Gå til innhold

Cosworth motorer


Frank_84

Anbefalte innlegg

grå dyser fungerer jo, men i forhold til siemens dysene er de underlegne. Med siemens dyser så kan du ha større dyser og alikevel greie å levere mindre mengde enn de grå greier.

 

Chipet greier inntill en viss grense å sette minimum mengden som går gjennom. Helt til injectoren ikke greier å henge med lenger.Dvs at åpningstiden blir for kort.. Da vil spredebildet heller ikke være spesielt bra. Gjelder jo spesielt med høyt grunntrykk. Det er det som er problemet på de grå. Skal en absolutt ha bosch dyser så kan en heller like gjerne satse på 8 grønne.

 

 

aldri sagt at en ikke får effekt av grå dyser, men sagt at siemens er mye bedre. Men de har jo en annen pris oxo.. Skal en over 400 hk så må en ha ett høyere grunntrykk som regel i tilegg og da kan det være vanskelig å få slike co verdier som du har fått på din motor.. :)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Kjetilr

 

Blokka er aldri problemet før du passerer en 500 hk.. da kan det være greit med en 200 blokk

 

Slå av en god hundrelapp du.

Jeg fikk en 205blokk til å revne før jeg passerte 400hk.Enten det, eller så er jeg den første som har bremset over 500hk med t35 turbo...

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by c.worth

 

ha kjøpt meg ny motor.wolf 4*4 motor200 blokk,smidde stemple,fosteka veiv å ådelage ,pota topp,lomma stemple å avbalanse veivpati...denne motoen e det gå dyser,ca 400hk med nomalt tubotykk...mene du det ikke e ba med gåe dyse???hvilken dyser burde satse på??ha fåreløbi en t34 tubo,men bli nu å satse på en støre etter vert. [/b]

 

Hvor mye har du gitt for den da?

 

Mye meninger om gråe dyser.. Kjør til det smeller også kjøper du nytt:rolleyes: ;)

What we`re dealing with here is a complete lack of respect for hard work.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larsern

 

Slå av en god hundrelapp du.

Jeg fikk en 205blokk til å revne før jeg passerte 400hk.Enten det, eller så er jeg den første som har bremset over 500hk med t35 turbo...

 

mulig det , men vet hvertfall om noen som bremset 420 helt greit med 205 blokk.. og skulle normalt tro den holdt til litt til. Er ikke bare blokka i seg selv som gjør at det ryker.. Mye annet en kan gjøre for å forsterke en slik blokk for å få det til å holde ôg.. Men som jeg har skrevet så for å være på den trygge siden så bør en ha 200 blokk eller wrc blokk..

 

aldri sagt att t35 holder til 500 hk heller.. men kanskje til 400 hk..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

aldri sagt att t35 holder til 500 hk heller.. men kanskje til 400 hk..

 

 

Akkurat, det er jo hele poenget. Blokka mi revnet med en T35, som igjen betyr at jeg ikke kunne hatt 500hk...

 

Og man kan jo ikke si at ei 205blokk holder 500hk hvis den må betongfylles for å klare det.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv inne på tanken på å få blokka mi betongfyllt, iallefall delvis fyllt. Men det kokte liksom bort i kålen. Prøvde å legge ut noen følere, men det er kanskje ikke så vanlig her i norge.

Nå har jeg en escortmotor stående, så sylinder-revning blir forhåpentligvis ikke ett problem til neste sesong.

Ps: Liker å misforstå litt feil en gang iblant. :)

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med T34 med 360lager og 63 eksoshus har jeg sett bremsa motorer med alt i fra 300 til 380hk her til lands.. Da alt i fra 365hk med grønne og 330hk med grå..

 

trur ikke det smarteste er å gå så brutalt inn for ett tall hk, å alt dårligere enn det er drit. Register er det viktigeste.

 

en 500hk motor koster omtrent like mye å bygge som en med 600hk. For da må man som regel gå for mye dyre deler..

 

RS_COS: Orginale T34 turboer fra escort i brukbar stand går for rundt 5000,-

What we`re dealing with here is a complete lack of respect for hard work.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. 500 hk uten å revne 205-blokk ved normal hard bruk? Hahahah skulle ønske det var sant, men nei....

 

2. Du kan få en 205-blokk til å holde med 450 hk, og du kan revne den med 370hk. Å burne ut et par bakdekk utenfor lokale esso'n en lørdagskveld er ikke noe stor utfording, men begynner du å dra ut 5.gir nedover E18 daglig kan du vente å se en stygg røyksky i speilet en vakker dag.

 

3. Juster motoren skikkelig så sliter du ikke sylindre mer enn vanlig med grå, og du får den gjennom EU(det gjorde min).

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår