Gå til innhold

hjelp meg litt her....

Ranger emnet


Turbointercooler!

Anbefalte innlegg

hei...er ny på forumet så hvis je gjør no feil så kan dere rett mæ...hehe..;) vil dere gi mæ en leksjon i 740?(tic)? får lappen snart så vil skaffe mæ bil...hehe....vil dere annbefalle 740? og modell? tenker på ytelse og kvalitet og slikt je.....ell vil dere annbefalle no anna? kan dere fortelle om trim og styling og slikt....takk på forhold da!!!!og legg ut bilder av 740 å da....hehe:D

jaja...hva slags bil skal je ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turbointercooler!

hei...er ny på forumet så hvis je gjør no feil så kan dere rett mæ...hehe..;) vil dere gi mæ en leksjon i 740?(tic)? får lappen snart så vil skaffe mæ bil...hehe....vil dere annbefalle 740? og modell? tenker på ytelse og kvalitet og slikt je.....ell vil dere annbefalle no anna? kan dere fortelle om trim og styling og slikt....takk på forhold da!!!!og legg ut bilder av 740 å da....hehe:D

 

takk på forhold ;)

 

Men fra spøk til revolver.

 

740 er jo en skuddsikker førstebil det, får du tak i en tic så er det ikke så allerværst drag i de heller. Deler er billige, de er lette å skru på og sist men ikke minst, de drar i riktig enda (les. bakhjulstrekk!!)

 

Når det gjelder trim så er det med disse som med de fleste andre biler, du kan sette på effektanlegg, luftfilter, større gasser og annen kam. Eller du kan kjøpe turbomotor.

 

Styling, det finnes jo en del til disse bilene, personlig syns jeg orginal adon stylinga fra volvo er finest. Men "Plast&Son" har en del volvo styling..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

740 er nok et bra valg... Evt. 240. Men tror ikke jeg ville valgt TIC.. Det kan bli dyrt for deg.... Sliten turbomotor med mye slitte deler... En kompis av meg hadde 740 Tic med automatkasse. Han dro på ferie me camping vogn. Da brukte han 2,5 l/mila!!!

Kjøp deg en 740 GLE.... Da har du bra bånndrag, og sett på k-kam, effektanlegg og sportsluftfilter, så blir dette en liten racer - uten for stort bensinforbruk og for mye slitte deler

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

 

takk på forhold ;)

 

Men fra spøk til revolver.

 

740 er jo en skuddsikker førstebil det, får du tak i en tic så er det ikke så allerværst drag i de heller. Deler er billige, de er lette å skru på og sist men ikke minst, de drar i riktig enda (les. bakhjulstrekk!!)

 

Når det gjelder trim så er det med disse som med de fleste andre biler, du kan sette på effektanlegg, luftfilter, større gasser og annen kam. Eller du kan kjøpe turbomotor.

 

Styling, det finnes jo en del til disse bilene, personlig syns jeg orginal adon stylinga fra volvo er finest. Men "Plast&Son" har en del volvo styling..

 

740 tubo har ikke forgasser.. Kun 740 GL med B23/230 a eller k motor. 740 Gl med B23/B230 F motor er innsprut. Turboen er en B23/230 et eller ft

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

740 GL har 116 hk, GLE har 136 hk og TIC (TurboIntercooler) har 180(B230ET).

Alle disse motorene har bra bunndrag, men kommer skikkelig fra 3000 rpm. Disse motorene er firesylindra 2,3 liter. Finnes også i 2,1 liter.

 

Pålitlige motorer, tåler litt turtall også....

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du style bilen, så IKKE kjøp fangere fra Plast og Son!! Det er skikkelig dårlig kvalitet på det! Kjøpte bakfanger og skjørt fra dem ifjor, og har hatt en god del timer på det for at det skal bli skapelig...

 

Uansett, tror ikke det finnes noe som er så kurant å skru på som Volvo! :) Byttet motor og bygget om min til innsprut og turbo i vinter, og sjøl om det var 11 år mellom bil og ny motor så stemte fargene på de aller fleste ledningene mot hverandre!

Nytt prosjekt på gang ganske snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turbointercooler!

ramse opp litt mer da!!! forklar litt også...hehe...har ikke så mye peiling på mekking og slikt....hehe...hk? osv

 

Bilen til 745tic går bra!!!

 

 

(Litt rekleme for bilen din kim...hehe;))

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår