Gå til innhold

Gatebil bilder!!

Ranger emnet

COSNORGE

Anbefalte innlegg

Enig i mye som sies her, både komentarer i favør av Gatebil og ikke! Men synes dette begynner å bli litt drøyt.. Ikke for at

jeg ikke har råd til å betale, men jeg synes at når man skal ha betalt for allting her i verden så begynner det å bli litt for mye "sell out"

Det handler litt om ta og gi...

Jeg synes gatebil de siste årene har tatt mer enn de har gitt!

Hvorfor ikke "GI" dette som en extra "gave" gratis til sine

"fans, besøkende, venner" osv.. som en TAKK for at man har støttet, møtt opp osv under året som har gått!

Tross allt, uten de mange 1000 fans som har kjørt langt eller kort, stått ut med regn å sol, hatt det gøy eller dritt på treffene deres så ville ikke gatebil vært noe i det hele tatt!

//MrLeone

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Helt greit at de vil ha litt penger for å dekke den(LANGE) tiden det tar å sortere ut bildene, syns jeg.

Men det kunne godt kosta 10kr istedet for 30kr... ikke pga at 20kr er så mye penger, men fordi at 10kr fra hver som vil se bildene dekker utgiftene mer enn nok.

Menmen... jeg betalte og det brydde meg ingenting:)

Må forresten gi Gatebil-gutta en KJEMPE-THUMBS-UP for at de i det hele tatt har lagt ut bildene!

-Kenneth

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Eye Candy

Men hvilke andre arrangører tar betalt for å at folk skal se på bildene fra treffet?

F.eks gjør Bilsport det gjennom å selge blader

Skjønner at det er uvant at en organisasjon som startet opp med ren entusiasme utvikler seg til å bli kommersiell.

Ellers synes jeg både Eye Candy og Mr Leone sier mye vettugt her nå :)

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte for bildene og må si: DET ER VÆRDT DET!!!!

alle bildene er dritt bra! og det tar sikkert 3 timer å se gjennom alle dvs 10kr timen:)

men det som er dritt med det er at jeg ikke får inn å se på de senere!! Det er faen meg dårlig!!! totalt uproffesjonelt av de!

men lagret jo det beste og det meste da så....

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter å ha sett på gatebil siden så virket det som alt av gamle bilder var blitt fjernet, og eneste måten for å få sett ett eneste bilde var å betale for det.. og det tolket jeg som om her var det kun pengene som var i fokus. Hvorfor kunne ikke de gamle bildene på gamle måten (gratis) være tilgjengelig, slik at man kunne få se bilder, men ville man se sinnsykt mye bilder, så kunne man betale for det.. slik som en dvd film omtrent..

meeeeen, etter å ha lett litt rundt, så har jeg funnet igjen en del av de gamle bildene der inne.. så de er ikke tatt bort, og det er jo positivt.. ;)

hvis de nå får linkene til de gamle bildene tilbake der de hører hjemme (under bilder) og i tillegg fjerner 24timers grensen, så begynner det å ligne på no igjen.. da er det ikke noe å klage på lenger.. for vi klaget vel ikke før på "hvor f****n er alle de andre bildene som ble tatt?!!??! Er vi nødt for å leie egen fotograf for å få se bilder!??!?! "... ;)

men, synes likevel dette var ett grovt overtramp, som ga relativt sterke signaler om hva gatebil dreier seg om..

så.. enden på det hele er at isteden for å dra på gatebil arrangement, så kjøper jeg meg heller to nye bakdekk for pengene det ville kostet, og bruker helgen på å "leke de bort".. ;) :D :D

burde jo nesten sagt takk ;)

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TWO WORDS:

KEEP UNDERGROUND!

Neste blir vel at folk tar penger fra bilder fra streetmeets, nå ble jeg provosert, ble litt gira på å ta flere bilder fra div. tilstelninger heretter og legge disse ut, om *feinchmeckere* betaler for å se på bilder, så...... be my guest! Det er nok føkkings kommersialisert shiiiiit fra før, alt er jo gjennomsyra av pæng meg her og pæng meg der, du må jo føkkings betale for å se på din egen eiendom ( .les. bil). HAR MAN SPURT BILEIEREN OM LOV TIL Å BRETTE UT BILDER TIL KOMMERSIELT BRUK F.EKS?

`nuff said

..

:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hatsu

TWO WORDS:

KEEP UNDERGROUND!

Dette er ikke en korrekt engelsk stavelse, så den gir ingen mening...

(direkte oversatt betyr den jo Underjordisk Slott)

Men til topic...

Har selv nå noen planer for å lage ting som eventuellt koster litt penger...

Saken er den at det tar MYE TID og koster mye PENGER for å kunne tilby bilder og video til andre på nett.

Grunnen til å ta penger er for å få litt tilbake for alle timene av fritiden en ofrer, og penger inn slik at motivasjonen, og utstyret kan forbedres.

Pengene er ikke for at en skal tjene fett, eller leve godt på det, det er for å forhåpentligvis komme i null eventuellt et lite overskudd for å kunne jobbe videre med hobbyen sin, og forbedre den.

Om målet er å få bedre bilder/film så vil en jo selvfølgelig betale for det.

Jeg har ikke noe problem med at Gatebil ta litt penger for å legge ut så brutalt mange bilder.

Ingenting er gratis på nett, og alltid må en tilslutt betale om en skal få til noenting.

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pudding

Dette er ikke en korrekt engelsk stavelse, så den gir ingen mening...

(direkte oversatt betyr den jo Underjordisk Slott)

hehehe...KEEP UNDERGROUND har vært min og mange andres motto lenge og er det fortsatt, jeg er sterk tilhenger av IKKE KOMMERSIALISME! Om ikke du forstår det, gjør meg aldeles ingentingenlingen! :D

la`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven Silverboy

Går virkelig inn for detta du!

Det skal du ha blah

Kan du vel sjekke omsetninga til Albinsson & Sjøberg (forlaget blant bl.a Bilsport 15, andre motorblader i Skandinavia og 6-7 blader i England, masse store treff m.m) mens du er i gang...

Eller Amcar (som enkelte mener er ledet av en sleip kompisgjeng fra Trondheim)

Eller Max Power (som uhemma utnytter fjortisers sexfantasier)

Eller Dahlbäck Racing (som uansett hva alle sier er dyktig på PR, hvis da all PR er god PR)

Eller gutta bak High Octane (som har mye direkte og indirekte reklame i filmer de i tillegg tar betalt for)

Eller Norsk Bildelsenter (som i år plutselig tok betalt for å stille ut på åpen dag)

Eller de skumle typene bak filmer som Getaway in Stockholm og Ghost Rider

Eller kanskje rett og slett Tveita-gjengen

Eller GTI Mag (fransk blad som arrangerer mange stooore treff)

Eller Goodguys (stor treffarrangør i USA),

Eller Bernie Eccelstone (Formel 1-sjefen som har blitt en av englands rikeste menn på andres bilentusiasme og bilfabrikantenes interne konkurranse)

Eller Petersen Publishing (En entusiastisk mann starta Hot Rod- magazine i 1947, i dag er det et stort, mektig og til tider ekskluderende medieimperium)

Eller Orange County Choppers (som har tjent store penger på tv-programmene og nå føler seg sjefe nok til å rasere hotellrom når de er på tur)

Eller Boyd Coddington (dyktig men sleip Hot Rod-bygger som kollapsa, men har bygd seg opp igjen)

Eller, eller, eller, eller, eller, eller...

Sier ikke at Gatebil gjør alt riktig, men det får da være grenser...

Nå skal jeg prøve å kurere insomnia'n forårsaket av Autofil-messa, (der vi betaler for blant annet å se hvordan tv-programmene lages selv om de av oss som ikke sniker unna TV-lisensen allerede har betalt for det) ved å nyte den glimrende High Octane Overboost ennå en gang, tross den kommersielle tanken bak filmen sombrero

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dæven å mange organisasjoner du visste "skumle" ting om da ;)

den siste posten der var vel egentlig mer positiv enn den var negativ.. ble nevnt å gå i null og da kom jeg plutselig på at jeg så skattelistene for bedrifter på nett for litt siden, og tenkte det hadde vært morro å sjekke der, og da kom tilfeldigsvis artikkelen opp når jeg søkte etter det :) selve skattelistene var borte..

og hvis 5 personer holder på med dette på fulltid, så sitter de jo ikke igjen med mer enn en stakkars vanlig arbeider heller.. derav ikke verdens mest lukrative butikk..

er ikke spesiellt negativ til det lenger jeg, etter at jeg fant ut at gamle bilder osv faktisk ikke var borte.. ;) (bare få det fram på forsiden igjen)

men nå har jeg jæææævlig dårlig tid..

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hm...Betale for å komme inn med bilen, så skal Gatebil ta betalt for å vise bilder av bilen din? Velvel....

Men samme om jeg er enig eller ikke, så ville jeg nå se bildene. Sendte inn en sms. Fikk svar. Plotta inn koden jeg fikk. Kode ugyldig??? Jaja...Skrivefeil tenkte jeg. Men etter seks forsøk så er fremdeles koden ugyldig. Har sendt mail til Gatebil om dette... Håper jeg får svar. Gidder ikke betale 30,- for noe jeg ikke får.

Hadde de sendt ut regning kunne jeg bare forklart saken og sluppet og betalt, men dette kommer sikkert pent og pyntelig opp på neste telefonregning som en eller anna tjeneste.

Så festlig :mad:

Honda Accord 95-modell

Honda Civic 91-modell - solgt

Honda Civic Coupé 94-modell - solgt

Honda Civic 91-modell - vraket

autoboss.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider