.

 

Chevy 350: Ja, et slikt kit passer nok bedre til en astro. Men jeg skal bruke kit fra Transgo da jeg har hørt fra en del folk i statene at de er de beste. RATS bruker vist også kit fra Transgo.

Eiko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eko004:

Med Transgo-kit'et kan du gire "manuelt" med spaken som vanlig hvis du vil det, også om du monterer det shift-kit'et.

 

Min oppfatning av "junior-settene" er at de er jevnt over like gode, såfremt de er av kjent merke (som ditt Transgo, og mitt B&M). Noen "super"-sett til en slikk og ingenting, som gir "strip"-giring er trolig tull, som man jo skulle forvente. Jeg har hvertfall gode erfaringer med B&M-settene, og anbefaller de til folk som vil ha et sett som er "enkelt" å montere, og gir litt fastere girskift.

 

CamaroCab:

Lockup virker akkurat som før, ingen forskjell der. Med "kortslutte", mener du da å jorde "tan-black" ledningen til ECM'en, for å få fulltids-lockup? På min gamle bil koblet jeg opp lockup'en over en vakuumbryter (Som på 80-tallsbilene med Quadrajet og 200 4R/700 R4 kassene), for å løse ut ved "bånn-gass"-kjøring - ettersom den lille (og svake) clutchen i converteren ikke tåler så veldig høy belastning og vil slure. Mulig man ikke merker det i starten, men små spon VIL bli ført rundt med olja, med de følgene det har. Ellers er spaken bare å dytte forover/bakover og more seg :)

 

Etter å ha hatt etpar shift-kit, kan jeg ikke tenke meg en automat uten... (Men vil heller ha manuellgir istedenfor invalidegir da) Mye bedre å "kjenne kassa gire", enn å sitte med angst når kassa bruker 3 sek på et girskift på WOT...

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår