Gå til innhold

golf 2 turbo???

Ranger emnet

Ladden

Anbefalte innlegg

har prata med folk som sier det går greit å lade ca 0.3 - 0.4 bar på en golf 2 90hk, det kunne sikkert vært greit å få til, men problemet er jo at jeg ikke har så veldig mye innsikt på motor/turbo! det jeg har hørt at folk har brukt som er lettest var visst turbo fra golf 2 turbo diesel ol. noe som visst nok skal være greit å montere! noen som har noen innveninger eller innsikt på om det lar seg gjøre? noen som har prøvd før?

takker for alle svar!

Nå er jeg tilbake med golf 2 prosjekt, endelig!

X-Golf 2

X-sierra

X-dame

(tid til å skru bil igjen)

Hils innom http://home.no/ladden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om det samme selv, en gang om pengen lar det gjøre. Det er og kjøpe en opel manta A, og da har jeg vurdert og gå veien om turbo, så jeg har spurt meg litt rundt og funnet ut at det billigst og lettest er og ta utgangspunkt i en turbomotor, så da er planen og sette i en c20let motor. da slipper jeg alle bekymringene om at noe når som helst kan gå i filler og jeg kan kjøre på høyere trykk uten att noe blir ødelagt(eller sjansene er mindre)

for om du tar utgangspunkt i en motor som ikke har turbo så regner jeg med att du må få spessial laget mange av delene du trenger.

Så mitt tips til deg er: Ta utgangspunkt i en turbomotor:D :D

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.

- BMW E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller, så bare gjør du slik:

Ringer møller, får godkjenningspapira:P

Kjøper deg en GTD motor, med turboen og alt.

Så skaffer du deg større spindler bak, med anna kalibter og ventilerte skiver(F & B) så har du igrun det du trenger, men bruk for all del en lavtrykks turbo, om du ikke har ment å bygge om hele motoren din da. Så når du er ferdig og alt på lista er gjort:P Møker du den opp til Satans Vegvesen:P

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trengs det noe særlig modifisering eller er det nesten bare smukk smukk? Bare kjøpe innsug, eksos, turbo og rør eller? Hva må eventulet modifiseres?

Lurer og litt på hva forskjellen er i karosseri og understell på 90hk i forhold til gti. Kan vel bytte for og bakstilling og sette på en gti topp og la den passere som 90 hk..? Tenkte på forsikring. Selvom den sikkert blir litt verre med turbo...

Biler:

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Originally posted by Dee Jay

Espen; få vekk golfen og kjøp deg bakhjulsdrift sammen med mini, så drar vi på tryvann i vinter =)

har bakhjulstrekker, sierra, men den starter ikke

Men jeg driter i å mekke no turbo shit på den motor'n jeg har nå, få tak i no annet å lage ekte saker....

moro prosjekt.. tid+penger=motor

Nå er jeg tilbake med golf 2 prosjekt, endelig!

X-Golf 2

X-sierra

X-dame

(tid til å skru bil igjen)

Hils innom http://home.no/ladden

Lenke til kommentar
Del på andre sider